fbpx

הורוביץ ואש: אנשי בריאות שיעסקו ב”טיפולי המרה” צפויים לסנקציות ושלילת רשיונות

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הציגו הבוקר את חוזר המנכ"ל האוסר על טיפולי המרה | "נטייה מינית וזהות מגדרית לא דורשות "טיפול". אנשי בריאות שיעסקו ב"טיפולי המרה" צפויים לסנקציות ושלילת רישיונות"
ניצן הורוביץ איסורטיפוי המרה

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ”ל המשרד פרופ׳ נחמן אש הציגו היום (ב׳) חוזר מנכ”ל חדש האוסר על “טיפולי המרה”. החוזר מבהיר כי נטייה מינית או זהות מגדרית לא מהווה בעיה רפואית, גופנית או נפשית הדורשת טיפול, וכי אין עדויות על הצלחות בטיפול מסוג זה.

חוזר המנכ”ל החדש, שמהווה המשך לאזהרה שהוציא משרד הבריאות בשנת 2014 במהלך תקופת כהונתה של יעל גרמן ולנייר העמדה שפרסמה ההסתדרות הרפואית בשנת 2019, מזהיר מהסכנות הנפשיות הנגרמות משימוש ב”טיפולי המרה”, ואוסר מעתה כל גורמי מקצוע להציע, לפרסם או לתת “טיפול” מסוג זה. החוזר גם מזהיר מפני סנקציות כנגד בעלי מקצוע רפואי, המורשים על ידי משרד הבריאות ושמציעים, מפרסמים או נותנים “טיפולי המרה”, ומאפשר להחיל עליהם הליכי משמעת חמורים ושלילת רישיונות טיפול.

“אף אחד לא צריך המרה”, אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ, “לסביות, הומואים, טרנסים וסטרייטים, אתם טובים ויפים בדיוק כמו שאתם. חוזר המנכ”ל החדש שהצגנו אוסר מפורשות על טיפולי המרה, וכולל גם סנקציות נגד בעלי מקצוע שיעסקו בהתעללות המסוכנת הזו בנוער להט”בי. “טיפול המרה” הם התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש, ולפעמים גם של הגוף.

עוד אמר הורוביץ: “שרלטנים מנסים ‘לטפל’ לכאורה בצעירים, מתוך מחשבה שאם לא יעברו שטיפת מוח וסדרת התעללות לשינוי נטייתם וזהותם – הם נידונו לחיי סבל. חובתנו לפעול נגד אותם אנשים. שהורסים חיי אדם, ומסכנים חיי אדם.

שרלטנים מנסים ‘לטפל’ לכאורה בצעירים, מתוך מחשבה שאם לא יעברו שטיפת מוח וסדרת התעללות לשינוי נטייתם וזהותם – הם נידונו לחיי סבל. חובתנו לפעול נגד אותם אנשים. שהורסים חיי אדם, ומסכנים חיי אדם, וזה מה שאנחנו עושים היום. אם יש מישהו שצריך המרה אלו ההומופובים, אנשי החושך ומפיצי השנאה. עוד ניצחון במאבק לסובלנות ושוויון, ובמקרה הזה ניצחון חשוב גם במאבק על החיים”.

שר הבריאות התייחס לסנקציות הפליליות אותן ניתן יהיה להפעיל על אלו שימשיכו לבצע פרקטיקות אלו. “אנחנו לא מסתפקים באמירות”, אמר, “נפעיל סנקציות כנגד בעלי מקצוע רפואי, המורשים על ידי משרד הבריאות, שמציעים, מפרסמים או נותנים טיפולי המרה עד כדי שלילת הרישיון”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

החוזר החדש מתייחס לאנשי מקצועות הרפואה המוסמכים על ידי משרד הבריאות, אך אינו מתייחס ל”מטפלים” חסרי הסמכה כמו רבנים המציעים טיפולים אלו. על מנת לעצור את אותם חסרי הסמכה מכל סוג עדיין ישנו צורך בחקיקה מוסדרת שתאפשר סנקציות פליליות.


מהמרכז למאבק בהמרה בהובלת חברותא והמרכז הגאה נמסר: “אנו מברכים את משרד הבריאות על חוזר המנכ”ל החדש, שמדגיש את הסכנה שבפרקטיקות ההמרה המזיקות, הלא יעילות והנצלניות. אובדנות, שנאה עצמית ודכאון הם מנת חלקם של רבים שהתנסו בכך; אף לא אחת או אחד המירו עצמם. המרכז למאבק בהמרה ימשיך לאסוף ולתעד מידע בנוגע לסוכני ההמרה השונים, ויגיש תלונות, בהתאם לחוזר המנכ”ל, עד שכל מי שפגעו בנו ובקהילה שלנו יבואו על עונשם”.

“טיפולי המרה הם פשע שצריך לעבור מן העולם”, מסרה מנכ”לית ארגון חוש”ן, עו”ס מור נהרי, “חוזר המנכ”ל שאוסר טיפולי המרה הוא צעד מציל חיים של משרד הבריאות שימנע מנערים ונערות לעבור טיפולים מצלקים שנועדו להילחם במי שהם. כאשת טיפול, אני מתנגדת לשימוש במונח “טיפולי” המרה- זהו אינו טיפול אלא מפגשים מצלקים, שגורמים לטראומות קשות וכל קשר בינם לבין טיפול מקרי בהחלט, כפי שקובע כיום גם חוזר המנכ”ל של משרד הבריאות. נטיה מינית היא לא דבר שצריך להמיר. להיפך, מחובתנו, כחברה וכמדינה, לעשות הכל כדי שכל נער ונערה יגדלו מוגנים ואהובים. בני ובנות נוער להט”ב- אתםן מדהימים.ות כמו שאתם.ן! אל תתנו לאף אחד להגיד לכם.ן אחרת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן