fbpx

“הדם שלי שווה”: השר הורוביץ תרם דם לאחר שביטל את האיסור על תרומות דם מהומואים

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע הבוקר לתרום דם במתחם מד"א בירושלים, לאחר ביטול הסעיף הוסר על גברים ששכבו עם גברים לתרום דם | "אין הומו בישראל שלא מכיר את העלבון שמתלווה לאמירה שאתה לא יכול לתרום דם. זאת השפלה ופגיעה כל כך בסיסית בזכות לשוויון, שהפכה לסמל לאפליה נגד קהילת הלהט"ב בישראל"
תרומת דם הורוביץ
צילום: משה חרמון לע”מ

לאחר שביטל את האיסור על הומואים לתרום דם בישראל, שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (ב’) לתרום דם במתחם מד”א בירושלים.

“אין הבדל בין דם לדם”, אמר השר הורוביץ במעמד תרומת הדם, “האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, ועכשיו סוף סוף, התקדמנו. מהיום, הדם שלי שווה! אין הומו בישראל שלא מכיר את העלבון שמתלווה לאמירה שאתה לא יכול לתרום דם. זאת השפלה ופגיעה כל כך בסיסית בזכות לשיוויון. לא מדובר רק בעצם תרומת הדם. זה הפך לסמל לאפליה נגד קהילת הלהט”ב בישראל.

צילום: משה חרמון לע”מ

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

“שנים שהקהילה הגאה נאבקת נגד האיסור לתרום דם”, הוסיף הורוביץ, “שנים שאומרים לנו לא, מסבירים לנו למה אי אפשר. אז הנה – אפשר. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט”ב או סטרייט. אחרי מהפכת הפונדקאות, תוכנית הסיוע לקהילה הטרנסית והתקציב התקדימי לקהילה הגאה, עשינו עוד צעד היסטורי למען השוויון ללהט”ב בישראל, וזו גאווה גדולה”.

במסגרת השינוי, שנכנס לתוקפו ב-1.10.21, בוטל הסעיף שאסר על קבלת תרומת דם מגבר שקיים יחסי מין עם גבר אחר, גם כאשר מדובר ביחסי מין עם בן זוג קבוע. במקומו, מופיע בשאלון תרומת הדם סעיף בנוסח חדש, לפיו: “לאחר קיום יחסי מין בסיכון גבוה עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים, יש להמתין 3 חודשים עד תרומת הדם הבאה”, כאשר בהגדרת “יחסי מין בסיכון גבוה” המופיעה בתחתית הטופס כלולים יחסי מין אנאליים או קיום יחסי מין תחת השפעת סמים.

תיקון האפליה התאפשר בזכות התגייסותם של מנכ”ל מד”א אלי בין, אנשי שרותי הדם של מד”א ואנשי המקצוע במשרד הבריאות.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן