fbpx

צופים ותורמים: הסינגל שמעביר סיוע לקהילה הגאה בצ’צ’ניה

ההרכב המוזיקלי ישראלי/אירי JIVE64 בשיתוף עם ליין הדראג DUYA הפיקו סינגל שכל הכנסותיו תרומה ללהט"בים בצ'צ'ניה. "כל צפיה בקליפ, לחיצה על פרסומת או רכישה של הסינגל תורמת ישירות ללהט"בים בצ'צ'ניה ועוזרת להציל חיים"
jve64sidebyside2


הדיווחים על רדיפות הלהט”בים בצ’צ’ניה ירדו מהכותרות, אבל עבור חברי הקהילה הגאה ברפובליקה המוסלמית של רוסיה החיים לא השתנו. הם עדיין חיים בפחד תחת איום מתמיד, חוששים שבכל רגע מישהו ידפוק להם בדלת ויוציא אותם מהבית לתמיד.

הארגון הרוסי LGBT NET, הפועל לשמירה על זכויות הלהט”ב ברוסיה, פועל מאז תחילת הדיווחים על המאסרים וההוצאות להורג בצ’צ’ניה, על מנת להבריח כמה שיותר להט”בים הרחק מאזורי הסכנה. אך עם הדעיכה בהתעניינות התקשורתית חלה ירידה גם בתמיכה המגיעה אל הארגון, מה שמקשה על המשך הפעילות מצילת החיים שלו.

רואי כהן ואלה תדמור, חברי ההרכב המוזיקלי JIVE64, החליטו להפוך את המוזיקה לכלי למלחמה בלהט”בפוביה ולסייע לתרומה לקהילת הלהט”ב בצ’צ’ניה. הם הפיקו את הסינגל החדש שלהם, side by side, על מנת להעמיד אותו במרכזו של קמפיין תמיכה בקהילה הלהט”בית בצ’צ’ניה, דרכו הם מבקשים לגייס מודעות וכסף לחברי הקהילה הנרדפים.

“הרעיון הוא פשוט להעביר את כל ההכנסות מהסינגל החדש כדי לסייע לחברי הקהילה הנאבקים בצ’צ’ניה”, מסביר כהן ל-WDG,  “כך שכל צפייה שיתוף או רכישה של הסינגל תורמת למאמץ הגיוס, וכל לחיצה על פרסומת שמופיעה במהלך הצפיה בקליפ הופכת את החברה המפרסמת לתורמת ללהטב”ק – בין אם היא רוצה בזה או לא”.

מהיכן הגיע הרעיון?
“בדיוק היינו בתהליך של הקלטת שירים לאלבום חדש, ואז עלה הרעיון לעשות שיר שכל ההכנסות ממנו ילכו לעזור ללהט”בקים בצ’צ’ניה, וככה זה התחיל”.

כיצד בחרתם את השיר?
“את מילות השיר כתבו צמד הכותבות הניו יורקיות המועמדות לגראמי, ה-pen-up girls, בהשראת אותם האנשים להם אנחנו מנסים עכשיו לעזור. שם השיר מציין את הדרך בה אנו עומדים יחד אל מול המצוקה של הקהילה בצ’צ’ניה ונגד אלו שמעזים לשלול זכויות מאנשים אחרים, רק בגלל שהם חלק מהקהילה הלהט”בית”.

כהן יצר קשר עם שירלי צ’רלי קליינמן מליין DUYA וביקש ממלכי ומלכות הדראג של הליין להשתתף בצילומי הקליפ.

“זה היה “כן” מיידי”, הוא מספר, “והחלטנו מיד על תאריך טנטטיבי לצילום הקליפ, למרות שכולם מתנדבים ולא היו לנו שום משאבים. פתחנו קמפיין גיוס המונים וגייסנו 3000 יורו מהקהל הרגיל שלנו, שזה היה מדהים ומפתיע כאחד. אחרי שלא מצאנו במאי\ת ומפיק יצרתי קשר עם נועם זאדה מהליין סבן אילבן, שתמיד מצילה אותי במקרים כאלו והיא הכירה לי את חופית מלאכי וג’ובאנה זיגלר שקפצו על זה, חיברו אותנו עם המאפרים\ןת, סטייליסטיות, צלמי סטילס, כולם בהתנדבות, ובעצם הפיקו, ביימו וחזו את כל הדבר הזה.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

ביקשתי מכל המלכים.ות של ה-DUYA לבוא בדמות שהכי נוחה להם. הקווים הצבעוניים הולכים לזרחני אייטיז שאיתו עבדנו כל הזמן כ-JIVE64, והצטרפה אלינו גם dannii elle (דניאל רפפורט) – חבר טוב של חופית וג’ובאנה שרצה לתרום ולקחת חלק.

זו פעם ראשונה שאנחנו עושים פרוייקט כזה. פעם ראשונה שעשיתי דראג .וזו גם הפעם הראשונה שאמא שלי משתתפת איתי בפרוייקט כזה (עזרה בהפקה). אין לי מילה אחרת פרט לטירוף לזה שהפרוייקט הזה בכלל יצא לפועל”.

כיצד בחרתם לאיזה ארגון להעביר את הכסף?
“החיבור ביני לבין ארגון הזכויות הרוסי החל לפני זמן רב. אחרי ששמעתי את החדשות על כל מה שקורה בצ’צ’ניה ידעתי שאני רוצה לסייע להם. חיפשתי מקור מהימן לתרום לו, משימה לא פשוטה כמו שהיא נשמעת, וככה הגעתי ל LGBT NET. רציתי לוודא את אמיתות ואמינות הארגון, אז כתבתי להם והתחלנו לשוחח. תרמתי להם סכום כסף ראשוני וקיבלתי דיווחים על הדברים המדהימים שהם עושים”.

חברי צמד, המתגוררים בתל אביב ודבלין, יוצרים יחד בעשר השנים האחרונות פופ טראשי עם נגיעות אייטיז אלקטרוניות, כאשר כהן אחראי על הלחנת והפקת המוזיקה, ותדמור מובילה את השירה.

“החיבור שלנו לקהילה הוא מאז ומתמיד”, מסביר כהן, הצלע הלהט”בית של ההרכב, “ההופעות שלנו וההצלחה שלנו עד היום היו בעיקר בקרב הקהילה. פתחנו את המצעד ב-2010 (בחוף גורדון), הופענו אצל שירזי, במינרווה, שואבה, צח זמרוני ועוד כאלו וכאלו ההופעות שלנו וההצלחה שלנו עד היום היו בעיקר בקרב הקהילה. עכשיו אנחנו מקווים שיחד עם חברי הקהילה שתמיד תמכה בנו, נצליח לגייס כסף לעזור ללהט”בים שחיים בצ’צ’ניה”.


רוצים לתרום? אתם יכולים לצפות בוידאו, להוסיף לפלייליסט, או לרכוש את הסינגל מאפל או גוגל.  לחצו כאן לאפשרויות שיתוף נוספות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן