fbpx

מצעד הגאווה ירושלים 2018 – “אנחנו לא עומדים כאן לבד”

כ- 25 אלף משתתפים צעדו במצעד הגאווה ה-17 בירושלים | "אנחנו נמצאים כאן בירושלים בה פועמים עשרות אלפי לבבות בהתרגשות וגאווה. אנחנו לא עומדים כאן לבד"
ירושלים20183

כ-25 אלף איש השתתפו הערב במצעד הגאווה ה-17 בירושלים, שנערך בסימן ותיקות וותיקי הקהילה ובעיצומה של המחאה הגאה.

היום החל עם אזכרות לזכרם של ניר כץ ושירה בנקי ז”ל, בהן השתתפו נציגי הקהילה. חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב, שנכחה באזכרה לזכרו של ניר כץ, הקריאה מסר בשם אילה, אימו של ניר: “דווקא כאן ודווקא ביום הזה, אנחנו צריכות להמשיך להמיר את השנאה באהבה. לזכור את הרגע הזה בזמן כנקודה בה אנחנו מפסיקות ומפסיקים לשתוק. נקודה בה אפשר לשאוב כוח להמשיך את המאבק. לא לנוח עד שנחיה במדינה בה לכל אחת ואחד יש את החופש להיות מי שאנחנו. שוות ושווים. ממשיכות וממשיכים להילחם בחושך”.

חניכי ארגון הנוער הגאה בטקס לזכרה של שירה בנקי ז”ל | צילום: באדיבות איגי

טקס לזכרו של ניר כץ ז”ל | צילום: אתי חדד

בשעה 11:00 יצאה שיירת השוויון לכיון ירושלים – עשרות רכבים מקושטים בדגלי גאווה יצאו ממודיעין ונסעו דרך כביש 431, בנסיעה איטית על כביש מספר 1 ומשם למנהרת הארזים, דרך בגין, מחלף מלחה וצומת פת.

בשעה 15:30 התכנסו המשתתפים בגן הפעמון, שם התקיים הפנינג הפתיחה. לפני היציאה למצעד ערך ארגון תג מאיר תפילה המונית לשלומם של הצועדים, בה לקחו חלק גם הוריה של שירה בנקי ז”ל, ובשעה 17:00 הוזנק המצעד, כשהוא מלווה ב-2500 שוטרים גלויים וסמויים.

צילום: שירלי קובלסקי

במהלך המצעד עברו הצועדים בנקודה בה נרצחה שירה בנקי ז”ל לפני 3 שנים, והניחו פרחים לזכרה.

במקביל למצעד נערכו שתי הפגנות של ארגונים המתנגדים לקיומו – הפגנה אחת של ארגון ליב”ה שנערכה בכניסה לעיר, בה השתתפו כמה מאות מפגינים ובנוכחות הרבנים ישראל צבי טאו ויגאל לוינשטיין, מהבולטים בזרם החרד”לי בציונות הדתית., והפגנה נוספת, בסמוך למסלול הצעידה, של ארגון להב”ה בראשותו של בנצי גופשטיין.

בסיום המצעד הגיעו הצועדים לגן העצמאות שם נערכה העצרת המרכזית בהנחיית קרן מור, יובל שרף ויניב ביטון. בעצרת נשאו דברים חיה שלום – פעילה ותיקה בבית הפתוח, נינה הלוי, ערן גלובוס, עופר ארז ויונתן דנילוביץ’. בעצרת הופיעו מירי מסיקה שהקדישה את “שיר לשירה” לשירה בנקי, נינט טייב ודנה אינטרנשיונל ששרה את שיר המצעד.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

“אנחנו נמצאים כאן בירושלים, בה ממשלה אטומה שותקת שתיקה רמה בין מי שקוראים לנו טרוריסטים וסוטים”, אמר ערן גלובוס, יו”ר הבית הפתוח בירושלים, “ירושלים שבה גבתה שנאת החינם את המחיר היקר ביותר ובה פועמים עשרות אלפי לבבות בהתרגשות וגאווה. אנחנו לא עומדים כאן לבד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן