fbpx

מפסיקים לממן את הלהט”בפוביה – מאבק להפסקת המימון של מכינת עלי

בימים אלו מתנהל מאבק ציבורי להפסקת התמיכה הממשלתית במכינת עלי, בשל ההתבטאויות הלהט"בפוביות הבלתי פוסקות של ראשיה | במסגרת המאבק יתקיים ערב הרצאות בנושא דת ומדינה מנקודת המבט הלהט"בית
מכינת עלי
צילום: צילום מסך יוטיוב

זו תקופה ארוכה שיותר ויותר גופים וארגונים מרגישים בטוחים להפיץ אג’נדה להט”בפובית הממומנת על ידי משלם המיסים, לעיתים במסווה של דאגה למוסד המשפחה או להמשכיות של העם היהודי, ולעיתים בצורה גלויה ומתריסה, מבלי להתנצל.

אחד המרכזיים שבהם הוא מכינת עלי, שראשיה מעבירים את משנתם הלהט”בפובית במסגרת השיעורים המועברים במכינה, הכוללים התבטאויות כמו “הומואים הם סוטים” שנאמר על ידי הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה, לחניכיו.

בעוד האחראים על הארגונים הללו מעלימים עין מביטויי השנאה, הציבור מסרב לשתוק. בשבועות האחרונים מתגבשת מחאה ציבורית נגד הקולות הלהט”בפובים היוצאים ממכינת עלי, בדרישה לעצור את תקצוב המכינה על ידי המדינה.

מאחורי המחאה עומד עורך דין יאיר נהוראי, אזרח שנתקל בסרטונים שמפיצה המכינה, והחליט לעשות מעשה ולהפסיק את ההסתה. יאיר הצטרף לארגון הברית הישראלית התומך בפעילים חברתיים, ומסייע ליאיר במאבק באמצעות הדרכה, הכוונה והפצת המסר.

“המטרה של המאבק היא אחת וברורה”, מסביר יאיר בנחישות, “הפסקת ההסתה היוצאת מתוך המכינה על ידי הפסקת המימון או סגירת המכינה. במשך עשרות שנים, פועלת בחצר האחורית של מדינת ישראל מכינה צבאית שמספרת את הסיפור כולו: מכינת ‘עלי’ מעבירה את חניכיה, נערים בני 17 ו-18, קורס לפיקוד וקצונה משיחי, במטרה להחדיר לצה”ל מפקדים וקצינים עם תרמיל ערכים שמאיים להרוס ולהחריב את ערכיה היהודים והדמוקרטים של ישראל. בשם היהדות, הם מחנכים את חיילי ומפקדי צה”ל לחרף ולגדף את כל מי שמעז להתנגד לדרכם: חילונים, קונסרבטיבים, רפורמים, אורתודוכסים ליברלים, חברי קהילת הלהט”ב, שמאלנים, חיילות ותרבות ישראלית.

האמירות שנשמעות במכינה קשות מנשוא כמו “יכולתן הרוחנית של נשים היא מוגבלת”, ו”למגר הומוסקסואליות כמו שמיגרו מגפות”. אבל זה ממש לא מסתיים שם. הם פועלים לכבוש את צה”ל כקרש קפיצה ללב החברה הישראלית, בדרך להפיכה דתית, והקמת מדינת יהודה ההלכתית, על כל שטחי ארץ ישראל. זה החזון המשיחי שלהם, זאת המטרה. והאמצעי? כסף. מיליוני ש”ח, שזורמים מהכיס שלנו, בכסות של “חינוך יהודי” ו”מורשת ישראל”, משרד החינוך בראשות נפתלי בנט, מתקצב את עלי ב-10 מיליון שקלים בשנה. כן, זאת לא טעות – בנט משמן ומניע את גלגלי המהפכה הדתית מהכסף שלנו”.

הכלי העיקרי בו מתכוונים מארגני המחאה להשיג את התוצאה הזו הוא פנייה לבג”צ, שתלווה במחאה ציבורית רחבה ככל הניתן. קמפיין מימון ההמונים שמריץ עו”ד נהוראי נועד לממן את העתירה לבג”צ.

“עתירה כזאת דורשת משאבים רבים, כוח אדם ואלפי שעות עבודה”, הוא מסביר, “כדי להוכיח שמדובר במשנה סדורה ולשלול טענת הגנה של “פליטת פה ודברים הוצאו מהקשרם”, אנחנו נסקור ונתמלל מאות שעות של שיעורים במכינת ‘עלי’, ונעבד את החומר והראיות לכלל חטיבה מרוכזת, שתהווה דו”ח מסודר עקבי ומשפטי שיציג את תפיסת העולם המשיחית על שלל מרכיביה”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

על פניו נראה כי מדובר במאבק שלקהילה הגאה חלק בלתי נפרד בו, ואינטרס מובהק להצלחתו. ואכן, עו”ד נהוראי מבקש לצרף את הקהילה הגאה וארגוניה למאבק. “כולן וכולם מוזמנים להצטרף למאבק”, אומר עו”ד נהוראי, “לקיים אירועי הסברה, להצטרף לעתירה, לעודד תרומות ולגייס פעילים. אנחנו פנינו לכולם, החל משדולת הנשים ואגודת הלהט”ב ועד המכונים לעידוד דמוקרטיה והפסקת הגזענות וההסתה. אנחנו חווים הצטרפות ציבורית אדירה ומקווים שעוד ועוד ארגונים מהקהילה הגאה ירתמו למחאה”.

במסגרת הצטרפותה של הקהילה הגאה למאבק, יתקיים ביום רביעי ה-19.12, ערב הרצאות קצרות על הבר בנושא דת ומדינה בהקשר הלהט”בי, שיכלול הרצאות קצרות על דת ומדינה, אקטיביזם להט”בי, הקהילה הדתית הגאה בישראל וכן הרצאה של עו”ד יאיר נהוראי על הלהט”בפוביה של מכינת עלי ועל המלחמה בציונות המשיחית.

זהורית שורק, ממייסדות הקהילה הדתית הגאה בישראל, תיקח חלק בערב ותדבר על הנושא מנקודת מבטה של הקהילה הדתית הגאה. “כאחת ממייסדי הקהילה הדתית הגאה, תמיד האמנו כי עדיף לפתוח ערוץ של שיח, הדברות וחינוך. גם היום אני מאמינה כי עדיף להתמודד עם הקולות האלה באופן פומבי מאשר שהם ימשיכו להיאמר בחדרי חדרים ולנו לא תהיה אפשרות להשיב להם. חשוב שאותם תלמידים ידעו על כך שהם לא צריכים לבחור בין זהותם הדתית לזהותם המינית. ולאותם רבנים אני מבקשת שינהגו בתלמידיהם במידת הסובלנות והאהבה שנאמר: “ואהבת לרעך כמוך”.

גם ארגוני הקהילה הדתית הגאה חברותא ובת-קול שואפים לקיים שיח חיובי עם ראשי המכינה: ”אנו שואפים לקדם שיח חיובי, מכובד ומכבד. אל מול אמירות של הסתה והשתקה יש להגביר את אהבת החינם בבחינת ׳ואהבת לרעך כמוך׳. שיח ומפגש, ולא השתקה ובידול, הם שיושיטו יד ויביאו טוב לכל אותם תלמידים בעלי ובמקומות אחרים, אשר נפגעים ומדוכאים מאמירות קיצוניות ופוגעניות. מתוך היכרותנו האישית את הציבור הדתי על כל גווניו, אנו בדעה כי ההצהרות והאמירות המצוטטות אינן מייצגות את הכלל והן מעידות על הקיצון העושה רעש. אנו פועלות בשטח על מנת לגשר על הפערים וליצור שיח סובלני. היינו שמחות לראות שהתקציב הולך לפעילויות כמו פסח שני, פעילויות שב”ל וקמפיינים חיוביים המעודדים שיח וקבלת השונה ולא להפצת שנאת חינם. אנחנו נמשיך בקו זה, כפי שעשינו בעשר השנים האחרונות, ונגדיל את האור בעולם”.


קצרות על דת ולהט”ב | יום רביעי, 19.12 בשעה 19:30 | בית אריאלה, הרכבת 2 ת”א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן