fbpx

גברים בכל רחבי הולנד מחזיקים ידיים לאות סולידריות עם זוג שהותקף באכזריות

שני פוליטיקאים שהגיעו לדיוני הממשלה יד ביד כאות סולידריות עם זוג גברים שהותקף בארנהם, הולנד, עוררו מחאה מרגשת. "חשוב שנראה לכולם שזה חלק מהחיים בהולנד"
holland_hands

בתחילת השבוע הותקפו הזוג ג’ספר ורוני וורן-סוורטאן על ידי קבוצה של שישה גברים, לאחר שזו זיהתה את הזוג כשהם הולכים יד ביד בארנהם בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון.

במהלך התקיפה איבד רוני ארבע שיניים לאחר שהוכה בפניו עם מפתח ברגים, ואילו ג’ספר סבל מפציעות בחזהו, בגבו וברגליו.

התקיפה עוררה זעם רב בהולנד, וגונתה על ידי הציבור ונבחריו, כולל ראש הממשלה מארק רוטה. הגדילו לעשות שני פוליטיקאים מובילים, אלכסנדר פכטולד, מנהיג המפלגה הליברלית D66 ועמיתו ווטר קולמס, שלאות סולידריות עם הזוג הגיעו לדיונים על הקמת הממשלה שהתקיימו בהאג כשהם אוחזים ידיים.

“אנחנו חושבים שזה נורמלי למדי בהולנד להביע מי אתה”, אמר קולמס לעיתונאים, “אבל כנראה שיש אנשים שעדיין לא חושבים כמונו. לכן לדעתי חשוב שנראה לכולם שזה נורמלי”.

 


הבעת הסולידריות המרגשת של שני הפוליטיקאים הולידה את ההאשטאג #allemannenhandinhand שהתפשט ברחבי הולנד, ועודד גברים לשתף תמונות של עצמם מחזיקים ידיים תמיכה לאות תמיכה בג’ספר ורוני.

תמונות משותפות שהועלו לרשת מאז התקיפה מראות גברים הומואים, ביסקסואלים והטרוסקסואלים כאחד, שמציגם בגאווה חיבה אחד לשני כדי להראות בפומבי שהומופוביה לעולם לא תנצח.

בין המשתתפים במחאה – חברי המשלחת הדיפלומטית של הולנד לאו”ם, שצולמו כשהם חוצים את הכביש בניו יורק בזוגות כשהם אוחזים ידיים, וחברי המשלחת שגרירות הולנד בלונדון, שהלכו ברחוב כשהם אוחזים ידיים, ועוד מאות אזרחים ואזרחיות מכל רחבי הולנד.

עורך מגזין האינטרנט הגאה “Attitude Holland”, שיבח את תשומת לב שיצרה הסולידריות עם הזוג המותקף, אך הדגיש כי הפוליטיקאים בהולנד צריכים לעשות יותר נגד האלימות הגוברת נגד להט”בים במדינה.

“זה נהדר לראות תמונות במדיה החברתית, לא רק של פוליטיקאים או של סלבריטאים, אלא של כל אחד, בהם שני גברים מחזיקים ידיים כדי להראות את תמיכתם בזוג שהותקף בארנהם”, אמר, “לצערי זה לא ​​מקרה בודד. רק יום קודם לכן שני בחורים שיצאו מבר של הומואים באיינדהובן הוטרדו והוכו אף הם, למרבה המזל ללא פציעות חמורות. יש מאות דיווחים על פשעי שנאה בהולנד בשנה. רבים מהם לא מקבלים פרסום, אך התחושה היא שלאט לאט האקלים שלנו הופך ליותר ויותר לא סובלני ואלים כלפי להט”בים”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן