סטודיו העיצוב KA DESIGNS, ביקש לקדם את הקבלה וההכלה של קהילת הלהט"ב. לצורך זה הוציא הסטודיו סדרת חולצות טי עם הדפסים בצבעי הגאווה הכוללים את סמל הצלב קרס השנוי במחלוקת יחד עם המילים, peace, love ו-zen.
בהסבר שהתלווה לעיצוב, הסביר הסטודיו כי הוא מבקש לבצע ניכוס מחדש של הסמל לטובת ייצוג הקהילה הגאה, ולהשיב את הסימן בן ה-5,000 למשמעויותיו המקוריות והחיוביות.
"הם לקחו את צלב הקרס, סובבו אותו ב-45 מעלות והפכו אותו לסמל לשנאה, לפחד, למלחמה, לגזענות, לכוח. הם הדביקו סטיגמה על צלב הקרס, לנצח. הם ניצחו, הם הגבילו את החירות שלנו, או שאולי לא? צלב הקרס חוזר, יחד עם שלום, אהבה, כבוד וחופש".
החולצות, שהועלו למכירה באתר של חברת Teespring, הביאו לגל של ביקורת. בתגובה לביקורת הסביר דובר החברה כי מטרת הקולקציה הייתה "לחלוק את היופי" של צלב הקרס. "אנחנו באמת אוהבים את הצורה והאסתטיקה של הסמל, הסבירו בחברה, "אנחנו מאמינים בחופש מוחלט ושמחים להציג את היופי של הסמל, במנותק מהשנאה והגזענות המשוייכת אליו".
אך הסבריה של החברה לא השפיעו על דעת הקהל, שזעמו על השימוש בסמל על פריטי הלבוש וקראו להחרים את החברה ומוצריה, מה שהוביל בסופו של דבר להורדת החולצות מהאתר.
"אני מזועזע מכך שכל חברה תנסה להרוויח ממכירת פריטים מגונים שכאלה", אמר ד"ר דביר אברמוביץ', יו"ר הליגה נגד השמצה, "צלב הקרס אינו מייצג את קהילת הלהט"ב, שחבריה היו קורבנות המשטר הרע של היטלר. ולא, הוא לא יכול להיות ממותג מחדש כסמל של שלום. הגישה התמימה, ובמובן מסוים אנוכית, של החברה, מראה חוסר התחשבות מוחלט ברגשותיהם של אלה ששרדו את השואה ואלה שאיבדו קרובים למעשים המפלצתיים של הרייך השלישי".
ד"ר אברמוביץ' הוסיף כי הניאו-נאציזם עדיין נפוץ מדי בחברה מכדי להציג את צלב הקרס באופן חיובי, שכן ישנן קבוצות נאו נאציות רבות שעדיין משתמשות בצלב הקרס ככלי נשק שנועד להטריד ולאיים על קהילות ומיעוטים יהודיים.
למרות השיוך האוטומטי של צלב הקרס לרוע וחוסר האנושיות שאפיינו את הנאצים, גרסאות קודמות של הסמל קיימות כבר אלפי שנים. צלב הקרס, או בשמו המקורי סווסטיקה, שמשמעותו היא "להיות טוב", נחשב בתרבות ההינדית לסמל בעל משמעות חיובית במיוחד. בבודהיזם שימש הסווסטיקה כסמל לארבעת היסודות הבסיסיים (אוויר, מים, אש ואדמה). בתחילת המאה ה-20 היה הסווסטיקה מקובל בעולם כסמל למזל טוב ולהצלחה. הוא הופיע על גב ספרי רודיארד קיפלינג ושימש אף כסמל לתנועת הצופים.
בשנת 2005 פתחו בני דת ההינדו בבריטניה בקמפיין לשיקום תדמיתו של צלב הקרס, ולהשבת משמעות סמל החיים והמזל הטוב שפעם התלוותה אליו, לאחר יוזמה שהועלתה על ידי חבר הפרלמנט האירופי, שביקש לאסור את השימוש בסמל בכל אירופה.