fbpx

טקס קביעת מזוזה בבית הגאה ברמת השרון

רמת השרון חגגה הערב נר שמיני של חנוכה עם קביעת מזוזה בבית הגאה החדש של רמת השרון | "יש להט"בים בכל המגזרים, גם הדתיים, והם כולם מקובלים ורצויים בעירנו",
נתנאל שלר ועידן למדן
נתנאל שלר ועידן למדן קובעים מזוזה בבית הגאה החדש | צילום: דוברות חברותא

הערב (ראשון), נקבעה מזוזה בבית הגאה החדש ברמת השרון. באירוע התארח נתנאל שלר, מנכ״ל ‘חברותא – הומואים דתיים’, הדליק חנוכיה וקבע מזוזה בכניסה לבית הגאה החדש.

הבית הגאה צפוי להתחיל את פעילותו בחודשים הקרובים. הבית, שיוקם בתמיכת המשרד לשוויון חברתי, יספק מענים במגוון תחומים – חברתי, תרבותי ופסיכו-סוציאלי, ויהווה קורת גג לקהילת הלהט”ב, בני משפחותיהם ולכל הזהויות באשר הן.

כמו כן, חברותא תקים בחודשים הקרובים קבוצה חברתית להומואים דתיים בבית החדש, שתספק מרחב בטוח ללהט”בים דתיים שנמצאים בעיר ובסמוך לה. בנוסף,  חברותא תספק הרצאות והסברה בעיר בנושא המאבק ב’טיפולי’ המרה.

“היום הוספנו עוד אור גדול בישראל” | צילום: דוברות חברותא

במסגרת האירוע אמר נתנאל שלר, מנכ״ל חברותא: “אין יום מתאים יותר לקביעת מזוזה בבית הגאה החדש ביום הדלקת הנר האחרון של חנוכה וליכוד הנרות כולם לאבוקה אחת חזקה. היום הוספנו עוד אור גדול בישראל – אור של קבלה, אהבה והכלה, ובכך המשכנו לגרש את החושך מפני האור.” עוד הוסיף: “רבי ישראל סלנטר אמר ‘כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן’. בשנים האחרונות אנו עדים לנרות רבים שנדלקו במשרדי הממשלה, ברשויות ובמגזר הדתי בפרט, לקידום הקהילה שלנו. נמשיך להרבות את האור ולגרש את החושך”

חבר המועצה עו״ד עידן למדן, יו״ר עמותת “מגוונים” וראש סיעת מרצ-ירוקים אמר: “הזמנתי את נתנאל ואת יו”ר העמותה שי ברמסון לבקר ברמת השרון לאחר שנחרדתי מהתגובות של חלק מעמיתיי למועצה לכוונה להקים בית גאה לקהילה – יוזמה ומעשה שבהחלט הגיעו זמנם. “אצבע בעין”, “מנוגד לערכים של תושבי מורשה”, “עיר מסואבת” ו”עוד מעט נחליף את דגל ישראל בדגל הגאווה” הם רק חלק מהדברים המקוממים והמיותרים שנאמרו”. עוד אמר: “כנגד זאת חשוב היה לי להציב מראה ברורה – כן, יש להט”בים בכל המגזרים, גם הדתיים, והם כולם מקובלים ורצויים בעירנו, במורשה ובכל שכונה אחרת. נפעל לשלב את העמותה האמיצה ופורצת הדרך הזו בפעילות הלהט”בית העירונית, מעתה והלאה”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן