fbpx

קמפיין “מחנכים בגאווה” קורא לאנשי חינוך גאים לצאת מהארון

קמפיין רשת חדש של האגודה למען הלהט"ב מעודד אנשי חינוך לצאת מהארון מול התלמידים. "רוצים לעודד מורות ומורים לשמש מודל לתלמידים ותלמידות, ולעזור להם לעצב חברה סובלנית יותר, מגוונת יותר ואותנטית יותר"
morim2

צילום: גיא כהן


מורות ומורים הם המחנכים הראשונים שלנו אך לרוב אנחנו לא נחשפים לסיפור האישי שלהם. קמפיין “מחנכים בגאווה”, המשותף של האגודה למען הלהט”ב, איגי, הפורום הגאה לאנשי ונשות חינוך וחברת EduaAction מבקש לחשוף את סיפורי היציאה מהארון של המורות והמורים ולהפוך אותם למודל חיקוי לעמיתיהם המורים וכמובן לתלמידים.

הקמפיין, שיפורסם בפייסבוק ובאינסטגרם יציג מספר מורים ומורות גאים ואת ההשפעה של היותם מחוץ לארון בפני התלמידים. בנוסף הקמפיין קורא למורים נוספים לשתף את הסיפורים ולספר את השפעת היציאה מהארון ובכך לעודד מורים נוספים לצאת מהארון בכיתה.

הקמפיין נולד מתוך חיבור לתוכנית “אחרי הצלצול” בערוץ 10, בבימויה של אורנה בן דור, בה בפרק השני שישודר הערב (רביעי), המורה שגיא פרידמן יצא מהארון בפניו תלמידיו.

“אחד הדברים החשובים בסדרה, מלבד ההצצה שהיא מספקת לראשונה לעולמם של המורים, הוא הצפת הסוגיות החברתיות שבוערות בתוך הכיתות”, מסביר אייל ברינדט שביט, מנכ”ל ומייסד חברת EduAction שהפיקה את הסדרה עבור ערוץ 10, “אשכנזים-מזרחיים, הפערים הכלכליים והחברתיים בבתי הספר והמעמד והשכר המעליב של העוסקים בהוראה. גם המאבק הלהט”בי לשוויון זכויות מקבל ביטוי בסדרה, דרך הסיפור מעורר ההשראה של שגיא, ודרך הכיתה של נדב חרובי, המורה של שירה בנקי ז”ל. חינוך זה לא רק משוואות בנעלם אחד – אלא דרך לחזק את הערכים ההומניים למען דורות העתיד”.

“רצינו לנצל את השיח והבאז שהתוכנית תיצור ולייצר שיח על יציאה מהארון בקרב מורים ומורות גאים”, מסביר רן שלהבי, מנהל הדיגיטל של האגודה, “בעזרת העלאת המודעות לחשיבות היציאה מהארון אנו מקווים שנצליח לעודד מורים נוספים לצאת מהארון בפני הכיתה ולהוות מודל לחיקוי שייצר שינוי בקרב התלמידים”

“אנחנו שמחים על היוזמה של ערוץ 10 לשים את הקהילה הגאה והחינוך לסובלנות במרכז השיח”, מוסיף אוהד חיזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, “אנחנו באגודה למען הלהט”ב, מאמינים שהשינוי מתחיל בחינוך ולכן אנחנו רוצים לעודד מורות ומורים לשמש מודל לתלמידים ותלמידות, ולעזור להם לעצב חברה סובלנית יותר, מגוונת יותר ואותנטית יותר”.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן