fbpx

הפרלמנט הקנדי הצביע פה אחד בעד איסור טיפולי המרה

בצעד חסר תקדים שגרף מחיאות כפיים בבית הנבחרים, חברי האופוזיציה השמרנית הצטרפו אל חברי המפלגה הליברלית ואישרו פה אחד את החוק האוסר טיפולי המרה | "אף אחד לא יכול להסכים לעינויים"
פרלמנטקנדה

בצעד חסר תקדים שלא נראה עד היום בפרלמנט הקנדי, אישרו חברי הפרלמנט פה אחד את הצעת החוק האוסרת על טיפולי המרה.

הצעת החוק שעברה דומה להצעת החוק אשר אומצה על ידי בית הנבחרים בפרלמנט הקודם, אך בהבדל אחד חשוב – היא מרחיבה את הצעת החוק הקודמת ומגנה על כל הקנדים מפני טיפולי המרה – ללא קשר לגילם.

על פי הצעת החוק, יתווספו אל החוק הפלילי של קנדה ארבע עבירות חדשות – גרימה לאדם אחר לעבור טיפול המרה, הוצאת קטין מקנדה כדי להעבירו לטיפול המרה בחו”ל, עשיית רווח ממתן טיפול המרה ופרסום או קידום טיפולי המרה.

החלק המרגש וחסר התקדים בהצבעה על הצעת החוק היה שיתוף הפעולה בין הקואליציה הליברלית לבין השמרנים באופוזיציה, שהתגייסו לאישור החוק ואף הציעו להאיץ את החקיקה.

ראש האופוזיציה, ארין אוטול, העומד בראש המפלגה השמרנית של קנדה, הפך לתומך מוצהר של זכויות להט”ב מאז נבחר לראשות המפלגה באוגוסט 2020. לקראת ההצבעה על הצעת החוק הודיע אוטול על חופש הצבעה ואישר לחברי האופוזיציה להצביע על החוק בהתאם לצו מצפונם.

תוצאות ההצבעה הפתיעו את שני הצדדים של הפרלמנט, כאשר ההצבעה עברה פה אחד ללא שום מתנגדים, זאת בניגוד להצבעה הקודמת על הצעת החוק שנערכה ביוני, בה הצביעו 62 חברי האופוזיציה השמרנית נגד השינוי.

הצבעתם של השמרנים עוררה מחיאות כפיים בבית הנבחרים. חלק משרי הקבינט הליברלי חיבקו את עמיתיהם השמרנים לאחר ההצבעה.

“יש אנשים בוועד השמרני שהפעילו מנהיגות רבה בנושא, ואני מודה להם”, אמר שר המשפטים של קנדה, דיוויד למטי, “זה מה שאנחנו יכולים להשיג כשהפרלמנט עובד ביחד”.

“אף אחד לא יכול להסכים לעינויים”, אמר שר התיירות רנדי בויסון, המשמש גם כיועץ מיוחד של מר טרודו בנושאי להט”ב, “זהו יום נהדר לניצולים של לטיפולי ההמרה, שיודעים שמהיום אף אחד אחר לא הולך לעבור את מה שהם עברו”.

בשלב הבא תעבור הצעת החוק לאישור הסנאט בהצבעה נפרדת לפני שתהפוך לחוק, אך לאחר התמיכה הסוחפת לה זכתה בפרלמנט, היא צפויה לעבור בקלות.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

המפלגה הליברלית של קנדה עשתה ניסיונות חוזרים ונשנים להעביר חקיקה האוסרת את הנוהג, שזכה לכינוי “טיפולי המרה” אך בפועל הוא שיטות עינוי שונות שמטרתן לשנות את הנטייה המינית או הזהות המגדרית של אנשים. חברי המפלגה הציגו לראשונה את הצעת החוק במרץ 2020, ופעם נוספת בחודש יוני באותה השנה, אך היא נקברה לאחר שהפרלמנט התפזר לפני הבחירות הפדרליות שנערכו בספטמבר.

כמה חברי פרלמנט שמרנים הביעו דאגה שנוסח הצעת החוק עלול להפליל שיחות פרטיות על מיניות או זהות מגדרית בין ילדים למורים, מנהיגים דתיים או אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש. אבל שר המשפטים הפדרלי דיוויד למטי אמר כי ההתנגדויות הללו אינן מבוססות.

“טיפולי ההמרה זכו להכפשה והוקעו על ידי איגודי בריאות מקצועיים בקנדה וברחבי העולם. אין להם בסיס במדע או בשיטות בריאות”, הבהיר למטי, “יותר מדי קנדים עברו טיפול המרה ונאלצו לחיות עם ההשפעות המזיקות שלהם. הממשלה שלנו נוקטת עמדה כדי לוודא שאף אחד אחר לא יצטרך להתמודד עם הנוהג ההרסני הזה”.

דו”ח אחרון של האו”ם מצא כי טיפולי ההמרה מבוצעים בלפחות 68 מדינות, ומומחים טוענים כי גרסה כלשהי של הטיפולים עדיין מתבצעת בכל אחת ממדינות העולם. ההצבעה מקרבת את קנדה צעד אחד יותר להצטרפות למספר קטן של מדינות – ברזיל, אקוודור, גרמניה ומלטה – שאסרו לחלוטין את טיפולי ההמרה. הצעת חוק שנערכה לאחרונה בבריטניה הציעה להגביל, אך לא לאסור, את הנוהג לביצוע עינויים אלה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן