fbpx

לסבית קטלנית 2016 יוצא לדרך

פסטיבל הקולנוע פורץ הדרך יערך ב-26 בנובמבר בסינמטק תל-אביב ויציג סרטים העוסקים בזהות, אהבה, פוליטיקה, מגדר, יחסים ותרבות
גרפיקה: רועי צור

lethal

גרפיקה: רועי צור

פסטיבל הקולנוע לסבית קטלנית חוזר בפעם השמינית, ומביא איתו הזדמנות לצפות במגוון סרטים עלילתיים ותיעודיים, מצחיקים ועצובים, וכמיטב המסורת, בעיקר מרגשים.

בפסטיבל, אשר שם לו למטרה לקדם עשייה ויצירה נשית שאינה לסבית בלבד, יוצגו סרטים של יוצרות המגלמות קשת נרחבת של זהויות: לסביות, קוויריות, סטרייטיות וכיו”ב. זוהי במה שכמעט ואין דומה לה בנוף הקולנועי בארץ – פסטיבל המורכב כולו מעשייה נשית וישראלית גרידא.

במהלך שנות קיומו כפסטיבל התומך, עוזר ומעודד נשים ליצור את השפה הקולנועית הייחודית להן, הוקרנו בפסטיבל סרטים אשר לרוב לא ימצאו בבתי הקולנוע או בספריות הוידאו.

בשנים האחרונות הקרין הפסטיבל מספר סרטים שזכו להצלחה רבה בפסטיבלים ברחבי העולם ובבתי הקולנוע – “ברש” של מיכל ויניק, “ג’ו + בל” של רוני קידר, וסרטים נוספים באורכים שונים העוסקים בנושאים רחבים: זהות, אהבה, פוליטיקה, מגדר, יחסים ותרבות.

השנה יקרין הפסטיבל שישה סרטים באורכים ובז’אנרים שונים – ביניהם תעודי, עלילתי, ולראשונה במסגרת הפסטיבל – אנימציה. הסרט הנועל את הפסטיבל הוא “שומרת נגיעה”, סרטה התעודי של ליאת דאודי, על הקשר המיוחד בין אחות בכורה לסבית פמיניסטית, לבין משפחתה החרדית בבית שמש.

עוד יוקרנו בפסטיבל חמישה סרטים קצרים שנעשו כל אחד במסגרת שונה – עצמאיים, סטודנטיאליים ועוד:

“תאכלי משהו” – סרטה השני של תמר גלזרמן (סרטה הראשון, “המלחמה השנייה”, הוקרן גם הוא בלסבית קטלנית), הקרנת בכורה ישראלית: קומדיה עצובה על אישה שנשארת שבוע במסעדה שבה החברה שלה נפרדה ממנה.

“שלא יגמר לי הלילה” – סרטה של זיו ממון, השתתף בפסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב ופסטיבל ירושלים: אליה בת שלושים-כזה, כרגע בהריון אבל זה זמני. בינתיים, כמו כל לילה, היא יוצאת לשתות ונראה מה יהיה, ממילא מחר הפלה.

“נרקיס” – סרטה של תום-לי זיגלמן, קופרודוקציה דנמרק-ישראל: שתי נשים צעירות מנהלות מערכת יחסים יוצאת דופן. האישה הדנית מלמדת את אהובתה הישראלית מילים בשפת המקום, אך האם זהו התרגום הנכון?

“שתיים” – סרטה של רותם פליטמן, סרט גמר של הבמאית בתיכון אלון רמה”ש. נערה מגיעה להופעה של הלהקה האהובה עליה, ושרשרת אירועים מובילה אותה ללילה בלתי נשכח. לראשונה בלסבית קטלנית – התיכון והאוניברסיטה מתחברים עם הקולנוע העצמאי.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

“ויקאריוס” – סרטה של דנה גרייס וינדזור – סרט אנימציה קווירי ייחודי שיוקרן לראשונה במסגרת הפסטיבל. נסיעה קצרה ברכבת תחתית בניו יורק מהווה הזדמנות לפריסת חלומות ופחדים של שתי נוסעות בדרכן להלוויה של חברתן הטובה.

בנוסף, תתקיים הופעה קצרה של להקת “Betty” – להקה פמיניסטית אקטיביסטית מניו יורק הידועה בעיקר בזכות שיר הנושא של סדרת הלהיט “ישנן בנות”.

פסטיבל לסבית קטלנית | שבת 26 בנובמבר סינמטק תל-אביב | כרטיסים במחיר 55₪ ניתן לרכוש דרך אתר הפסטיבל, אטרף או בטלפון: 9732223-054

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן