fbpx

“לא קיבלו אותנו כי אנחנו זוג נשים”

ליבי וענת ביקשו להוציא אישור זכאות לרכישת דירה מחברת מילגם, הפועלת תחת משרד השיכון. מנהל הסניף בירושלים התחמק מלטפל בהן כשהבין שהן בנות זוג. מלגם בתגובה: אי הבנה מצערת
מוקד מילגם באשדוד | צילום: מתוך אשדוד.נט
מוקד מילגם באשדוד | צילום: מתוך אשדוד.נט

בתאריך 08.04.16 הגיעו ליבי וזוגתה ענת (השמות האמיתיים שמורים במערכת) לחברת מילגם ע”מ להוציא אישור זכאות למחיר למשתכן/מחיר מטרה. חברת מילגם היא חברה המספקת אישורים לזוגות שזכאים לקבל הנחה ברכישת דירה. זוגות נשואים או ידועים בציבור. מדובר על הליך מינהלתי לא מסובך מידי.

“הגענו מאוד מסודרות ומצוידות בכל המסמכים הנדרשים כשהם חתומים ומוכנים כולל תעודת זוגיות מטעם משפחה חדשה. דבר אשר באתר של חברת מילגם מוצג כתחליף לתעודת נישואין. נכנסנו לפקידה בשם שרון אשר התחילה אתנו את התהליך של קבלת אישור הזכאות. כאשר היא סיימה היינו צריכות לעבור או למנהל הסניף (רמי) או לפקידה נוספת אשר הייתה עסוקה עם לקוחות אחרים, רמי מנהל הסניף קרא לנו להיכנס למשרד שלנו ושאל בשביל מי מאתנו צריך להוציא אישור (ככל הנראה חשב שהשנייה סתם התלוותה ושמדובר על סטטוס של רווקה). כאשר אמרנו לו שאנחנו זוג בעלות תעודת זוגיות הוא התחיל לגמגם ולספר שצריך ללכת לרופא בנוסף גמגם שהוא לא רוצה להסתבך וביקש שנצא מהמשרד שלו. כאשר יצאנו רמי עשה סיבוב בתוך הסניף ולאחר מכן קרא לזוג אחר (בחור ובחורה) שהגיע אחרינו להיכנס אליו למשרד כדי שהוא יעזור להם. באותו רגע התחושה הייתה קשה עבורנו ואפילו משפילה, ונאלצנו לחכות עוד כרבע שעה עד שהפקידה השלישית שהייתה שם תתפנה. כמובן שגם הפקידות וגם הלקוחות שנכחו בסניף הבינו בדיוק מה קרה ומהי הסיבה שרמי לא מוכן לטפל בנו. רמי מנהל הסניף לא היה מוכן להכניס את הפרטים שלנו למחשב. אני שואלת את עצמי מה היה קורה אם לא הייתה פקידה נוספת שהייתה מוכנה לקבל אותנו במקומו.

חשוב לי לחדד שוב שכל עוד רמי חשב שאנחנו בסטטוס של רווקה והשנייה סתם מתלווה הוא אכן היה נחמד והכניס אותנו למשרד על מנת לטפל בבקשה שלנו. רק לאחר ששרון הסבירה לו (ונאלצה לחזור על ההסבר 3 פעמים) שאנחנו זוג נשים שהגיעו לקבל את ההטבה שמגיעה לנו הוא החליט להוציא אותנו ממשרדו והוסיף שזה מסובך לו. מהרגע הזה ההתנהגות שלו הייתה רחוקה מלהיות לבבית ודיסקרטית”.

חברת מלגם בתגובה – אי הבנה מצערת

בעקבות המקרה פנו בנות הזוג אל עמותת ישראל חופשית. לסיוע. עמותת ישראל חופשית, בשיתוף עם אתר WDG, פנתה אל הגורמים המעורבים על מנת לברר את פרטי המקרה ולנסות להבהיר האם מדובר במדיניות או במקרה חד פעמי.

תחילה פנינו למשרד הבינוי והשיכון, לו מעניקה חברת מילגם את שירותיה. המשרד יצר קשר עם החברה וציין שהמקרה מאד הכעיס. מבירור טען רמי מנהל הסניף שהייתה אי הבנה והוא נקרא בדחיפות לרופא. נציגת המשרד הבהירה שאם ניתנה למתלוננות תחושה אחרת בעקבות האירוע היא מתנצלת בשמם ומגנה אירועים מסוג זה.

המקרה היה ברור ומובן למי שנכח בסניף – הפקידות ואף חלק מהלקוחות ובטח שלנו. התייחסותו של רמי וחוסר הכנות שבה מצערת אותי עוד יותר ולכן איננו מקבלות את התנצלותו שאין בה בסיס של אמת

פנינו גם לחברת מילגם, המפעילה את הסניף בירושלים. “חברת מילגם נבחרה ע”י משרד הבינוי והשיכון לספק שירותי הרשמה ובדיקת זכאות לפרויקטים לרכישת דירה במחיר מפוקח, לרבות, “מחיר מטרה” ו “מחיר למשתכן”, הסביר ל-WDG שלומי גאון, מנהל בחברת מילגם, “אנו בחברת מילגם מקפידים מאוד לספק שירות אדיב מקצועי והוגן לכלל הציבור ומכול המגזרים, ללא הבדלי דת, גזע או מין, הפונים לקבלת שירות בכל אחד מסניפי מילגם. ברוח זו אנו מחנכים ומדריכים את המנהלים והפקידים נותני השירות המועסקים על ידנו, להתנהגות נאותה מול קהל הלקוחות שלנו בכלל ומול הקהילה הגאה בפרט. התלונה של זוג הבנות נבדקה על ידי באופן אישי ועל ידי ההנהלה הבכירה. ככול שחווית השירות שניתנה על ידי מנהל הסניף לא הייתה לשביעות רצונן של הפונות, אנו בחברת מילגם מצרים על המקרה ומביאים את התנצלותנו. בהתאם לאמור ומתחקיר האירוע, אנו מוצאים שההתנהלות של המנהל באירוע זה, אינה תואמת את מדHניות החברה. לפיכך, המנהל נקרא לשיחת הבהרה בנוגע להתנהלות שלו באירוע ולרמת השירות וחווית השירות שהוא נדרש אליהן בתהליך הטיפול בלקוחות המגיעים לסניף. על אף העובדה שמקרה זה הוא חריג מאוד ואינו מאפיין כלל את ההתנהלות שלנו כחברה בעלת מוניטין רב שנים במתן שירותים בתחומים רבים ומגוונים. מצאנו לנכון, להעביר פרטי המקרה לידיעת כל בעלי התפקיד בחברה העוסקים בקבלת קהל, תוך התייחסות לזכויות של כלל מקבלי השירות ואוכלוסיות הזכאים כפי שהוגדרו על ידי משרד השיכון. חברת מילגם תשמח להמשיך ולהעניק שירות מקצועי ואדיב לחברי הקהילה הגאה בתחום הפרויקטים לרכישת דירות במחיר מפוקח ובתחום הסיוע בשכר דירה. ליחידים ולזוגות הזכאים לכך על פי חוק. ניתן להתקשר למוקד מילגם בטלפון 6078* ולבדוק זכאות לכול אחד מהפרויקטים או למימוש הזכות לסיוע בשכר דירה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

גם ארגון משפחה חדשה, המנפיק את תעודות הזוגיות, הגיב לפנייתנו והסביר כי חברת מלגם מחויבת לקבל את תעודת הזוגיות של הזוג. “ארגון משפחה חדשה מאפשר כיום ייסוד זוגיות באמצעות “תעודת הזוגיות” המהווה פתרון לנישואים אזרחיים בישראל וקיבלה את האישורים המשפטיים והחוקיים לשם כך גם מבית המשפט וגם מצד מוסדות הציבור. בני זוג הנושאים תעודת זוגיות מקבלים הכרה שוויונית לזוג נשוי לצורכי קבלת אישור משכנתא, זכויות רפואיות, כלכליות, משפטיות וכיוב’. ואכן כך גם נכתב מפורשות באתר חברת “מילגם” כי תעודת הזוגיות של ארגון “משפחה חדשה” מהווה אישור רשמי לצורך קבלת זכויות, במילים מפורשות וברורות. המקרה המוצג נראה כמו מקרה מצער של התנהלות מפלה של פקיד ספציפי אשר גרמה השפלה, עגמת נפש ואובדן אמון לבנות הזוג שלא בצדק. לא נוכל להשלים עם תופעות מעין אלו ואנו קוראים לכל זוג/משפחה החווים אפליה מסוג זה לפנות למשרדנו על מנת שנוכל לסייע ולתת מענה”.

“לצערנו לא מדובר באי הבנה”, סיכמו בנות הזוג, “ברור לנו שהסיבה שרמי בחר שלא לטפל בנו הייתה עצם הזוגיות שלנו שאיננה לרוחו ולא עצם זה שהיה לו טיפול רפואי. הדבר אשר מוכיח זאת באופן מובהק הוא שרמי הכניס זוג הטרוסקסואלי לאחר שהוציא אותנו, בעוד שאנחנו מחכות שמישהו יקבל אותנו. המקרה היה ברור ומובן למי שנכח בסניף – הפקידות ואף חלק מהלקוחות ובטח שלנו. התייחסותו של רמי וחוסר הכנות שבה מצערת אותי עוד יותר ולכן איננו מקבלות את התנצלותו שאין בה בסיס של אמת”


המקרה המתואר הוא בדיוק אותו כאב על אפליה בחסות החוק, על חוקים פרו להט”בפאקים שלא עוברים פעם אחר פעם, על בנק הדם שמשמיד תרומות דם של הומואים, על הקללה הכי נפוצה בבתי ספר, על טרנסיות שמתאבדות. וזה לא פוגש אותנו עד שזה פוגש אותנו. כשחוקים משתנים גם מציאות משתנה וגם דעות משתנות. החוק הוא לא יבש, הוא משקף מראה עצובה של מציאות חיה בועטת ובורות נפוצה.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן