קמפיין הקוקטיילים שהרגיז את הקהילה הגאה

בר ה-D.T.M יצא בסוף השבוע בקמפיין המציג את תפריט הקוקטיילים החדש שלו - הקרויים בשמות כינוי מוכרים לסמים קשים, והרגיז רבים בקהילה | בעלי הבר הסבירו: "אנחנו מנסים להביא אלטרנטיבה לסמים האלה, וגם אלטרנטיבה לסיבה לשימוש בהם, תחושת בדידות"
טינה

בסוף השבוע פרסם בר ה-D.T.M סדרת מודעות המפרסמת את הקוקטיילים שלו, הקרואים על פי כינויים של סמי מסיבות מוכרים בקהילה הגאה.

השימוש בשמם של סמים מסוכנים על מנת לקדם את הבר ואת הקוקטיילים שהוא מוכר הכעיסו מאד את ד”ר רועי צוקר, אשר מקדיש את מירב זמנו למלחמה בתופעת הסמים בקהילה הגאה.

“מה מנסה בר להט”בי להשיג בזה שהוא קורא לקוקטיילים שלו על שם סמים שחלקם הם סמים שהורסים את הקהילה שלנו?”, כתב ד”ר צוקר בפייסבוק, “נכון שפרסום רע הוא פרסום אבל פה הבדיחה היא על חשבונכם! אז מקווה שתחשבו טוב לפני שתקנו “טינה” או “ג’ינה” רק כי זה משך את תשומת הלב שלכם כי בזמן שאתם שותים קוקטייל בשם “טינה” מישהו נמצא במוסד גמילה מקיא את נשמתו, חווה התקפי חרדה ופסיכוזות ומבין שטינה הרסה את החיים שלו”.



בבר ה-D.T.M הגיבו לדבריו של ד”ר צוקר בפוסט משלהם, בו הסבירו כי המטרה היא לתת אלטרנטיבה לסמים הללו.

“השמות לקוקטיילים שלנו, הם מה שנקרא קמפיין הפוך על הפוך” נכתב בתגובה, “בקהילה שלנו יש תופעה בעייתית של שימוש בסמים קשים, אנחנו יודעים ולכן התייחסנו לנושא במקום להתעלם ממנו. בשורה התחתונה אנחנו מנסים להביא אלטרנטיבה לסמים האלה, וגם אלטרנטיבה לסיבה לשימוש בהם, תחושת בדידות. לפי דעתנו לשתות ולרקוד יחד זו היא תשובה טובה ונכונה”.

עוד בנושא:  פונדקאות בעידן הקורונה - "המיומנויות שרכשנו בתקופת הקורונה ישמשו אותנו גם בעתיד"

צוות הבר התייחס גם לד”ר צוקר עצמו ולפעילותו בקהילה. “בפועלך החשוב, אתה מפרסם את הסמים הללו בכל דרך אפשרית, בתמונות, בטקסטים ובטבלאות, על מנת שנבין אותם יותר טוב. ובדרך אתה גם מגדיל את מספר העוקבים אחריך, לא? מדוע השימוש שלנו בנושא הרלוונטי, מתוך הקהילה ובכוונה להסיט את השימוש בסמים לכיוון אחר, לא בא לך בטוב? כמו שגם למדנו ממך, רוב השמות של הקוקטיילים שלנו, הם שמות של סמים שאסורים עם שתיית אלכוהול, הברמנים שלנו מיומנים להסביר את זה גם ללקוחות. אנחנו סומכים על תבונת הלקוחות שלנו להבין את ההומור. אגב גם לדוקטור מותר קצת חוש הומור”.

“לפני הכל, אם מישהו נפגע אני מצטער על כך, זו לא היתה הכוונה”, אמר ניר נוי, הבעלים של הבר, “ה-D.T.M הוא חלק מהקהילה. באנו להיות שותפים מלאים ופעילים בכל מה שמתרחש, גם בנושא מורכב כמו תופעת הסמים. עצם הרעיון לקרוא לקוקטיילים שלנו בכינויים של סמים בא לחדד את המסר המאוד ברור שלנו – יש אלטרנטיבה אחרת. אני עצמי גם ניסיתי והתנסיתי, אני לא שופט אף אחד ואני בעד חופש הבחירה, אך לפי דעתי המינונים הם הדבר החשוב שצריך לשים אותו על הפרק וכמובן לתת תשומת לב לסיבות לשימוש המופרז בסמים קשים בקהילה שלנו, שאחת מהן היא תחושת הבדידות”.

הקמפיין מעורר המחלוקת עורר מחדש את השיח בקהילה בנושא השימוש בסמים בקרב הקהילה, שיח שדעך מעט לאחר חודש הגאווה שעבר עם כמות קטנה יחסית של נפגעים בעקבות פעולות מניעה שונות. עיקר הדיון נסוב סביב השאלה האם על הקהילה להתייחס אל הסמים כטאבו ולהמנע מלהזכיר אותם, או להציף את הנושא בכל דרך אפשרית.

עוד בנושא:  מרפאת כיכר הבימה חוגגת יום הולדת ומסכמת שנה

ומה דעתך על קמפיין הקוקטיילים של ה-D.T.M?

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן