fbpx

מה בא קודם, הביצה או התרנגולת? כך הפכה גלבוע מאקטיביסטית למען בעלי חיים לתרנגולת בכלוב

"אותה טל גלבוע, הטבעונית, האנרכיסטית הימנית שסירבה בכל תוקף להכנס לקופסאות או להתאים להגדרות, עושה היום מאמצים כדי להתאים לתבנית הפובליציסטית הימנית. את המלחמה שהיא קיימה באולפנים למען בעלי החיים, היא לא מוכנה היום להלחם למען ביתה"
Picture1
צילום: צילומסך פייסבוק

ההצהרה של שר הבריאות ניצן הורביץ ומנכ”ל המשרד אש בנווגע לפרסום חזור מנכ”ל האוסר עריכת “טיפולי המרה” על ידי אנשי מערכת הבריאות, זכתה כצפוי לגל תגובות של אוסף הלהט”פובים הקבוע. אך הפעם הצטרפה אליהם דמות נוספת, הליהוק הפתיע של עונת הלהט”בפובים חורף 2022 – טל גלבוע.

גלבוע, אקטיביסטית למען בעל חיים ותומכת של קהילה הלהט”ב בעבר, התארחה בתכנית “הפטריוטים” בערוץ 14 שם התייחסה לנושא טיפולי ההמרה.

“המדע מדבר על זה שעשרה אחוזים מבעלי החיים הם הומוסקסואלים, זה עניין מולד. היום כבר מדברים על זה שזה גם נרכש”, הצהירה גלבוע בהחלטיות, “הבת שלי יצאה מהארון, היא בת 13. התקשרתי למורה שלה ואמרתי לה זה מה שקורה, והיא מספרת לי שמגיעים לבית הספר מכל הקשת הלהט”בית, טרנסג’נדרים וזה, ועושים להם יום שלם של שיחה ומסבירים להם מה אתם יכולים להיות ומה אתם לא יכולים להיות. אמרתי לה סליחה באיזה קטע? באיזה קטע אתם מכניסים למוח של הבת של דברים כאלה?”.

“הסיפור שלהם היה עם הרבנים והם לא יכולים לגעת ברבנים, אז הם מדברים על הצוות המקצועי הרפואי”, הוסיפה גלבוע, “זכותו של כל אדם לא רק להחליט, אלא גם להחליט אם הוא רוצה לשנות את זה, כי לא לכולם החיים האלה נוחים”.

דבריה של גלבוע עוררו סערה וזכו לתגובות קשות של פעילי וארגוני הקהילה הגאה, שניסו להסביר לגלבוע שנטייה מינית היא דבר מולד.

אך המעבר הלא כל כך תמוה של גלבוע מתומכת הקהילה לתומכת טיפולי המרה גורם לי לחשוב שאולי הגיע הזמן לאמץ כיוון חדש לשיח.

במקום להגיב לאלו שתוהים מה גורם לילדים הרכים “להשתכנע” ולהפוך ללהט”בים ולאמץ חיים לא נוחים, בואו נדבר על ניסיונות ההמרה שמנסים “לשכנע” את הילדים והנוער שהם יכולים “להבריא” וכך דנים אותם לחיים שלמים של סבל ומצוקה.

במקום לתת במה לאלו שמצביעים על הרצאות של ארגון חוש”ן כ”גורמים משחיתים” שאשמים בעובדה שהנוער הישראלי מרגיש פתוח יותר עם המיניות שלו ואמיץ מספיק על מנת לקבל אותה, בואו נפנה אצבע לגורמים המשחיתים באמת, כמו ערוץ 14 וכמו טל גלבוע, שמנסים לגרום לאותו הנוער להתבייש בעצמו ולהתכחש למי שהוא רק כי לחלק מהאנשים שבסביבתו זה פחות נוח.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

במקום לנסות ולתהות האם נטייה מינית היא מולדת או נרכשת, ובמקום להמשיך להסביר למה צריכים להתייחס אלינו יפה כי נולדנו ככה, בואו נדון בשאלה האם להט”בפוביה היא מולדת או נרכשת, והאם עלינו להתייחס בצורה אחת ללהט”בפובים שנולדו ככה ובצורה אחרת לכאלה שבחרו להיות להט”בפובים?

וכן, בהחלט יש כאלו שבוחרים להיות להט”בפובים. קחו את טל גלבוע כדוגמה.

אותה טל גלבוע, הטבעונית, האנרכיסטית הימנית שסירבה בכל תוקף להכנס לקופסאות או להתאים להגדרות, עושה היום מאמצים כדי להתאים לתבנית הפובליציסטית הימנית.

אותה טל גלבוע שהשתתפה במצעדי הגאווה ואף התגאתה בבית הספר בו לומדת ביתה, על כך שהסכים לאפשר לכל תלמיד ותלמידה להגיע למצעד הגאווה על חשבון הלימודים, מתנגדת היום לכניסה של חוש”ן לבתי הספר.

מאז החל המאבק הלהט”בי, הנושאים הלהט”בים משמשים ככלי ניגוח בין ימין ושמאל. אם צד אחד בעד אז השני חייב להתנגד. אנחנו לתומנו הנחנו ש”טיפולי ההמרה” הם מחוץ למשחק הפוליטי, כמו נושאים רבים אחרים שבהם תלויים חיי אדם, אך הנה הגיע היום בו גם הם נסחפים אל תוך המערבולת של ימין ושמאל.

ההפרדה המאולצת שהולבשה על המאבק הלהט”בי לפיה זכויות להט”ב הן נחלת השמאל, הלכה ונסדקה עם השנים. בחירתו של אמיר אוחנה לליכוד הייתה אמורה לשבור סופית את המשוואה הזו. אך מסתבר שכדי להתברג לצמרת הפוליטית, או לפחות לצמרת הפרשנים של ערוץ 14, חייבים להציג עמדות אנטי להט”ביות. טל גלבוע חושבת ומאמינה שהיא לא יכולה לקבל אהדה מהימין אם היא תביע עמדות פרו להט”ביות, ולכן היא מכניסה את עצמה לקופסה השמרנית ומאמצת את העמדה שלדעתה היא העמדה שצופי הערוץ מעדיפים לשמוע.

וכך, מבחירה, הופכת גלבוע מאקטיביסטית למען בעלי חיים לתרנגולת בכלוב. אותה טל גלבוע שהייתה מוכנה להלחם באולפנים למען בעלי החיים, לא מוכנה היום לעשות זאת למען ביתה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    תתחילו להעסיק עורך לשוני, למען השם

  2. רונן ישר הגב

    כתבה מגעילה מלאת שקרים ורפש

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן