fbpx

צרפת לא תגרש פליטים ממדינות לא בטוחות ללהט”בים

הצעת חוק שהוגשה לפרלמנט מבקשת להוריד מרשימת המדינות הבטוחות של סוכנות ההגירה הצרפתית את המדינות בהן הומוסקסואליות היא מחוץ לחוק | המשמעות: פליטים להט"בים שיגיעו ממדינות אלו לא יעמדו בפני סכנת גירוש
Gay pride Toulouse 2011 | Guillaume Paumier | CC BY 2.0
Gay pride Toulouse 2011Guillaume PaumierCC BY 2.0

ועדת החקיקה של הפרלמנט הצרפתי אישרה כמעט פה אחד צעד נוסף להגנה על מבקשי מקלט להט”בים מפני גירוש, עם הצבעה בעד תיקון לחוק המונע את גירושם במידה והם עומדים בפני עונש בארץ המוצא שלהם.

התיקון, שהונח לראשונה על ידי חברי פרלמנט מטעם מפלגת ‘הרפובליקה בתנועה’ של הנשיא עמנואל מקרון, מבקש להוציא את המדינות המענישות את אזרחיהן על הומוסקסואליות מהרשימה הרשמית של ארצות המוצא הבטוחות, המנוהלת על ידי סוכנות ההגירה הצרפתית.

על פי החוק הנוכחי, מבקשי המקלט המגיעים לצרפת ממדינה הנמצאת ברשימת המדינות הבטוחות של סוכנות ההגירה הצרפתית יכולים להיות מגורשים חזרה למדינת מוצאם במסלול גירוש מהיר. התיקון מבקש להסיר מהרשימה מדינות בהן “הומוסקסואליות עשויה להיות יעד להתעללות או עונשים פליליים”.

במסגרת השינוי המוצע, ימחקו המדינות הודו, גאנה וסנגל מהרשימה, המונה כיום 16 מדינות בהן ארמניה, גאורגיה, אלבניה, אוקראינה, קוסובו, סרביה ועוד.

משמעות התיקון, אם יתקבל על ידי הסנאט הצרפתי, היא שמהגרים המגיעים ממדינות המענישות על יחסים עם בני אותו המין יוכלו להגיש ערעור לבית המשפט הלאומי של צרפת על הזכות למקלט מדיני מבלי להסתכן בגירוש.

מתיו אורפלין, אחד מחברי הפרלמנט שהגישו את התיקון, בירך על החלטת הועדה לאשר את התיקון לחוק ולהעבירו להצבעה בסנאט.

“איך אנחנו יכולים לקרוא למדינות שמענישות על הומוסקסואליות ‘מדינות בטוחות’?”, אמר אורפלין, “כיום, יש מבקשי מקלט שמגיעים לארצנו כי הם נרדפו בשל נטייתם המינית. שינוי ההגדרה של מדינה בטוחה היה הכרחי, ולו כדי לחזור ולהזכיר כי יש רק קומץ מדינות בעולם המכבדות את זכויותיהם של אזרחיהן הלהט”בים”.

למרות ההחלטה, כמה מתומכי זכויות הפליטים סבורים כי התיקון לא הרחיק לכת מספיק כדי להגן על מבקשי המקלט הלהטב”ים.

הארגון הצרפתי סימאדה, המספק תמיכה לפליטים, שיבח את ההצבעה וכינה אותה “מספקת” עבור הלהט”בים שמגיעים מהמדינות שהוסרו מרשימת ה”בטוחות” על פי התיקון, אך הבהיר כי העובדה שמדינות אחרות לא אוסרות בחוק הומוסקסואליות, לא הופכת אותן בהכרח ל”בטוחות יותר” עבור להט”בים, שעדיין עלולים לסבול מהומופוביה משתוללת.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

הארגון הצרפתי באם, שגם הוא מספק תמיכה למהגרים, הביע גם הוא חששות דומים וטען שיש מדינות רבות שבהן ההומוסקסואליות אינה ברת עונש על פי החוק, אך הלהט”בים בכל זאת נתונים לפרקטיקות הומופוביות, כגון טיפולי המרה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן