fbpx
‏שילה ווינברג | צילום כרמית שמחי רוקח

עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

שילה ויינברג, יו"ר עמותת טרנסיות ישראל, נבחרה לחברת מועצת קרית טבעון, אחרי שנים של אקטיביזם להט"בי בעיר | "הרבה מאוד א.נשים בישוב ידעו בדיוק מי אני ועל עברי. זה לא הפריע. נדמה לי שבמקומות מסויימים זה הועיל"
‏שילה ווינברג | צילום כרמית שמחי רוקח
‏צילום: כרמית שמחי רוקח

ביום שלישי האחרון כתבה שילה ויינברג פרק נוסף בהיסטוריה הלהט”בית בישראל, כאשר נבחרה לחברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל.

ויינברג, בת ה-65, יו”ר עמותת “טרנסיות ישראל” ומורה לשעבר, נבחרה למועצה כחלק מרשימת “יותר לטבעון”, איחוד בין רשימות מרצ, יש עתיד, טבעון שלנו וחוזה חדש, שזכתה ב-37.7% מהקולות.

בעברה הייתה חברת הוועדה הגאה בקריית טבעון ובשנה האחרונה הייתה פעילה במחאה נגד המהפכה המשפטית. לויינברג שני ילדים ונכדה. את תהליך ההתאמה המגדרית החלה לפני כחמש שנים כשהיא בגיל 60.

“הרבה מאוד א.נשים בישוב ידעו בדיוק מי אני ועל עברי. זה לא הפריע. נדמה לי שבמקומות מסויימים זה הועיל”, אמרה ויינברג ל-WDG, “תושבי.ות טבעון הכריעו באופן ברור למען טבעון ליברלית, פלורליסטית ודמוקרטית. אני חברת מרצ שנים רבות ובבחירות אלה חברנו לרשימה אחת עם יש עתיד וטבעון שלנו וחוזה חדש בשם יותר לטבעון. רשימה שבין ערכיה הבולטים הם שיוויון בין כולם. ברשימה היו הנשים שהקימו את הועדה הגאה בטבעון שפועלת במלוא המרץ”.

למרות התואר ההיסטורי כחברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל, ויינברג לא מסתפקת בפעילות בנושאי הקהילה הלהט”בית, ומכוונת לעבר תיק החינוך ביישוב שלה.

“אני מתכוונת להשתמש במיתוג זה כדי לפעול בטבעון בשני תחומים עיקרים: חינוך והקהילה הגאה. באופן טבעי אני רואה את עצמי בתור מישהי שיש לה השקפה מבוססת על החינוך בטבעון והייתי שמחה לקבל את תיק החינוך, לצד תיק הקהילה הגאה. כל חיי עסקתי בהוראה. לימדתי 35 שנה במספר מקומות, בהם גם אוניברסיטת חיפה, ומאז החלה המלחמה אני גם מחליפה מורה שיצא למילואים בהתנדבות”.

יתרה מזאת, אני חושבת שהכנסתי רגל לתוך הדלת עבור בנות טרנסיות ובנים טרנסים. אני אמשיך לפעול כמובן גם כיו”ר טרנסיות ישראל ובמקביל לקדם את צרכי הקהילה שלנו, שבאיזור חיפה וטבעון סובלת מחוסר מענים.

אני חושבת שאני יכולה לדבר בשם בנות שמסלול חייהן היה פחות סלול משלי. עבור אותן בנות וגם בנים שנזרקו לרחוב, מלימודים, שסובלים וסובלות מאלימות פיסית ומילולית, שמופלות כלכלית וחברתית. ובעיקר בעיקר אני אשמח לשמוע מחברותיי לקהילה ומחבריי שם מה הם סדרי העדיפויות, לאו דווקא בטבעון אלא בתל אביב ובמקומות אחרים”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

הישגים נוספים למועמדים.ות מקהילת הלהט”ב נרשמו בישובים נוספים בישראל. בתל אביב-יפו נכנסו למועצה חן אריאלי ומוטי רייף לכהונה נוספת, וכן רעות נגר ושחר לוי. אסף וויס יכהן כחבר מועצה ברמת גן, עורכת הדין דניאלה יעקבי במועצת רמת השרון ואלה קאופמן מחוזה חדש במועצת קדימה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן