צילום: צילום מסך מתוך הפרסומת
השלטונות ברוסיה חוקרים תלונות של אזרחים על כך שהפרסומת החדשה של קלווין קליין מעודדת הומוסקסואליות, בניגוד לחוק.
הפרסומת לבושם CK2, המציגה בין השאר שני זוגות מאותו המין, זוג נשים וזוג גברים, הצליחה לעורר מחלוקת ברוסיה, למרות שרק הזוגות ההטרוסקסואלים המופיעים בפרסומת מתנשקים.
כעת מנסים השלטונות הרוסים לקבוע האם בעצם שידור הפרסומת ברוסיה, עברה החברה על חוק “התעמולה ההומוסקסואלית”, שנועד למנוע חשיפה של בני נוער לכל סוג של מידע שעלול “להשפיע” עליהם לקיים יחסים לא קונבנציונליים ולמנוע מהם להקים משפחה. במידה ותמצא אשמה, עלולה חברת קלווין קליין להקנס בסכום של עד מיליון רובל, (כ-55 אלף ₪).
לדברי חברת קלווין קליין, הפרסומת נועדה “לגלם את הריגוש של החיים ולחגוג את מגוון הקשרים בין שני אנשים”.
בקרוב בישראל?
המוזה נונה שלאנט, המשמשת מודל והשראה למעצבי אופנה ברחבי העולם ומשלבת ביצירותיה בין זהות מגדרית לבין אפנה, חוששת שלא רחוק היום שגם בישראל יצונזרו פרסומות דומות.
“אני שואלת אתכם, עד כמה אנחנו רחוקים מזה?”, הגיבה נונה שלאנט בפוסט לא אופטימי במיוחד, “פרסומות אצלנו מצונזרות על רקע מיני במקומות מסוימים, החוק שלנו לא נותן לגיטימציה מלאה לקהילה הגאה ובמערכת החינוך הנורמטיבית יש התעלמות מהנושא. אז אולי זה אופנתי להיות גיי אבל זה בטוח לא טרנד!”