fbpx

“זו לא העת לחגיגות” – מצעד הגאווה בת”א בוטל ובמקומו תערך עצרת

עיריית תל אביב הודיעה על ביטול מצעד הגאווה שתוכנן ל-7 ביוני. במקומו תערך עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות | "אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות - לכולם ולכולן"
מצעד הגאווה 2023 בתל-אביב - צילום שלומי יוסף, עיריית תל אביב-יפו (1)
מצעד הגאווה 2023 בתל-אביב – צילום שלומי יוסף, עיריית תל אביב-יפו

עיריית תל אביב הודיעה היום (ד’) על ביטול מצעד הגאווה המסורתי בעיר ת”א. במקומו תערוך העירייה עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות.

ההחלטה התקבלה לאחר תהליך שיתוף ציבור שקיימו נציגי העירייה עם ארגוני הקהילה הגאה ובעלי הליינים הגאים בעיר, במהלכו נדונו החלופות האפשריות לקיומו של מצעד הגאווה.

בפוסט שפרסם, הביע ראש העיר רון חולדאי את הסיבות הברורות מאליהן לביצוע השינוי:

“זו לא העת לחגיגות”, כתב חולדאי, “בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה, החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב-יפו עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות. 132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל. תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה. מתוך המחויבות הגדולה שלנו לקהילה, החלטנו השנה להסיט חלק מהתקציב שיועד להפקת מצעד הגאווה, לטובת פעילות ״המרכז הגאה״ בתל אביב-יפו. אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות – לכולם ולכולן. נתראה במצעד הגאווה ביוני 2025”.

בקואליצית ארגוני הקהילה הגאה ברכו על ההחלטה ומסר:

“אנחנו מברכים על ההחלטה של עיריית תל אביב שלא לקיים את מצעד הגאווה כסדרו השנה. בימים קשים אלו, בהם כולנו כואבים ואבלים ובהם רבים מאחינו ואחיותינו אינם בביתם – בין אם כמפונים מביתם ובין אם חטופים בעזה וליבנו אינו שלם עד שישובו, נכון שאירועי הגאווה יעברו התאמות לתקופה. מאז ומעולם מצעד הגאווה בתל אביב באופיו, בניגוד ליתר המצעדים והאירועים ברחבי הארץ, הוא חגיגה של חופש, אהבה ושוויון זכויות וכעת, בימים קשים אלו, חשוב להמשיך להיאבק על עתיד חופשי וסובלני גם אם נמנעים מהחגיגה. ההשתתפות באירועי הגאווה השונים ברחבי הארץ חשובה מאי פעם ואנחנו קוראים לכל חברי וחברות הקהילה הגאה ולכל מי שמאמיןו בחברה ליברלית, חופשית וצודקת יותר לצאת מהבית ולקחת חלק גם בעצרת בתל אביב וגם באירועים השונים עבור המאבק לשוויון וסובלנות ברחבי הארץ”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. Tel Aviv authorities cancel Pride parade - Watermark Online הגב

    […] WDG is the Washington Blade’s media partner in Israel. This article originally ran on their websit… […]

  2. Tel Aviv authorities cancel Pride parade - Newstralia הגב

    […] WDG is the Washington Blade’s media partner in Israel. This article originally ran on their websit… […]

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן