fbpx

חוזרים לקולנוע עם שבוע הקולנוע הגאה

מהשנה מתחילים מסורת חדשה - שבוע קולנוע גאה שיחליף את הפסטיבל הגדול שעבר לחודש נובמבר | במהלך שבוע אחד יוקרנו תשעה יצירות קולנועיות גאות שאסור לכם לפספס
TLVFESTPRIDE2021

פסטיבל הקולנוע הגאה יתקיים השנה בחודש נובמבר, אך מפיקי הפסטיבל לא משאירים אותנו בחודש הגאווה ללא ייצוג קולנועי גאה הולם, ומקיימים את שבוע הקולנוע הגאה.

במהלך השבוע, שנפתח היום, יוצגו מספר סרטים להט”בים גדולים, חלקם זכו בפרסים חשובים בפסטיבלי הקולנוע של סאנדנס, טרייבקה וגם ונציה. אחרים היו מועמדים או זכו בסזאר (האוסקר הצרפתי) וכולם נחשבים ליצירות קולנועיות שכדאי מאוד לראות.

כרטיסים לכל הסרטים המוצגים במסגרת שבוע הקולנוע הגאה ניתן לרכוש באתר הפסטיבל

9 ביוני

21:30 – נפילה

השבוע ייפתח עם פרמיירה חגיגית לסרט “נפילה” שביים ומככב בו השחקן המועמד לפרס האוסקר, ויגו מורטנסן  (הספר הירוק, סימנים של כבוד וסרטי שר הטבעות) עוד משתתפת בסרט המועמדת לשלושה פרסי אוסקר, לורה לייני (הסדרות “אוזרק”, “סיפורי סן פרנסיסקו”) “נפילה” הוקרן בפסטיבלי הקולנוע החשובים של סאנדנס, קאן וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סאן סבסטיאן.

ג’ון (ויגו מורטנסן) גר עם בן זוגו אריק (טרי צ’ן) ובתם מוניקה (גבי ווליס) בקליפורניה, הרחק מהחיים הכפריים המסורתיים שהשאיר אחריו לפני שנים רבות. אחת הסיבות להתרחקות מהשורשים היא אביו וויליס (לאנס הנריקסן), אדם אלים בעל דעות קדומות, שמתגורר לבדו בחווה המבודדת בה גדל ג’ון. מוחו של של וויליס אינו צלול כשהיה, ולכן ג’ון מביא אותו מערבה, בתקווה שהוא ואחותו שרה (לורה ליני), יוכלו לעזור לאביהם למצוא בית קרוב יותר אליהם. כוונותיהם הטובות ביותר זוכות לתגובה של סירוב זועם של וויליס המתנגד לשנות את אורח חייו בכל דרך שהיא.

19:00 – העולם שיבוא

המערבון הלסבי הדרמטי, “העולם שיבוא” בכיכובה של ונסה קירבי (המועמדת לאוסקר על “קרעים של אישה” והנסיכה מרגרט הצעירה בסדרה “הכתר”) ולצידה קתרין ווטרסטון (חיות הפלא והיכן למצוא אותן), השחקן זוכה פרס האוסקר קייסי אפלק (מנצ’סטר ליד הים). את “העולם שיבוא” ביימה מונה פסטוולד. הסרט זכה בפרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה 2020 הוא גם השתתף בפסטיבל סאנדנס 2021 .

בצפון מדינת ניו יורק, בשנת 1850, אביגיל מתחילה שנה חדשה בחווה הכפרית בה היא גרה עם בעלה. היא מעבירה את הזמן בעבודות כפיים בחווה המבודדת ובכתיבת רשימות פיוטיות ביומן שלה. טאלי, בחורה צעירה, ישירה ובעלת מזג סוער, עוברת לגור עם בעלה בחווה הסמוכה. שתי הנשים מוצאות את עצמן מבלות יותר זמן אחת עם השנייה ומה שנראה כמו ידידות בין שתי נשים בודדות מתפתח לסיפור אהבה אינטימי מפתיע ונועז.

10 ביוני

20:00 – שבעה בייבי

הקומדיה היהודית הקנדית “שבעה בייבי” שביימה אמה סליגמן. הקומדיה הפרועה הוקרנה בפסטיבל טורונטו ו- SXSW. הסרט בהשתתפות רייצ’ל סנוט (הקומדיה הלסבית, “טהרה”), מולי גורדון (הסדרה “ממלכת החיות”), פולי דרייפר (שלושים ומשהו), דיאנה אגרון (Glee).

סרטה הראשון של הבמאית הקנדית היהודייה אמה סליגמן הוא קומדיה שנונה ומצחיקה שלא מפסיקה להפתיע. דניאל מסיימת בקרוב את לימודיה במכללה עם תואר בלימודי מגדר ופמיניזם. יש לה שוגר-דדי התומך בה כלכלית ואקסית מיתולוגית שצצה בכל פעם שלא מתאים להיתקל בה. היא מגיע יחד עם הוריה הנוירוטיים לשבעה משפחתית. עם הגעתה, היא פוגשת קרובי משפחה שונים אבל גם את אותה חברה לשעבר. אל השבעה מגיע באופן מפתיע גם המאהב המבוגר שלה, יחד עם רעייתו, אשת עסקים מצליחה ויפה (דיאנה אגרון מהסדרה Glee) ועם תינוק שלא מפסיק לבכות.
עם מבוגרים רכלנים, הורים נודניקים ומודאגים ושני מאהבים המביאים איתם מטענים בלתי צפויים – את השבעה הזאת דניאל לעולם לא תשכח.
לצד התגלית רייצ’ל סנוט שגם מככבת בסרט “טהרה” תוכלו למצוא בתפקיד אמה את פולי דרייפר הזכורה מהסדרה “שלושים ומשהו” ומולי גורדון מהסדרה “ממלכת החיות” כאקסית המיתולוגית.

22:00 – אני נושא אותך עימי

סיפור אהבה מרגש וחוצה גבולות ממקסיקו המבוסס על סיפור אמיתי, “אני נושא אותך עימי” שביימה היידי יואינג. הסרט זכה בשני פרסים בפסטיבל סאנדנס 2020, ביניהם פרס בחירת הקהל הקהל במסגרת NEXT ופרס החדשנות. מהבמאית המועמדת לאוסקר, היידי יואינג, מגיע סרט קולנוע סוחף ומרגש שכבש את פסטיבל סאנדנס, זכה בו בשני פרסים וגם נרכש להפצה עולמית על ידי סוני.

איוואן הוא שף צעיר ושאפתן במקסיקו. הוא עובד במסעדה, בתקווה להתקדם למקום יותר טוב במטבח. לילה אחד הוא פוגש את ג’רארדו, מורה יפה תואר, שבניגוד לאיוואן הוא מחוץ לארון. הכימיה ביניהם היא מיידית, אולם חשיפת סיפור האהבה בין השניים גורמת לכך שאיוואן כבר לא יכול לראות את בנו. בייאושו, הוא מקבל את ההחלטה לעבור את הגבול לארה”ב כדי לקדם את הקריירה הקולינרית שלו, כאשר הוא מבטיח לבנו ומאהבו שהוא עוד יחזור.
“אני נושא אותך עימי” הוא סיפור מריר-מתוק על החלום האמריקני. הוא גם סיפור אהבה חוצה גבולות והוא חלק מהקולנוע המקסיקני המרשים הכובש את עולם פסטיבלי הקולנוע. העלילה מבוססת על סיפורו האמיתי של שף מקסיקני שזכה לשבחים רבים בעיר ניו יורק.

11 ביוני

20:00 – מיס

הקומדיה הדרמטית “מיס” שהיתה מועמדת לאוסקר הצרפתי בקטגוריית תגלית השנה לשחקן אלכסנדר וטר. סיפורו של צעיר שהחליט להגשים חלום ילדות ולהתמודד על תואר מלכת היופי של צרפת. צוות שחקנים מעולה, ביניהם זוכת הסזאר איזבל נאנטי הותיקה, תיבו דה מונטלמבר וסטפי סלמה הזכורים מהסדרה Call my Agent  והאגדה הקווירית אמנדה ליר.

“מיס” היא דרמה קומית קלילה ומבדרת החוקרת סוגים של גבריות ונשיות. כילד, אלכס חלם להיבחר יום אחד למיס צרפת. 15 שנה חולפות והחיים מובילים את אלכס אל מציאות אחרת ממה שדמיין את עצמו כילד. מפגש בלתי צפוי יעיר אצלו את החלום הנשכח והוא מחליט להתמודד על התואר הנחשק. יש בעיה אחת: אלכס הוא בחור. בחור מאוד נשי שאוהב להתלבש, להתאפר ולהתנהג כאישה בחייו, אבל הוא עדיין רואה את עצמו כבחור… בעזרת המשפחה הנבחרת והמאוד צבעונית שלו הוא עומד להשתתף בתחרות.
“מיס” היא אולי קומדיה מסחרית לחלוטין אבל המסר שלה חתרני. הדוגמן והתגלית של ז’אן פול גוטייה, אלכסנדר וטר, היה מועמד לפרס הסזאר על תפקידו בסרט זה. סביבו ניתן למצוא שחקנים אהובים כגון תיבו דה מונטלמבר וספטי סלמה, שניהם מהסדרה המצליחה 10 אחוז בנטפליקס (“Call My Agent”) ואיזבל נאנטי הידועה (“אמילי” ו”טאטי דניאל”). גם האגדה הטרנסית אמנדה ליר צצה לרגע.
הקולנוען הפורטוגלי הצרפתי רובן אלבס מספק לקהל בידור אופטימי עם רעיון מעורר מחשבה.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

22:15 – שדה פרג

“שדה פרג”, שהוקרנה בפסטיבל הקולנוע הנחשב בטאלין וזכתה פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הבינלאומי בטורינו. כריסטי, שוטר גיי שנמצא עמוק בארון, מגיע עם חבריו ליחידה לפזר הפגנה בבית קולנוע שמציג סרט להט”בי.

כריסטי עובד כשוטר בבוקרשט. אהובו האדי מבקר מפריס. האיחוד שלהם רומנטי ומרגש, אך עומד בסתירה מוחלטת לסביבת עבודתו של כריסטי ובכלל למציאות במדינה שעדיין נמצאת בתהליכים לא פשוטים בהכרה בזכויות הלהט”ב. כאשר קבוצה דתית של מפגינים הומופוביים מתפרצת לאולם קולנוע בו מתקיים פסטיבל קולנוע להט”בי, היחידה של כריסטי מוזעקת למקום והוא מוצא את עצמו לכוד בלב המאבק שממנו הוא כל כך ניסה להימלט בחייו הפומביים. מצד אחד המפגינים ומצד שני קהל הצופים של הפסטיבל כאשר אחד מהם הוא גם מאהב מהעבר.

12 ביוני

19:00 – קאובויז

“קאובויז” שביימה אנה קריגן וזכה בפסטיבל טרייבקה 2020 בפרס השחקן הטוב ביותר לסטיב זאהן ובפרס התסריט הטוב ביותר. העלילה עוקבת אחרי ילד טרנסג’נדר בן עשר ומערכת היחסים המיוחדת שלו עם אביו הסובל מבעיות נפשיות. עוד משתתפות: ג’יליאן בל (לילה קשוח) ואן דאוד (סיפורה של שפחה).

טרוי (סטיב זאהן) וילדו הצעיר ג’ו (סשה נייט בן ה-10) נמצאים במנוסה במערב מונטנה הכפרית. הם חושבים שהם יכולים להגיע לגבול קנדה, אם הם פשוט יצליחו לשמור על פרופיל מספיק נמוך בזמן שהם נוסעים צפונה. אמו של ג’ו סאלי (ג’יליאן בל) מגלה שהם נעדרים, והשריף במשטרה המקומית, פיית’ (אן דאוד), דולקת על עקבותיהם. כאשר פיית’ מגלה פרטים נוספים על המקרה, היא מבינה שהחטיפה כביכול היא יותר ממה שנדמה. טרוי מנסה לשחרר את בנו הטרנסג’נדר מהקנאות של אמו, ומתמודד בעצמו עם בעיות נפשיות.
הבמאית אנה קריגן מביימת בחמלה ועדינות דיוקן של חוויית ילדות בלתי שגרתית. השחקנים הנפלאים שחלקם דווקא מזוהים עם ז’אנר הקומדיה כמו זאהן ובל מספקים כאן תפקידים דרמטים נפלאים.

21:00 – החלק הטוב שבי

לאחר מכן נקרין את שובר הקופות הצרפתי, “החלק הטוב שבי” שהוקרן בפסטיבל קאן, ביים ומככב בו בתפקיד הראשי ניקולה מאורי (Call my Agent) ולצידו השחקנית עטורת הפרסים, נטלי ביי. שחקן צעיר סובל מחרדת נטישה אובססיבית, דבר שהורס את חייו. הוא מחליט לחזור אל הכפר ולגור באופן זמני עם אמו, שם לראשונה הוא יצטרך להתמודד עם זכרונות ילדותו.

סרטו הראשון כבמאי של השחקן הצרפתי האהוב ניקולה מאורי (10 אחוז בנטפליקס) שגם לקח על עצמו את התפקיד הראשי. זוהי ללא ספק הוכחה לכך שהשחקן הצעיר מסוגל ללהטט בין קדמת המצלמה ומאחוריה ובמקביל ליצור דמות צבעונית וקיצונית בעלילה רבת רבדים עמוסה באהבה, נוסטלגיה אך גם במלנכוליה. מאורי מגלם את ז’רמי, (Jeremie) שחקן צעיר עולה, הסובל מחרדת נטישה אובססיבית, דבר שהורס את מערכת היחסים שלו עם בן זוגו הווטרינר החתיך (ארנו וואלואה). הוא מחליט לחזור אל הכפר ולגור באופן זמני עם אמו, (נטלי ביי) שם לראשונה הוא יצטרך להתמודד עם זכרונות הילדות שהובילו אותו לסבול מאותה חרדה המסרבת לעזוב אותו.

הסרט נבחר באופן רשמי לפסטיבל קאן 2020 וגם הציג בפסטיבל טורונטו 2020. הוא הוקרן במשך זמן קצר בבתי הקולנוע בצרפת רגע לפני שהוחלט על סגר שני בגלל התפרצות חוזרת של Covid-19. באותה תקופת זמן קצרה הוא היה הסרט המצליח ביותר בצרפת. אגב, שימו לב לכוכבת הקולנוע הצרפתיה הגדולה ביותר של דורנו שצצה לרגע על המסך.

13 ביוני

21:00 – שתינו

שבוע הקולנוע הגאה יינעל ב-13 ביוני עם סרט שהיה צריך להיות מוקרן במאי אבל נדחה בשל המשבר הביטחוני, “שתינו”, הנציג של צרפת לאוסקר 2021 והזוכה בפרס הסזאר לסרט הביכורים הטוב ביותר 2021. נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת חייהן, דבר שגורם לבתה של מדלן לחשוף לאט לאט את האמת אודותיהן. עם ברברה סוקובה (“חנה ארנדט”) מרטין שבלייה וליאה דרוקר.

נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. מבחינת כולם, כולל המשפחה של מדלן, הן פשוט שכנות המתגוררות בקומה העליונה של הבניין, דלת מול דלת. הן באות ועוברות בין שתי הדירות שלהן, חולקות יחד את התענוגות הרכים של חיי היומי, עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת חייהן, דבר שגורם לבתה של מדלן לחשוף לאט לאט את האמת אודותיהן.

דרמה מרגשת עם שלוש שחקניות מעולות בתפקידים הראשיים, ביניהן ברברה סוקובה המוכרת לקהל הישראלי מתפקידה הראשי בסרט “חנה ארנדט” וגם מיצירותיו של ריינר ורנר פאסבינדר בראשית שנות ה-80.

כרטיסים לכל הסרטים המוצגים במסגרת שבוע הקולנוע הגאה ניתן לרכוש באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן