fbpx

ספורטאים בריו חוששים מאלימות בעקבות כתבה שעשתה להם אאוטינג

האתר "דיילי ביסט" פרסם כתבה שעושה אאוטינג לספורטאים ממדינות להט"בפוביות. אלו שמחוץ לארון מיהרו להגיב והביאו להסרת הכתבה מהאתר, אך הנזק כבר נעשה. "ספורטאים רבים שהיו בארון חשופים לאלימות הומופובית עם חזרתם הביתה"
tonga-5
“חיפשת ישבן? קבל את שלי” | צילום: אינסטגרם  אמיני פאונה

תחת הכותרת “השגתי 3 דייטים בשעה דרך גריינדר!” פרסם האתר דיילי ביסט אייטם בו הוא מציג שיחות של כתב האתר עם ספורטאים גאים וחושף פרטים אישיים של ספורטאים שנמצאים בארון, רבים מהם ממדינות שאינן סובלניות להומוסקסואליות.

כתב הדיילי ביסט, ניקו היינס, השוהה בכפר האולימפי בריו, החליט להכין אייטם צהוב ועסיסי בו הוא בודק כיצד הספורטאים האולימפיים משתמשים באפליקציות ההיכרויות. הוא התחבר למספר אפליקציות (גריינדר, טינדר, ג’ק ועוד) והחל לשוחח עם הספורטאים והספורטאיות. למרות שלדבריו לא התכוון לכתוב ספציפית על הומואים, ובדק גם אפליקציות נוספות, כמעט כל השיחות המופיעות בכתבה הן מגריינדר.

היינס לא ציין במאמר את שמותיהם של הספורטאים, אך הסגיר מספיק נתונים אישיים כמו גובה, משקל, מדינה והענף בו הם מתחרים, המאפשרים זיהוי מהיר של הספורטאים המדוברים באמצעות חיפוש קצר בגוגל.

הטענות נגד האאוטינג המתוקשר שעשה היינס לספורטאים, מלבד הפגיעה בפרטיותם, מתייחסות לסכנה בה העמיד רבים מהם, המגיעים ממדינות בהן הומוסקסואליות אינה מתקבלת בעין יפה. רבים מהספורטאים שחשף היינס נמצאים בארון ויאלצו להתמודד כבר עכשיו עם חברי הנבחרת שלהם, ובהמשך, כשיחזרו למדינותיהם, גם עם משפחותיהם, הסביבה הקרובה, ובחלק מהמדינות גם עם השלטונות.

התלונות הרבות שהועברו למערכת לאחר פרסום הכתבה הביאו לשינויים בכתבה המקורית, כולל מחיקה של פרטים מזהים של הספורטאים המוזכרים בכתבה, וכן שינוי התמונה הראשית של הכתבה, שהכילה את הלוגו של גריינדר. בנוסף פורסמה עצומה הקוראת לשלול את תעודת העיתונאי של היינס בעקבות הכתבה.

הכותרת המקורית של הכתבה
הכותרת המקורית של הכתבה

בין התגובות לכתבה של היינס בלטה תגובתו של השחיין האולימפי אמיני פאונה, מטונגה, אחד מהספורטאים הלהטב”ים המוצהרים המשתתפים בתחרויות. פאונה העלה את תמונתו של היינס לטוויטר שלו תחת הכותרת CREEP וכתב: “כספורטאי מחוץ לארון, המגיע ממדינה מאד הומופובית, אני מתבייש בכתב הזה, שחשב שזה מצחיק לסכן את חייהם של הספורטאים הגאים בכפר האולימפי”.

פאונה הוסיף תגובה ויזואלית כשהעלה תמונה חושפנית שלו לאינסטגרם וכתב: “אם מה שחיפשת בגריינדר היה ישבן לוהט (ואני לא רואה שום סיבה אחרת שתהיה שם) אז קבל את שלי במלוא תפארתו. אתה מוזמן לנשק אותו ולהזדיין מפה”.

 

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

הכתבה העלתה לדיון שאלות רבות – האם אפליקציות ההיכרויות נחשבות למקום בטוח ומה שקורה בגריינדר אמור להשאר בגריינדר? האם החשיפה באפליקציה מבטלת את זכות הספורטאים לפרטיות, והאם הספורטאים האולימפיים נחשבים לאישי ציבור שחייהם הם עניין ציבורי?

להגנתו טען היינס כי הוא לא שיקר. “לא שיקרתי לאף אחד ולא התחזיתי למשהו שאני לא, אלא אם אתם מחשיבים את העובדה שהייתי בגריינדר מלכתחילה, מכיוון שאני סטרייט עם אישה וילדים”. היינס גם הסביר כי השתמש בתמונה שלו באפליקציה וכי הזדהה כעיתונאי בפני כל מי ששאל במה הוא עוסק.

כל ההסברים לא סיפקו את המתנגדים, ולבסוף הכתבה הוסרה מהאתר לחלוטין. במקומה פרסם האתר התנצלות על האייטם ועל ההתנהלות מול הקוראים.

“חשבנו בתחילה שהסרה של פרטים מזהים והסבר על כוונתו של הכתב תספיק, ולא חשבנו שהסרת האייטם כולו היא הכרחית. טעינו. אנחנו מצטערים. ואנחנו מתנצלים בפני האתלטים שייתכן וסוכנו בטעות על ידי הכתבה”.


[interaction id=”57aecd8372f8168667f2cf48″]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן