fbpx

“כרמל שאמה, אני שמח מאוד שעברתי לרמת גיי”

"במאבק הכללי בין חופש לדיכוי, נראה ששאמה בחר בצד שלנו, ונהיה חכמים אם נעבוד עם המגמה הפוליטית של ראש העיר המגניב והמיוחד הזה, לא משנה אם ולדעת מי הוא פופוליסט או לא, בצורה שתקדם את הקהילה הגאה ותחזק את מי בתוכה שצריך חיזוק"
רמת גן 2021
צילום: דוברות עיריית רמת גן

במהלך חודש הגאווה זכיתי לקחת חלק באירוע מאוד מעצים, אירוע הגאווה הרמת גני השני, במתחם הבורסה, שכינה את עצמו באומץ “רמת גיי”, שם שנשמע כמו ניכוס של גינוי ושאני בטוח שלא היה קל לשמיעה למתנגדים ולהט”בופובים החיים בעיר.

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, נאם בתחילת האירוע, ורוח דבריו הייתה שלהט”בופוביה לא תתקבל בעיר רמת גן!

ראש העיר המשיך ואמר שכל התנהגות אלימה ולא מקבלת שייכת לעבר ואין לה מקום בחברה מתוקנת, והצהיר שהוא תומך בהתקדמות חברתית וברוח העתיד.

לאחר מכן התייחס לביזוי ולשריפת דגלי גאווה שנתלו ברחובות ביאליק וירושלים בסמוך לאירוע. שאמה חזר על המסר שכל ביזוי דגל יביא לתליית עוד דגלים והבטיח: “יש לנו הרבה דגלים!”.

ואם לא די בכך, שאמה הכריז כי מי שביזה את הדגלים יכול “לרשום על שמו” את פתיחתו העתידית של בית חדש לקהילה הגאה ברחוב ביאליק.

מרגש.

ההצהרות האלו לא כוונו לאזני המשתתפים באירוע הגאווה בלבד. קדמה להן פעולה נרחבת של קישוט העיר בדגלי הגאווה וצביעת חזית הכניסה לבניין העירייה בצבעי דגל הגאווה.

“רמת גן היא עיר שמקבלת את כולם, אמר ראש העיר, “הצורך להניף את דגלי הגאווה חד וברור כל עוד יש מי שרואה בלהט”בים שונים לשלילה או נפגע מהצורך שלהם להרגיש שייכים ושווים כמו כולם ולהניף את דגלם. הכניסה לבניין העיירה שנצבעה במיוחד לחודש הגאווה נועדה לומר שרמת גן היא עיר של כולם, אוהבת אדם באשר הוא אדם”.

קולות שונים עולים לגבי כרמל שאמה, מכל מיני שכבות ואוכלוסיות ברמת גן או בקהילה הגאה.

“פופוליסט” הם קוראים לו. “יחגוג על כל הזדמנות לקבל אהדה”.

הכל טוב ויפה, ויתכן. אני לא מכיר אדם ללא פגם או אינטרס. במיוחד בפוליטיקה.

אבל בשורה התחתונה, במאבק הכללי בין חופש לדיכוי , נראה ששאמה בחר בצד שלנו, ונהיה חכמים אם נעבוד עם המגמה הפוליטית של ראש העיר המגניב והמיוחד הזה (שם אוזניות על עמדת הדי ג’יי עם דניאל מריומה וקצת הזכיר לי את אובמה), לא משנה אם ולדעת מי פופוליסט או לא, בצורה שתקדם את הקהילה הגאה ותחזק את מי בתוכה שצריך חיזוק.

כרמל שאמה, באופן אישי אני התרגשתי. שמח מאוד שעברתי לרמת גיי. מחזק את פועלך.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דגלים ומופע זה לא מספיק הגב

    אילו כרמל שאמה הכהן היה באמת רוצה לעזור לנו לאורך כל השנה, הוא היה מעודד ומממן פתיחת מרכז תרבות גאה ברמת גן, יותר פעילות של איגי ברמת גן, מחלקה לציבור הלהט”ב בעירייה, מרכז הסברה בנושא להט”ב ברחוב ביאליק ועוד רעיונות יפים מהסוג הזה. אז לשים דגלים ולצבוע את שערי מתחם העירייה בגווני הקשת זה נחמד, ולעשות הפנינג פעם אחת בשנה זה סימפטי, אבל לא מספיק בכלל. אולי נצטרך להריץ מועמד לראשות עיריית רמת גן מטעם הקהילה הגאה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן