fbpx

מלחמת תרבות – קמפיין הדסטארט להצלת פסטיבל הקולנוע הגאה

לאחר 13 שנות פעילות, פסטיבל הקולנוע הגאה נמצא בסכנת סגירה. קמפיין הדסטארט מבקש מהצופים והצופות להתגייס להצלתו | "בזכותכם/ן הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה יהיה מהגדולים, הנוצצים, המרשימים והבלתי נשכחים שידענו"
TLVFEST19

בחודש יוני 2019 יחגוג פסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest 14 שנים לקיומו. אחרי 13 שנים בהן הפסטיבל הביא לישראל את מיטב הקולנוע הבינלאומי הגאה ופעל לעידוד יצירה ישראלית גאה מקורית, קיומו של הפסטיבל נמצא בסכנה לאחר שמשרד התרבות הודיע כי הוא מקפיא את התמיכה בפסטיבל.

מאחורי ההחלטה עומדים שיקולים בירוקרטיים הקשורים לסינמטק ת”א, מועצת הקולנוע והנהלת הפסטיבל. אך הבירורים המתקיימים בעצלתיים מונעים מהנהלת הפסטיבל לקבל את התקציבים הדרושים לקיום הפסטיבל השנה.

צוות הפסטיבל אינם מוכנים לאפשר להחלטה השערורייתית לגרום לסגירת הפסטיבל ונלחם על מנת לשנות גזרה זו. במקביל, השיק צוות הפסטיבל קמפיין הדסטארט לגיוס תרומות שיבטיחו את קיומו של הפסטיבל.

לתורמים מציע הקמפיין מגוון תשורות החל מכרטיסים לסרטי הפסטיבל, דרך הזמנות לטקסי הפתיחה והנעילה ועד להקרנות פרטיות. בנוסף מציע הקמפיין לתורמים גם תשורות מקצועיות כמו פגישת ייעוץ לכתיבת תסריט, מפגש עם המפיקה המזויקלית אליוט או מפגש עכם סוכנות המתמחה בייצוג יוצרים בתחום הקולנוע.

לתמיכה בקמפיין 

“בזכות התמיכה שלכם/ן יתקיים הפסטיבל הבא – רק יחד זה יקרה”, מסביר יאיר הוכנר, המייסד והמנהל האומנותי של הפסטיבל, “גם בפסטיבל הקרוב נציג את מיטב הסרטים מהפסטיבלים הבינלאומיים החשובים בעולם וגם סרטים בולטים מפסטיבלים להט”בים, סרטים שלא יגיעו לבתי הקולנוע בישראל. נמשיך להזמין ארצה נשות ואנשי קולנוע מובילים לצד יוצרות ויוצרים עצמאיים, נועזים ובועטים שיספקו פרספקטיבה חדשה על קולנוע להט”בי בפרט וקולנוע בכלל. יחד נוכל להמשיך ולפעול לקידום סובלנות ופלורליזם בחברה הישראלית”.

היסטוריה של סבלנות ופלורליזם על המסך הגדול

את פסטיבל הקולנוע הגאה ייסד הבמאי ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט – יאיר הוכנר. הפסטיבל הראשון התקיים בשנת 2006 באולמות המזעריים של האוזן השלישית, ושנה לאחר מכן עבר לסינמטק תל אביב.

במהלך 13 שנות פעילות הציג הפסטיבל את מיטב היצירה הלהט”בית הבינלאומית ואירח נשות ואנשי קולנוע ותרבות מובילים מהעולם. בשנה האחרונה התארחה המפיקה זוכת הפרסים כריסטין ואשון (קרול, הרחק מגן עדן, קולט, עדיין אליס). בעבר התארחו המפיק זוכה פרס האוסקר ג’ונתן קינג (לינקולן, נערות החלומות), מנהל מסגרת הפנורמה בפסטיבל ברלין ומייסד תחרות ה״טדי״- ווילנד שפק, הבמאי ברוס לה-ברוס, במאיות הוליוודיות בכירות כגון ג׳יימי באביט ואנג׳לה רובינסון, אושיית היוטיוב ג’יג’ ג’ורג’ס, ועוד.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

עוד התארחו בפסטיבל מלכות דראג בינלאומיות מהתכנית Rupaul Drag Race ביניהן: ג’ינקס מונסון, שרון נידלס, פפרמינט, אלכסיס מישל ומאות אורחים מרחבי העולם: ברזיל, ארגנטינה, וונצואלה, שבדיה, נורווגיה, גרמניה, צרפת, פולין, רוסיה, יפן, אינדונזיה, טורקיה ועוד.

ביולי 2018 נבחר הפסטיבל על ידי מגזין הקולנוע הבינלאומי החשוב MovieMaker כאחד מ-25 פסטיבלי הקולנוע המגניבים בעולם. מגזין הקולנוע החשוב Indiewire בחר בו כאחד מעשרת הפסטיבלים הלהט”בים המובילים בעולם בשנת 2014 ו 2015. מייסד הפסטיבל ומנהלו האמנותי, יאיר הוכנר, נבחר לשפוט בפסטיבלי קולנוע בינלאומיים מובילים ביניהם: קאן, ברלין וגוודלחרה – פסטיבל הקולנוע החשוב והגדול ביותר באמריקה הלטינית.

הפסטיבל הוא הרבה יותר מעשרה ימים במהלך חודש יוני. הפסטיבל מקיים מועדון סרטים חודשי בתל אביב ומארגן הקרנות סרטים במהלך כל השנה בסינמטקים ובבתי קולנוע ברחבי הארץ – שדרות, ראש פינה, קיבוץ מזרע, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון.

מטרת הפסטיבל היא להתרחב ולהנגיש לקהל בכל הארץ תכנים להט”ביים בינלאומיים איכותיים שלא מגיעים לבתי הקולנוע המסחריים.

“בזכותכם/ן הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה יהיה מהגדולים שידענו, הנוצצים, המרשימים והבלתי נשכחים. עם סרטים רבים וטובים יותר, עם יותר אורחים חשובים מחו”ל”, מסכם הוכנר, “דרך התמיכה שלכם/ן תוכלו להיות שותפים/ות לחוויה הקולנועית הבינלאומית הזאת. אנחנו מזמינים ומזמינות אתכם/ן לבחור באחת התשורות השוות ולהצטרף אל החגיגה הקולנועית בצבעי הקשת – הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה שיתקיים בין ה-6 ל 15 ביוני 2019.

לתמיכה בקמפיין 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. גאה פריפריאלי הגב

    לא אתמרמר או אתאבל אם הפסטיבל הזה ייסגר. כבר שנים שאני מסתכל על הפסטיבל הזה מהצד, והוא מדבר בעיקר קהילה תל אביבית. רוב הקהל שמגיע לשם הוא תל אביבי, ורוב הסרטים והתכנים של הפסטיבל מדברים בעיקר לקהל הגאה בתל אביב. שיא החוצפה בעיניי זה שם הפסטיבל הקרוי על שם תל אביב בעוד שהמארגנים מנסים להוציא את הפסטיבל עם השם לערים שהם לא תל אביב. אם מארגני הפסטיבל רוצים את התמיכה שלי, אז שקודם כל ישנו את השם והתוכן של הפסטיבל כך שיהיה רלוונטי גם לקהל הגאה בפריפריה.

    • יאיר הוכנר הגב

      פסטיבל הקולנוע הגאה תמיד שמח להקרין סרטים בפריפרייה או בערים אחרות ברחבי הארץ רק בחודשים האחרונים הצגנו סרטים בהרצליה, חולון, כפר סבא, ירושלים, חיפה ושדרות, בקרוב נציג את הסרט היורשות בראש פינה, באר שבע ונתיבות.

      הפסטיבל שלנו בחיפה נקרא פסטיבל הקולנוע הגאה בחיפה ולא TLVFest חיפה והפסטיבל שלנו בשדרות ובאר שבע נקרא פסטיבל הקולנוע הגאה דרום ולא TLVFest דרום. כך שהטענה שלך לא נכונה.

      בנוסף מה זה תכנים תל אביבים ומה הם תכנים המתאימים לקהל בפריפריה? הלהיטים שמביאים קהל בתל אביב הם גם הסרטים הכי נצפים באירועים שלנו בפריפריה.

      האם סרט על לסביות בפרוגוואי או הומואים בדרום אפריקה הם תל אביבים ? סרט על מלכות דראג בקובה או על צמד בחורים באיטליה המתחתן בכפר שמרני הם מיועדים לקהל תל אביבי או פריפריה?

      ב-13 שנות פסטיבל גיליתי שאין הבדלי טעם אצל הקהל בתל אביב או בפריפריה – בקיצור כולם רוצים קומדיות קלילות, דרמות משפחתיות או סיפורי אהבה מרגשים. אנחנו גאים להביא את הסרטים שלנו לכל קצות הארץ ונמשיך לעשות זאת.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן