fbpx

הפרלמנט האיטלקי מעביר חוק לאיחוד אזרחי לזוגות חד מיניים – ומרגיז את הקהילה הגאה

יותר טוב כלום מכמעט? ראש הממשלה נאלץ להסיר מהצעת החוק את הסעיפים המסדירים אימוץ על ידי זוגות חד מיניים, על מנת לרצות את הגורמים המתנגדים לחוק
gay-italia
gay Italiamarco monettiCC BY-ND 2.0

איטליה, המדינה האחרונה באירופה המערבית שעדיין אינה מאפשרת נישואים לזוגות חד מיניים, עשתה אתמול היסטוריה כשאישרה את חוק האיחוד האזרחי, ברוב של 173 סנאטורים שהצביעו בעד לעומת 73 שהתנגדו.

אישור הצעת החוק התאפשר לאחר שראש ממשלת איטליה, רצי מתאו, הסכים לקיצוץ מספר סעיפים מהצעת החוק המקורית, על מנת לרצות את הסנאטורים הקתוליים, שהתנגדו להצעת החוק המקורית וסרבו להצביע בעדה. בין השאר הוצאו מהצעת החוק המקורית הסעיפים המסדירים אימוץ על ידי זוגות חד מיניים.

למרות החקיקה ההיסטורית, שמשפרת את מעמדם של הזוגות החד מיניים במדינה ומקדמת את איטליה לקראת יישור קו עם שאר מדינות מערב אירופה, זכה החוק החדש לביקורת קשה ונוקבת מצד הארגונים הלהט”בים במדינה, שזועמים על הממשלה שבגדה בהם.

“אנחנו זועמים, כועסים ומאוכזבים”, אמרה מרילנה גרסדוניה, מארגון משפחות הקשת, “אנחנו לא מאמינים שבשנת 2016, במדינה כמו איטליה אשר מתגאה להיות חלק מאירופה, זה אפשרי לחוקק חוק המאפשר איחוד אזרחי מבלי להביא בחשבון את הילדים של אותם זוגות, ולהגן עליהם מפני אפליה כאזרחים וכקטינים”.

על פי החוק האיטלקי, בית המשפט רשאי לאשר אימוץ על ידי זוג מאותו המין, על בסיס כל מקרה לגופו’. מערכת זו צפויה להישאר ללא שינוי לאחר שראש הממשלה העדיף להסיר מהחוק החדש את החלקים המסדירים את נושא האימוץ.

ארגוני הקהילה מסבירים כי ההחלטה להסיר מהצעת החוק את נושא  זכויות האימוץ מרוקנת את הצעת החוק, שכבר הייתה “פשרה צנועה” מלכתחילה, מאחר ולא הכירה בנישואים חד מיניים, אלא רק באיחוד אזרחי.

עונש מאסר להומואים שיבצעו פונדקאות בחו”ל

הצעת החוק הועלתה לאחר שבית הדין האירופי לזכויות אדם אישר תלונות על אפליה שהוגשו על ידי זוגות איטלקיים מאותו המין, ופסק כי העובדה שזוגות חד מיניים אינם נהנים מזכויות משפטיות שוות מהווה הפרה של זכויות אדם.

החלטת בית הדין האירופי עוררה תרעומת בקרב הקבוצות הקתוליות המנהלות לובי מתמשך נגד חוקים להט”בים, שהובילו עצרות ומחאות פוליטיות נגד הצעד, במהלכן השוו המתנגדים הקתולים את הזוגות החד מיניים לנאצים, ואף הציעו עונשי מאסר לזוגות הומואים אשר ישתמשו בשירותי פונדקאות בחו”ל.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

בעקבות העצרות הורה ראש הממשלה רנצי לכנסייה הקתולית שלא להתערב בדיון על הצעת החוק, מכיוון שהיא למעשה אינה אמורה להשפיע על הנישואים הדתיים, אלא מאפשרת מסלול אזרחי מקביל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן