fbpx

להט”ב בגיל השלישי

המאבקי הלהט"בי כיום מתמקד רבות בזכות להקים משפחה, אך אנחנו נוטים לשכוח את המאבק העיקש של הפעילים הלהט״בים שכיום נמצאים בגיל השלישי | מיכאל רוס וג׳ונתן אלחורי מעלים על נס את הקשיים הקיימים היום בארץ ובעולם ללהט״בים בגיל השלישי
סטרייטפרנדלי

בפרק הזה מיכאל רוס וג׳ונתן אלחורי מעלים על נס את הקשיים שקיימים היום בארץ ובעולם ללהט״ביים בגיל השלישי, ויחד עם קטעים משיחה שמיכאל הקליט עם חברו הטוב בארי בלקר, יליד שנות ה-50 מניו-יורק, הם עוברים בתחנות מרכזיות בהיסטוריה הלהט״בית השזורות בחייו של בארי.

עד כמה אנחנו באמת מעריכים את הפעילות הרבה שעשו קודמינו בקהילות הלהט״ביות? פעילים ופעילות מקומיות ובינלאומיות שהשפיעו רבות על יחס הקהילה ההטרוסקסואלית על קהילת הלהט״ב, הם אלו ששתלו את זרעי המהפכה הגאה, שכיום אנחנו מתחילים לקצור את פירותיה.

המאבקים הלהט״ביים כיום מתמקדים רבות בזכות להקים משפחה, הזכות לאמץ, הזכות לפונדקאות אך אנחנו נוטים לשכוח את המאבק העיקש של הפעילים הלהט״בים שכיום נמצאים בגיל השלישי. מאבקם מול הרשויות, המשטרה, מערכת המשפט והאוכלוסייה הכללית הייתה בעיקרה מאבק קיומי והזכות לחיים חופשיים. ויש לזכור, שכל זה נעשה בצילה של מגפת נגיף האיידס שקטלה את חייהם אל אלפי להט״ביים בעולם.

מיכאל וג׳ונתן מדברים על השונה והדומה בחוויות האישיות שעברו להט״בים בארון, יציאה מהארון, מאורעות סטונוול, יחס המשטרה ללהט״ב, אימוץ ילדים והקמת משפחה גאה. על מערכת יחסים פתוחה אז והיום, נגיף האיידס וכיצד ברי שיתף על כך שמערכת היחסים הסגורה שלו שמרה עליהם בחיים תוך כדי שמעגל החברים שלהם הלך והצטמצם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן