fbpx

עד שכולם יחזרו – המרכז הגאה ר”ג מחלק סיכת חטופים ייחודית לגאווה

הסיכה יוצרה לקראת אירוע הגאווה המרכזי של העיר ר"ג שיתקיים ב-27.6 ותחולק בחינם תמורת תרומה למטה החטופים | ארוע הגאווה המרכזי יארח דוכנים של מפונים מהעוטף ומהצפון, יחד עם דוכני גאווה ויוזמות קהילתיות שונות
סיכת חטופים דגל גאווה

הסולידריות שמפגינה הקהילה הגאה עם המאבק להשבת החטופות והחטופים מייצר שיתופי פעולה מרגשים. אחרי מצעד הגאווה בירושלים ועצרת הגאווה בת”א, שנערכו בשיתוף עם מטה משפחות החטופים, היוזמה המרגשת הבאה היא של המרכז הגאה ר”ג שיצר סיכת חטופים משולבת בדגל הגאווה.

הרעיון התחיל להתגלגל בקבוצת הווטסאפ של מנהלי תחום קהילה גאה הפועלת תחת המשרד לשוויון חברתי, בה חברים מנהלי התחום הישוביים האחראים למיצוי זכויות ופעילויות חברתיות ותרבותיות עבור הקהילה הגאה ביישוב שלהם.

“בקבוצה עולים כל הזמן רעיונות”, מספרת זהורית שורק, מנהלת המרכז הגאה ר”ג, “וחברי הקבוצה עוזרים אחד לשני בדרכי ליווי והתמודדות מול המורכבויות שעולות בעבודה ברשויות. לפני חודש הגאווה העליתי בקבוצה את הרעיון לייצר במהלך אירוע הגאווה בר”ג סרט צהוב אנושי, לאות הזדהות עם משפחות החטופים. אחת הרכזות הציעה להוסיף לסמל גם את צבעי הגאווה ועיצבה עבורי את הסמל, ואז רכזת נוספת הציעה להפוך את זה לסיכה”.

הסיכות נשלחו לייצור וכעת הן ניתנות להזמנה ללא תשלום באתר עיריית ר”ג לקראת איסוף ביריד הגאווה של העיר ר”ג שיתקיים ביום חמישי ה-27.6 בכיכר רמב”ם המחודשת.

“היה לנו ברור שהשנה אירועי הגאווה צריכים לסמל את החיבור של הקהילה הגאה לחברה הישראלית כולה”, מוסיף עו”ד אסף וייס, סגן ראש עיריית רמת גן ומחזיק תיק הקהילה הגאה, “הקהילה הגאה בישראל ובר”ג היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ומהמאמץ המלחמתי ואירועי הגאווה בעיר צריכים לסמל זאת. חברי וחברות הקהילה נלחמים בחזית המלחמה, מפונים מבתיהם בצפון ובדרום, בני משפחותיהם חטופים וחטופות בעזה ועוד. כל זאת בזמן שגילויי ההומופוביה, תקריות האלימות והאפליה כלפי חברי וחברות הקהילה נמצא ברמות שיא בישראל. על כן, כחלק מההירתמות למען המאמץ הלאומי, הקהילה הגאה בר”ג שמה את אוכלוסיית הנפגעים והנפגעות מהמלחמה בראש סדר העדיפויות ופועלת לקדם סובלנות ושוויון תוך עשיית הטוב”.

“כל מי שמזמינה את הסיכה תוכל לאסוף אותה בדוכן ביריד הגאווה”, מסבירה זהורית, “הסיכות מחולקות ללא תשלום אך אנחנו מאד מבקשים שכל מי שמזמין סיכה יתרום בתמורה למטה החטופים. בסיום היריד נבצע בכיכר המרכזית של העיר את סמל החטופים האנושי שבקצה שלו יעמדו אנשים בצבעי הגאווה, בדיוק כמו העיצוב של הסיכה”.

ארוע הגאווה המרכזי של ר”ג, הנושא את השם ‘חמישיוויון’, יתקיים ביום חמישי ה-27.6 ויכלול יריד גאווה שיארח דוכנים של מפונים מהעוטף ומהצפון, יחד עם דוכני גאווה, וכן יוזמות קהילתיות שונות כמו מיזם ‘כנפיים של בובה’ לזכר הרוח היוצרת של משפחת קוץ ז”ל שנרצחה בקיבוץ כפר עזה.

היריד הוא חלק משבוע הגאווה שעורכת עיריית רמת גן בתאריכים 23-28.6 במהלכו ייערכו בנוסף לאירוע הגאווה המרכזי גם סיור הגאווה המסורתי בספארי ר”ג, ארוחת שישי במרכז הגאה ופיקניק גאווה ותקווה למשפחות.

כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן: “השנה נציין את שבוע הגאווה ברמת גן בהתאם וברגישות לרוח התקופה הקשה בה כמו כל עם ישראל גם קהילת הלהט”ב בעיר שילמה מחיר כבד מנשוא בנפול אחד מחבריה בקרבות בעזה. נקיים אירועים קהילתיים בשילוב מיצגים מרגשים עם קהילות המפונים מיישובי הנגב המערבי ומשפחות חטופים. רמת גן היא בית חם לכולם, כולל הקהילה הגאה. המרכז הגאה שהקמנו בעיר מעניק שירותים יוצאי דופן לחברי הקהילה תוך שיתוף פעולה מלא עם כלל הארגונים הגאים”.

עוד בנושא:  הקהילה הגאה ברמת גן במיזם מרגש: מיצג סמל חטופים בשילוב צבעי הגאווה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן