fbpx

מנהיגות להט”בית בעיר מתחרדת: בונים בית לקהילה ברחובות

"השנה הולך להתקיים מצעד הגאווה השני של רחובות, והוא חייב להיות מוצלח לפחות כמו זה של שנה שעברה, כדי להבטיח את המשכיות המאבק לשוויון זכויות בעיר, כדי להראות שהקהילה עדיין פה ולא הולכת לשום מקום"
הרןיקיר

לפני שנה עשתה הקהילה הגאה ברחובות צעד משמעותי בכך שהשיקה את מצעד הגאווה הראשון בעיר, ואני גאה בחלק שהיה לי בהפיכת החלום למציאות. המצעד היה מוצלח מעבר לכל הציפיות, עשינו כותרות בכל המקומונים, מספר הצועדים והצועדות היה גדול פי עשר ממה שחשבנו, וביניהם היו כמעט כל חברי המועצה הלא חרדים.

דבר כזה לא נוצר יש מאין. הדיבור על מצעד כבר היה קיים במרחבים הווירטואליים הרחובותיים וכל מה שהיה חסר זה הטריגר שיוציא אותם מהפייסבוק למרחב הציבורי.

בקיץ 2018 הטריגר הזה הגיע. ההרגשה הייתה שאנחנו לא יודעים בדיוק מה צריך לעשות אבל אנחנו עושים את זה בכל מקרה. העובדה שזה היה הניסיון הראשן הייתה מורגשת לאורך כל הדרך, בריבים בין המתנדבים שארגנו את המצעד, בחוסר היכולת לנהל משא ומתן אפקטיבי מול הרשויות, ובסוף גם בבלגן שהתחולל במהלך המצעד עצמו. ולמרות כל זאת היה מצעד מוצלח מאין כמוהו.

ביום חמישי, 11.7, הולך להתקיים מצעד הגאווה השני של רחובות, והוא חייב להיות מוצלח לפחות כמו זה של השנה שעברה, כדי להבטיח את המשכיות המאבק לשוויון זכויות בעיר, כדי להראות שהקהילה עדיין פה ולא הולכת לשום מקום, כדי שאנשים ידעו שהמצעד של השנה שעברה לא היה מקרה חד פעמי וכדי שמצעד הגאווה הרחובותי ייקבע כמסורת ארוכת שנים.

למדנו הרבה מהניסיון של המצעד הראשון והשנה ניתן כבר להרגיש שדברים מתקדמים הרבה יותר חלק. את המשא ומתן מול הרשויות החלטתי לבצע באופן ישיר ואישי, והתוצאה היא שלראשונה בתולדות העיר יוצבו דגלי גאווה בכניסה לעיר ולאורך הרחוב הראשי של רחובות, וזאת בחסות העירייה. בנוסף, השנה הזדקקנו להרבה פחות תרומות, כי ידענו כבר על מה לא צריך להוציא כסף, ובזכות המשא ומתן עם עיריית רחובות ההוצאות המשמעותיות ביותר נחסכו מאיתנו.

מצעד הגאווה רחובות 2018

עוד בנושא:  קדימה צעד – רשימת מצעדי הגאווה 2019

כדי להבטיח את הצלחת המצעד השנה אנו פועלים לגייס את כל התנועות והארגונים הפועלים בעיר ותומכים בשוויון לקהילה הגאה, מקהילת היהודים הקונסרבטיבים ועד לחברי הפורום החילוני של רחובות, מתנועות הנוער והמרכזים לצדק חברתי ועד קבוצות הסטודנטים של מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות. לכל אחד יש מה לתרום למאבק למען שוויון זכויות ומה להרוויח ממנו, ולכן עלינו לנצל את ההזדמנות הזו בשביל להשמיע קול חזק ומאוחד.

בנוסף, כדי שנוכל גם בדיעבד לדעת שהמצעד השיג את מטרותיו, חייבים כבר עכשיו לייצר תוכניות להמשכיות הפעילות הלהט”בית בעיר. המצעד אינו רק מטרה בפניה עצמה, אלא דחיפת מרץ לפעילות מתמשכת על פני כל השנה, ובכלל זה מפגשי תרבות להט”בים ועשייה פוליטית להט”בית. המצעד הוא יריית הפתיחה שבעקבותיו יבוא מאבק למען מרכז גאה ברחובות, תיק הקהילה הגאה במועצת העיר ותקציבים של העירייה למען קידום ארגוני הקהילה.

והדבר הכי חשוב זה שכל אחד ואחת שיכולים להגיע יגיעו. בשביל שזה יקרה זה כבר לא תלוי בנו. זה תלוי בכם ובכן. אם תבואו ותביאו את החברים והמשפחה, אם תפיצו את המצעד דרך הקשרים שלכם וברשתות החברתיות, רק אז נוכל להבטיח דריסת רגל להט”בית בעיר שעד כה נחשבה לשמרנית ומתחרדת.

אנו עושים את החלק שלנו בהתנדבות תוך הקרבה אישית, ואנו עושים זאת באהבה ובשמחה. עכשיו תראו לנו שאתם יכולים לקחת את המצעד הזה ולהפוך אותו לאירוע האדיר שהוא יכול להיות. אני סומך עלכםן.

תודה מיוחדת לכל המתנדבים והמתנדבות שפעלו לארגון מצעד הגאווה הראשון של רחובות ושעכשיו עובדים על הפקת מצעד הגאווה השני: נעמה הכהן, דניאל דידי, יאן יגורוב, עלמה קלברמן, איתי ירמוס, אור גרוס, רותם ברק, טלי שולמן, כל פעילי וחניכי איגי רחובות, האגודה למען הלהט”ב, האגודה לזכיות האזרח, תנועת רחובות חופשית ועיריית רחובות.


הכותב הוא פעיל חברתי ופוליטי המתגורר בעיר רחובות. בשנת 2018 התמודד הרן על מקום במועצת העיר מטעם מפלגת “רחובות חופשית” שזכתה בשני מושבים במועצה, והיה הא-מיני המוצהר הראשון שהתמודד לתפקיד של נבחר ציבור בישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן