fbpx

כ-4000 איש במצעד הגאווה הראשון בבאר שבע

אחרי שבשנה שעברה הפעילים והפעילות בעיר נלחמו בעירייה, השנה נאמו נציגי הקהילה והעירייה זה אחר זה על הבמה המרכזית של ארועי הגאווה בבאר שבע. "לא צריך עוד לנסוע עד תל אביב כדי להרגיש שייכים"
beersheva3

קרוב ל-4000 צועדים צעדו אתמול בערב במצעד הגאווה הראשון בבאר שבע. המצעד, שאורגן על ידי הבית הגאה בבאר שבע, הוזנק מרחבת המיון של בית החולים סורוקה, חלף על פני שדרות רגר, שז”ר והסתיים במסיבה ענקית ברחבת עיריית באר שבע, שקושטה בדגלי הגאווה.

“עשינו כברת דרך ארוכה ומשמעותית של כ-16 שנים כדי לצעוד פה, בעיר שלנו. ואנחנו כאן הערב כדי להציע דיאלוג שנשען על כבוד הדדי לכל מי שלא מכירה אותנו, אבל יותר מכל, אנחנו פה בשביל כל מי שחיה בעיר הזאת ומחפשת בית ומשפחה להשתייך אליה. אתן לא צריכות עוד לנסוע עד תל אביב כדי להרגיש שייכים”.

“באר שבע שייכת לכולם ואני ראש עיר של כולם”, אמר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’, שבירך את הצועדים, “זו היא שעתה היפה של העיר. באר שבע מאחדת. מקבלת. סובלנית. אני חושב שכולנו ביחד עברנו בשנה האחרונה שיח פורה חשוב. כזה שמחבר בין הלבבות. גם אם אנחנו שונים כולנו שווים באותה מידה בדיוק. לכם מגיעות הזכויות השוות כמו כולם. אני מברך אתכם ביום החג שלכם”.

לאחר שבשנה שעברה שימשו האיומים שנשמעו ברשתות החברתיות נגד המצעד וכלפי הצועדים, כתירוץ עבור העירייה לביטולו של המצעד, השנה צעד המצעד תחת אבטחה כבדה שכללה בדיקות קפדניות בכניסה לאזור המצעד ועשרות שוטרים שליוו את הצועדים. מתחם רחבת העירייה, בו הוקמה הבמה המרכזית, תוחם והכניסה אליו הורשתה רק לאחר בידוק בטחוני. אזרחים רבים שהגיעו למקום אך לא עברו בידוק בטחוני, עמדו מחוץ למתחם האזינו לנאומים ולברכות.

סקר שנערך ע”י ברנז’ה ניוז וקבוצת “באר שבע ביחד” בקרב  כ-3,000 נשאלים, ענו כ- 70% מהם כי הם בעד קיום המצעד.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן