fbpx

לראשונה: צה”ל מתאים את טפסי הגיוס למשפחות להט”ב

לראשונה בצה״ל: "הורה 1 והורה 2" יחליפו את "אבא ואמא" בטפסי הגיוס לצה"ל כדי לא לגרום למבוכה למלש״בים ומלש״ביות ממשפחות להט״ביות
חיילי צהל
Female IDF Soldier Shooting Practice | Alex | CC BY 2.0

בתום מאבק של שנים, הוחלט בצה”ל על עדכון ההתייחסות בטפסים מ”אבא” ו”אמא” ל”הורה” ו”הורה”, זאת על מנת לכלול את כלל המשפחות המרכיבות את החברה הישראלית.

על פי הפרסום הבוקר (שלישי) של כתב גלי צה”ל צחי דבוש בתוכנית “בוקר טוב ישראל”, אחרי שנים של מאבק, הוחלט בצה”ל על שינוי רשמי של טפסי תהליך הגיוס והתאמתם למשפחות גאות.

לפי הפרסום, המונחים “אבא” ו-“אימא” יוצאו מטופסי הגיוס ויוחלפו במקום ב-“הורה 1” ו-“הורה 2”, וזאת בכדי למנוע מבוכה בתהליך הקליטה של החיילים.

“עמותת אבות גאים מברכת את צבא ההגנה לישראל על ההחלטה האמיצה שהתקבלה. כבר לפני כ-5 שנים, בעקבות פעילות נמרצת של עמותת אבות גאים, קיבל צה״ל מספר המלצות של עמותת אבות גאים, הכוללות הכרה בתא המשפחתי הגאה ונוהל חדש הנוגע לקריאה למילואים של שני אבות באותו זמן מבלי שאחד מהם יוכל להישאר עם הילדים בבית. ההחלטה הנוגעת לטפסים מוכיחה בפעם נוספת שצה״ל מתקדם בקצב של החברה הישראלית בזמן שהפוליטיקאים שלנו נשארו תקועים במאה הקודמת. אנו מברכים ומודים לזוהרית שורק על פעילתה הנמרצת לקידום השינוי המבורך והחשוב הזה”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן