fbpx

הראפר הקווירי Cakes Da killa מגיע להופעה בישראל

הראפר הקווירי Cakes Da killa מאתגר את הסטטוס קוו של סצנת ההיפ הופ עם ראפ קווירי מפתיע ולא מתנצל. "אנשים לא בהכרח הומופובים, הם פשוט לא מודעים לסגנון החיים וצריך ללמד אותם"
thumb_1410_1120x0_0_0_auto

ביום שלישי,ה-29.8, ינחת בארץ -Cakes Da killa אחד האומנים הלהט”בים היותר מעניינים ומסקרנים.

למרות האסוציאציה הראשונית, לא מדובר בקונדיטור בכיר, אלא בראפר מברוקלין ניו יורק, ופעיל מוצהר בקהילה הלהט”בית. כשהוא פועל בתוך סגנון מוזיקלי שברובו עדיין נשלט על ידי מילים הומופוביות וריקודים מיזוגנים, קייקס מערער ומאתגר את הסטטוס קוו. עם חריזה חריפה ופלואו חלקלק, הוא שובר מוסכמות ומאחד קצוות, כמו שרק גבר הומוסקסואל שחור יכול לעשות לסצנת הראפ.

את צעדיו הראשונים בסצנת הראפ עשה קייקס, או בשמו המקורי רשארד ברדשואו, בגיל בית הספר, כשהתחיל לעשות ראפ כדי ללעוג לילדים ההטרונורמטיבים בבית הספר, ולהראות להם שגם ילד גיי יכול לעשות ראפ, ואולי אפילו טוב יותר מהם.

האילתורים של קייקס צברו לו מהר מאד עדת מעריצים שעקבו באדיקות אחר הסרטונים שהעלה, בהם תאר במילים נועזות את הזוהר והתשוקה שבעולם הקווירי.

בשנת 2016 הוציא קייקס את האלבום הראשון שלו, הדוניזם. האלבום זכה למחמאות אבל גם ספג ביקורת לא מעטה מצד אמנים מתוך הז’אנר, שפקפקו במקום של קייקס בעולם הראפ. תחנות ההיפ הופ השמיעו את שיריו ושיבחו את הסגנון המוזיקלי אך ביקרו את המילים, שאינן מדברות לרוב המוחלט של צרכני הז’אנר.

“ההערות האלו לא מעצבנות אותי”, הוא מסביר, “יש לי את אותן שיחות עם הדודים שלי. הרבה אנשים לא בהכרח הומופובים, הם פשוט לא מודעים לסגנון החיים, אז אתה פשוט צריך לחנך אותם. כמו שיש הרבה פעמים שאני נאלץ ללמוד דבר חדש”.

קייקס, שמכנה את עצמו gold star gay, כינוי המתייחס לגבר שמעולם לא היה עם אישה, מספר כי יצא מהארון בכיתה ג’. לדבריו, היציאה מהארון בגיל כל כך צעיר ופגיע, הפכה אותו לאמן הקווירי הלא מתפשר שהוא היום.

“יש לי אמא שלא רצתה לזרוק אותי מהבית רק כי אני הומו. אם יש לך יסודות חזקים כאלה, למי אכפת מה אנשים אומרים”.

בבגרותו, קייקס העריץ תמיד את הבדרנים הזוהרים והראוותניים, ושאב השראה מאמנים כמו מיסי אליוט, דיאנה רוס ושר. כיום החלום שלו הוא לשתף פעולה עם ניקי מינאז’, ג’אדקיס וריהאנה.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

האישיות הכריזמתית שלו והסירוב העיקש שלו להתפשר על עצמו או על האמנות שלו, עזרו לו בגיבוש גרעין מעריצים להט”בי נאמן.  יחד עם זאת, קייקס מאמין שיש קבוצה לא קטנה הדוחה את האמנות שלו בגלל הומופוביה מופנמת.

יש הרבה שנאה עצמית בקהילה הגאה, בעיקר בקרב גברים הומוסקסואלים”, הוא מסביר, “אז כאשר הומואים רואים נערים אחרים עם עקבים או פאות, לפעמים הם מביטים עליהם בעין עקומה, כי הם לא מרגישים בנוח עם עצמם”.


קייקס בהופעה – גגרין קלאב תל אביב | יום יום שלישי 28.9

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן