fbpx

הזדמנות לשינוי – ארגוני הקהילה דורשים משר המשפטים להקל על רישום הורים להט”בים

הזדמנות לשינוי - לקראת פרסום המלצות הוועדה בנושא רישום הורות להט"בית, פנו ארגוני הקהילה לשרי המשפטים והרווחה בדרישה לתקן את ההמלצות כך שיביאו לשינוי ברישום ההורים הלהט"בים | "לא מדובר בחקיקה, תקנות ותקציבים אלא רק ברצון טוב ושכל ישר"
אמיר אוחנה | צילום: צילום מסך יוטיוב ערוץ הכנסת
צילום: מסך מתוך יוטיוב ערוץ הכנסת

בימים הקרובים אמורות להתפרסם ההמלצות שגיבשה הוועדה הממשלתית בנושא רישום הורות בקהילת הלהט”ב.

הוועדה, שמונתה בשנה שעברה על ידי השר כץ, לאחר מחאת האימוץ, גיבשה מספר המלצות שאימוצן בידי הממשלה יביא לשינוי ההליך שנדרשים לעבור הורים להט”בים אשר מגישים לבתי המשפט בקשה להירשם כהורים לילדיהם (הליך המכונה “צו הורות פסיקתי”). יחד עם זאת, הוועדה התעלמה מדרישות רבות שהוצגו בפניה ליצור שינוי משמעותי בהליך.

האגודה למען הלהט”ב פנתה בשם הארגונים הגאים במכתב לשר המשפטים אוחנה, שר העבודה והרווחה חיים כץ וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון מחדש ולתקן חלק מההמלצות שגיבשה הוועדה הממשלתית, כך שיקלו על הליך הרישום המשפטי של הורים להט”בים.

לטענתם, רוב הדרישות כפי שהוצגו בפני הוועדה נדחו ללא סיבה, והוועדה החמיצה את ההזדמנות להמליץ על שינוי משמעותי בצו ההורות לטובת הקהילה הגאה.

מכיוון שההמלצות טרם נבחנו על ידי שר המשפטים הנכנס וטרם פורסמו, ומכיוון שהן מתייחסות לנהלי רישום ששינויים אינו דורש חקיקה אלא רק אישור השר הממונה, דורשים ארגוני הקהילה שההמלצות יתוקנו טרם יישומן ופרסומן.

הארגונים דורשים לבטל את הדרישה מבני הזוג להוכיח שהיו בקשר זוגי במשך 18 חודשים לפני הלידה כתנאי לרישום הורות. בנוסף נדרש שהרשויות יחויבו לטפל גם בבקשות לצו הורות שהוגשו לפני הלידה, בתקופת ההיריון, וזאת על מנת להתחשב בבני הזוג ולאפשר להם להתפנות לטיפול ברך הנולד במקום לנהל הליך משפטי מיד לאחר הלידה.

כמו כן נדרש שצו ההורות יחול רטרואקטיבית למועד הלידה כך שלא יווצר “חלל משפטי” שבו ההורה אינו רשום וזכויותיו נפגעות. בקשה נוספת היא שהמדינה תכיר גם במשפחות שבהן שלושה או ארבעה הורים בפועל, כפי שקיים במשפחות המבוססות על “הורות משותפת” (זוג גברים שמגדל ילדים יחד עם אישה או זוג נשים, או להיפך).

“הגיע הזמן להפסיק לשים אותנו תחת זכוכית מגדלת באופן שמפלה קהילה שלמה”, אמר אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב:, “אנו פונים ופונות לשר המשפטים, שר העבודה והרווחה והיועמ”ש כדי שההזדמנות לשינוי לא תוחמץ ושיפורסם צו הורות שנושא בשורה אמיתית. לא מדובר בחקיקה, תקנות ותקציבים אלא רק ברצון טוב ושכל ישר”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

“מאסנו בהבטחות והצהרות” אמר עו”ד אור קשת, מנהל קשרי הממשל של ארגוני הקהילה הגאה, החתום על המכתב, “אנו מצפים משני השרים, וכן מהיועץ המשפטי לממשלה, להיענות לדרישותינו מתוך הבנה שמשפחה עם הורים גאים שווה בדיוק למשפחה עם הורים סטרייטים”.

אורלי וייסלברג צור שהגישה את הבג”ץ בנושא עם בת זוגתה מסרה: “מדינת ישראל מערימה קשיים עצומים על זוגות להט”בים בכל שלבי הקמת ורישום המשפחה. הממשלה ממשיכה להתנגד לשוויון זכויות ולתיקון של פרקטיקות מפלות. בעתירה שהגשנו להשוואת הליך רישום של שתי אימהות לזו של גבר ואישה – מתעקשת המדינה על הליך משפטי מסורבל ויקר שמציב דרישות שכל זוג אחר אינן נדרש להן”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן