fbpx

לראשונה: הצהרת ראשי ערים למען הקהילה הגאה בהובלת עיריית תל-אביב-יפו

עשרות ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ הצטרפו ליוזמת עיריית תל אביב-יפו וחתמו על הצהרת משותפת לפעולה למען הקהילה הלהט"בית | "אנו קוראים לכל הרשויות המקומיות בישראל לקיים תהליך של שיח ולמידה בדבר צרכי הקהילה הגאה ביישוביהן על כל הקבוצות השונות המרכיבות אותה, וזאת על מנת להבטיח לחברי וחברות הקהילה הגאה חיים בהם חופש ושוויון זכויות"
אמנתראשיערים
צילום: דוברות עיריית ת”א

כ-30 ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ הצטרפו ליוזמת עיריית תל אביב-יפו וחתמו על הצהרת משותפת לפעולה למען הקהילה הלהט”בית.

המפגש ההיסטורי התקיים הבוקר בלשכת ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, בהובלת ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי וחבר המועצה הממונה על תחום הקהילה הגאה איתי פנקס-ארד, ובהשתתפות ראשי רשויות שהצטרפו ליוזמה.

ההצהרה היא התחייבות עירונית וקריאה לכלל הרשויות המקומיות לפעול למען הקהילה הלהט”בית ולקיים תהליכי למידה רשותיים של צרכיה.

“אנו, ראשי וראשות ערים ומועצות, קוראים לכל הרשויות המקומיות בישראל לקיים תהליך של שיח ולמידה בדבר צרכי הקהילה הגאה ביישוביהן על כל הקבוצות השונות המרכיבות אותה, וזאת על מנת להבטיח לחברי וחברות הקהילה הגאה חיים בהם חופש ושוויון זכויות; לפתח מענים ייעודיים ומותאמים לצרכים; ליצור מרחב מאפשר ומכבד ולהתייחס באופן שוויוני לכל איש ואישה ללא קשר לנטייתם המינית ו/או זהותם המגדרית”.


כ-30 ראשי רשויות הצטרפו לקריאה המשותפת ובהם: ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית טבריה רון קובי, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, ראש עיריית רמת השרון אבירם גרובר, ראש עיריית קרית אונו ישראל גל, ראש עיריית שוהם איתן פיטגרו, ראשת המועצה האזורית עמק חפר ד”ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית גזר רותם ידלין, ראשת המועצה האזורית יואב ד”ר מטי צרפתי הרכבי, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, ראש מועצת משגב דני עברי, ראש מועצת זרזיר אמיר מזאריב, ראש מועצת פרדסיה טל גורקי, ראשת מועצת קדימה צורן קרן גרין, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, ראש מועצת אורנית ניר בר טל, ראש מועצת יסוד המעלה אילן אור וראש המועצה הממונה בתל מונד עו”ד שמואל סיסו.

“העיר תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה כבר כ-20 שנה”, אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, “תואר שיש בו גם הכבוד אבל גם מורכבות, שכן בשנת 2019 כל מקום במדינתנו אמור להיות “בית” לכל אחד ואחת. היום, יחד עם כ-30 ראשי ערים ממטולה דרך טבריה, מעכו ועד שכנינו פה מרמת גן, חתמנו על קריאה והתחייבות ללמוד, לבוא לקראת הקהילה הגאה ולפעול למענה. זהו עוד צעד מבורך לכיוון היום בו לא נצטרך קריאות ועצומות- אלא פשוט נהיה בית לכולם”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

“כבר 20 שנה שתל אביב-יפו מעניקה מענה פרטני לצרכי הקהילה הלהט”בית והיא חתומה על כמה מהלכים פורצי דרך, חלקם גם ברמה בינלאומית”, אמר איתי פנקס-ארד חבר מועצת עיריית תל-אביב-יפו, “המגע היומיומי של רשות מקומית עם התושבים מאפשרת לקיחת אחריות על אין ספור נושאים וחובתה של כל רשות לפעול למען כל קהילה המתגוררת בעיר, לחזק אותה ולהעניק לה מעמד שווה. אני מקווה שרשויות רבות יילכו בעקבות תל-אביב-יפו וימנו גם מחזיק או מחזיקת תיק גאווה עירוני כפי שקורה היום גם בחיפה, בראשון לציון ובערים נוספות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן