fbpx

המרכז לבריאות האישה של כללית בפ”ת יזם הכשרה מיוחדת לצוותי המחוז בנושא רפואת טרנס

מנהלת הסיעוד במרכז לבריאות האישה רוטשילד במחוז דן-פ"ת בכללית, יזמה הכשרה מיוחדת של פעילות "פרוקט גילה" לצוותי המחוז בנושא רפואת טרנס | "מרכז בריאות האשה בפתח תקוה צועד עם הקדמה ומזמין את חברי הקהילה לפנות ולזכות ביחס מחבק ואוהד"
כלליתפתחתקוה
מרפאת רוטשילד פ”ת | צילום: דוברות כללית מחוז דן-פ”ת

אנשים טרנסג’נדרים זקוקים לעזרת המערכת הרפואית לצורך טיפולים שגרתיים וכן עבור טיפולים העשויים להקל על מצוקה מגדרית, טיפולים הורמונליים וניתוחי התאמה מגדרית. עם זאת, גם בשלהי שנת 2020 עדיין ישנם חסמים המקשים עליהם את קבלת הטיפול ההולם ונדרשת התאמה של השירותים הקיימים ופיתוח רגישות ומודעות לצרכיהם הייחודיים.

לצערנו, אנו שומעים לא פעם על מקרים בהם הצוותים הרפואיים לא יודעים כיצד לנהוג עם מטופלים מהקהילה הטרנסית, מה שמוביל לפגיעה רגשית ולעיתים אף פיזית במטופלים, שבסך הכל מבקשים טיפול רפואי ראוי ומכבד.

על מנת למנוע מקרים מסוג זה, יזמה שירה הלר, מנהלת הסיעוד במרכז לבריאות האישה רוטשילד במחוז דן-פ”ת בכללית, את הזמנתה של הכשרה מיוחדת לצוותי המחוז בנושא רפואת טרנס, שגובשה על ידי פרויקט גילה וארגון חוש”ן.

“מנתונים שיש בידינו עולה כי כ-58% מהא.נשים הטרנסג’נדרים דיווחו כי נשאלו שאלו פולשניות ולא רלוונטיות מצד גורם רפואי, וכ-10% חוו סירוב לטיפול מצד גורם רפואי”, הסבירה הלר, “הסדנה שקיימנו לצוותים שלנו נערכה בשני חלקים ונועדה להכשיר אותם למתן שירות טוב ומותאם יותר לאוכלוסייה הנ”ל. מרכז בריאות האשה בפתח תקוה צועד עם הקדמה ואנו מזמינים את חברי הקהילה לפנות ולזכות ביחס מחבק ואוהד”.

הצוותים נפגשו דרך הזום עם מיטב אנשי המקצוע בתחום, ביניהם ד”ר ליאנה טריפטו–שקולניק, מומחית באנדוקרינולוגיה וחברה בוועדה להתאמה מגדרית של משרד הבריאות; נינה הלוי, נציגת ציבור בוועדה לאישור ניתוחי התאמה מגדרית במשרד הבריאות, העוסקת בהנגשת שירותי בריאות ומענים פסיכוסוציאליים לבנות ובני הקהילה הטרנסית; וכן שמעו הרצאה מרגשת של ד.ל, אם לילדה טרנסית שכיום בגיל ההתבגרות. הצוותים למדו מהם האתגרים העומדים בפני אנשים טרנסג’נדרים במפגש עם מערכת הבריאות, מהו תהליך ההתאמה המגדרית והכי חשוב – כיצד יוכלו ליצור שירות רפואי נגיש ומכבד לאנשים אלה.

ההכשרה שעברו הצוותים הרפואיים המרכז לבריאות האישה הוא פרי שיתוף פעולה של פרויקט גילה בשיתוף מרפאת לוינסקי ובמימון משרד הבריאות.

שיתוף הפעולה החל בשנת 2019, אחרי עשור בו העביר פרויקט גילה הכשרות בנושא, ועד כה בוצעו למעלה מ-200 סדנאות, רובן הועברו על ידי נינה הלוי וליעוז לוי.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

“נכון להיום נוצל כל התקציב לשנת 2020”, מסבירים בפרויקט גילה, “וכולנו תקווה שמשרד הבריאות יחליט להאריך את הפרויקט בתקציב השנים הבאות כדי שעוד ועוד צוותים רפואיים יוכלו לקבל את ההכשרה החשובה הזאת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן