fbpx

דווקא בסגר – 10 שירים, סרטים וספרים על יציאה! מהארון

כדי להפיג את דכדוך הסגר, אלי מארץ' זונחת את המרמור וכותבת על יציאה! (מהארון כמובן) ומביאה לנו 10 המלצות על סרטים, ספרים, שירים ורגעים העוסקים ביציאה מהארון
יציאותמהארון

יום סגר יפה! מה שלומכם? אני יודעת שנעדרתי זמן רב אבל בין לימודים, זוגיות, עבודה וטוב… קורונה, היה קצת קשה לקבל השראה או למצוא מוטיבציה לשבת ולכתוב. אבל מאחר וזו תקופה קשה לכולנו (וכבר סידרתי וניקיתי את הבית 4 פעמים) החלטתי סוף סוף לקום ולעשות משהו! כן כן אני עדיין יושבת על המיטה.

אז כיוון וכולם קצת מדוכדכים אני הולכת הפעם לנטוש את המירמור ולכתוב כתבה חיובית וקלילה! (אל תתרגלו אחזור לעצמי במהרה) ואם כבר כולנו לכודים בבית חשבתי לכתוב על דווקא יציאה! מהארון כמובן.

הנה לכם 10 המלצות ממני על סרטים, ספרים ושירים העוסקים ביציאה מהארון.

1. “נעמת לי מאוד”

מאת עמי גדליה, הוצאת ידיעות אחרונות

דיברתי על הספר הזה בכתבה הראשונה שלי פה, מי שחזר לטור מהכתבות הקודמות (אמא) בטח זוכר שזה הספר שעזר לי להבין את הזהות המינית שלי ותרם ליציאה שלי מהארון.

הספר מדבר על נערה צעירה שמצטרפת לחוג לטלוויזיה קהילתית שם היא פוגשת בחברה חדשה. במהלך הספר היא מגלה עם עצמה דברים חדשים ולומדת להתמודד עם דעות קדומות, פחדים ואהבה חדשה. הספר זכה להרבה ביקורת ואם לצטט חלק מהתגובות שקראתי “זה היה יכול להיות ספר יותר טוב בלי כל הלסביות הזאת”.

אם אתם אוהבים ספרים יותר עמוקים, במשלב לשוני גבוה עם מטאפורות וכמות עמודים שלא הייתם מסיימים גם בחודשיים האחרונים, זה קרוב לוודאי לא הספר בשבילכם, אבל אם אתם רוצים פשוט ספר נוער יפה על גאווה, תהליך קבלה עצמית ויציאה מהארון אני לגמרי ממליצה על הספר הזה. זו הייתה הפעם הראשונה שהתחלתי לשאול את עצמי איך אני מגדירה את עצמי, איפה אני נופלת בקשת הגאה? ובלי הספר הזה קרוב לוודאי שלא הייתי מצליחה לצאת מהארון באותה קלות.


2. “באהבה, סיימון”

בבימויו של גרג ברלאנטי. מבוסס על הספר “סיימון מוצא את דרכו” מאת בקי אלברטלי

עכשיו אני יודעת שבתור סטודנטית לעתיד לקולנוע (אוניברסיטת תל אביב בהצלחה לכם) מן הראוי שאדבר על הסרט “קרא לי בשמך” ואל תדאגו, גם עליו אני אדבר, אבל בכתבה אחרת.

בחזרה לנושא שלנו. אוקיי אני מודה, טרם קראתי את הספר אבל הוא לגמרי ברשימה שלי! כרגע אדבר על הסרט. לאלו שעוד לא צפו הסרט מדבר על נער צעיר בשם סיימון שמסתיר מכל הסובבים אותו סוד קטן בארון. כאשר הוא מתחבר לבחור גאה אחר באופן אנונימי דרך האינטרנט ומתאהב בו הוא נחוש לגלות את זהותו תוך ניווט בחיי המשפחה שלו, החברים, לימודים בתיכון ואפילו סחיטה.

כמו הספר “נעמת לי מאוד” גם הסרט “באהבה, סיימון” זכה לביקורת על היותו מתוק מידי או פוליטיקלי קורקט מידי (שטות מוחלטת בעיניי) ולרוב משאירים אותו בקטגוריה של “נוער גאה”. אני מסכימה עם חלק מהביקורות, זה אכן סרט מתוק ולפעמים מידי והליהוק היה מצער, אבל סרטים מדכאים על הקהילה שלנו יש בשפע ולפעמים צריך קצת סוכר בחיים. הסרט עצמו עוסק בשאלה גדולה יותר “למה להטב”קים צריכים בכלל לעשות ‘יציאה מהארון’?” הרי הטרוסקסואלים לא צריכים להודיע לחברה בחגיגיות “אני סטרייט!!” אז למה אנחנו צריכים? לחלק היציאה מהארון זה רגע חשוב שצריך להיות מיוחד, אבל חלקנו לא רוצים לייחס לזה כזו חשיבות.

המסר של הסרט לא מקובל במיוחד בקרב הקהילה אבל אני יכולה להעיד בעצמי שהיציאה שלי להורים הלכה ככה:
“אני יוצאת עם בחורה”
אבא- “לסבית?”
אני- “מה שבא ברוך הבא”
אבא ואמא- “מגניב, תהני”

אז כן, יציאה היא לא תמיד מיוחדת עם זיקוקים ונצנצים (אתם יודעים כמה קשה לנקות נצנצים?! לא תודה). לפעמים זה לא רשמי ולא מיוחד וזה בעיקר תלוי באדם עצמו ונסיבות חייו, לי לגמרי היה מזל וגדלתי במשפחה מאוד מקבלת.

בכל מקרה אם אתם מעוניינים בסרט קליל וחמוד על כל הנושא הזה של יציאה אני ממליצה על הסרט הזה, רצוי עם פופקורן ולא גלידה, אף אחד לא רוצה סכרת.

3. Coming clean-  Green Day

לכל חובבי הפאנק, רוק ואימו הנה שיר מהלהקה האהובה עליי. השיר coming clean מדבר על חווית היציאה מהארון של סולן הלהקה בילי ג’ו ארמסטרונג שמזדהה כביסקסואל. בשיר הוא מתאר את החוויה של הבנה שאתה שונה והפחד שלא יקבלו אותך עם שורות כמו “mom and dad will never understand, what’s happening to me” השיר עצמו קיצבי ומלא אנרגיות כמו כל שיר פאנק רוק טוב שמחמיא לתיאורים של בילבול, חרדה וייאוש. גרין דיי ידועים בתמיכה שלהם בקהילה ומופיעים לא מעט עם דגלי גאווה. יש להם שירים נוספים בנושא כמו למשל “king for a day” שמספר על בחור שאוהב ללבוש בגדי נשים למען הנאה ואם לצטט את השיר עצמו “who put the drag in the drag queen?”
איזון מושלם בין מוסיקה כיפית למילים עם מסר.

4. “נפלאתה”

בעריכתם של רונן סונס ודורי מנור, הוצאת חרגול

לחובבי השירה אני ממליצה על ספר השירים הלהט”בים “נפלאתה”. השירים מתמקדים במגוון של נקודות מבט על הקהילה, בין היתר השיר “Les Roses Blanches” שיר יפה וקשה בו זמנית על יציאה מהארון.

אין מה יותר מידי לפרט מאחר וזה ספר שירה ולא ניתן להתמקד בכל שיר ושיר אך החוויה הכללית היא רכבת הרים של רגשות, כיאה לספר מסוג זה.


5. “יחידה במינה” (but I’m a cheerleader)

בבימויה של ג’יימי באביט

הסרט מספר על מעודדת צעירה בשם מייגן שמגדירה את עצמה כנערה אמריקאית נורמטיבית. כאשר ההורים של מייגן מחליטים שהיא לסבית הם שולחים אותה למחנה המרה שם היא פוגשת בנערה מרדנית שעוזרת לה להבין מתוך הבילבול מי היא באמת.

הסרט הזה נחשב כקלאסיקה בקרב הקהילה ובצדק. זה סרט מצחיק, מרגש ואפילו מעורר השראה. כאשר ראיתי את הסרט הזה בפעם הראשונה הצלחתי להזדהות עם כל כך הרבה דמויות והחוויה שלי נשארה מהנה עם כל צפייה נוספת.

למרחיקי לכת יש גם את המאין רימייק הלא רשמי “החינוך הרע של קמרון פוסט” (באנגלית The miseducation of Cameron Post) בבימויה של דזירה אח’וואן ומבוסס על ספר מאת אמילי מ. דנפורת’. בניגוד למקור, גיבורת הסרט קמרון מזדהה כלסבית ומנהלת רומן סודי עם חברתה הטובה, הכל הולך יפה עד שהסוד שלה מתגלה. אומנם בעיניי סרט זה לא באותה הרמה כמו “יחידה במינה” אך עדיין שווה צפייה.

6. Girls/Girls/Boys – Panic! At The Disco

אם עוד לא הבנתם אני מעולם לא לגמרי עברתי את תקופת האימו/ילדת סנטר שלי ועל כן אני עדיין מעריצה של Panic! At The Disco או כרגע מאחר וזו כבר לא ממש להקה, של ברנדון יורי (חלקכם אולי יכירו אותו כהבחור ששר את high hopes ואם גם זה לא, ממליצה על הלהקה וברנדון בכללי). אולי אתם גם לא יודעים שברנדון יורי יצא מהארון לפני כמה שנים בתור פאנסקסואל. את השיר הזה ברנדון יורי כתב מנקודת מבט של פאנסקסואל אבל אחד מגעיל כזה שמנסה לפתות אנשים תפוסים. השיר בא כביקורת והפך מאוד מהר לשיר סמל בקרב המעריצים הגאים. אם מתעלמים מהמילים היומרניות בתחילת השיר זהו שיר כיפי ומלא גאווה.

7. מיי וג’ורג’ (Feel Good)

“מיי וג’ורג'” זו סדרה סמי אוטוביוגרפית בנטפליקס המבוססת על חייה של הקומיקאית מיי מרטין.

הסדרה מספרת על מיי, מכורה לשעבר וקומיקאית בעודה מנסה לאזן בין הנטיות ההרסניות שלה, ההתמכרות ומערכת היחסים החדשה שלה עם בת הזוג ג’ורג’, שעדיין בארון.

הסדרה מצחיקה, דרמטית, כואבת ומעוררת הזדהות. גיליתי את הסדרה דרך אבא שלי מכל האנשים! לחובבי דרמה וסטנד אפ זו סדרה מומלצת במיוחד.

ואם כבר נכנסנו לנטפליקס –  אז אציין עוד כמה המלצות קטנות –

הסדרה “אופוריה” העוסקת בבעיות של הדור הצעיר בימינו, בין היתר מיניות. גם המקור הישראלי וגם הגרסה האמריקאית מעולות.

לחובבי מוסיקה גאה טרוי סיוון הוא פשוט חובה!

אם אתם בדיוק נכנסתם לעולם של מחזות זמר יש לבדוק את “kinky boots” ואת “Everybody’s talking about Jamie”

אם יש לכם גם המלצות בשבילי תרגישו חופשי להשאיר אותן בתגובות.

חזרה לתוכניתנו.

8. No place in heaven – Mika

עוד המלצה שלי שספגה ביקורות קשות זה אלבום זה של הזמר מיקה, מה אגיד לכם, אני הולכת נגד הזרם (איכס גרמתי לעצמי לקרינג’).
זה לא היה ממש סוד שמיקה הוא זמר להטב”קי כבר בתחילת הקריירה שלו ושירים על הנושא לא חסרים לו אבל האלבום הזה שיצא ב-2015 נראה שמתרכז במיוחד ביציאה שלו מהארון והתמודדות שלו עם הזהות המינית שלו. שיר הנושא no place in heaven במיוחד מתאר את הרגשות שלו שלימדו אותו שלאנשים כמוהו אין מקום בגן עדן אך גם בקבלה העצמית שלו.
אלבום פופי ומהנה, לא כל שיר הוא מדהים אבל סך הכל אלבום מגובש עם שירים שגורמים לכם לרצות לרקוד ושירים שגורמים לכם לרצות לבכות.

9. היוטיוברית ג’סי פייג’

יש הרבה יוצרי תוכן גאה ביוטיוב כמו תומס סנדרס, טיילר אוקלי, שיין דוסון, ג’פרי סטאר ועוד ועוד אבל יש לי אהבה מיוחדת לג’סי פייג’. ג’סי מדברת על זהות, בריאות הנפש ומיניות.

ג’סי עצמה מזדהה כביסקסואלית וכל סרטון שלה בנושא מחמם לב ומעורר השראה. בנוסף לכך היא לאחרונה החלה להוציא מוסיקה בסגנון אינדי רוק/ אינדי פופ שאני אישית אוהבת בטירוף. הסינגל החדש שלה coming out מספר על יציאה מהארון של נערה שההורים שלה לא מקבלים אותה ומנסים לכפות עליה להיות מישהי שהיא לא. הסינגל הראשון שלה not a phase מדבר על הסטיגמה שיש על להטב”קיות בכלל וביסקסואליות בפרט, שזה לא יותר מסתם שלב שיוצאים ממנו, בילבול מיני ולא יותר. שני השירים מרגשים וקליטים עם קליפים סיפוריים.

לכל מי שנאבק עם הזהות המינית שלו ומחפש מודל לחיקוי או פשוט אדם מתוק וחיובי אני מפנה לג’סי פייג’.

10. “Getting bi” מתוך הסדרה “Crazy ex Girlfriend”

דבר ראשון ממליצה בכללי למי שטרם צפה ואוהב פארודיות מוסיקליות לתת לסדרה “האקסית המטורפת” הזדמנות.

בלי לתת יותר יותר מידי ספויילרים, כאשר אחת הדמויות מגלה שהוא ביסקסואל, הוא יוצא מהארון עם השיר getting bi שיר מצחיק, מהנה וקליט בטירוף! דרך מעולה לצאת מהארון זה עם השיר הזה.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

אז הנה לכם קוראים יקרים – כל כך הרבה יציאות מהארון וזה רק קצה הקרחון! מקווה שנהנתם והתעניינתם וזה גם בסדר אם לא. השעה 22:35 וכל מה שאני רוצה זה מילקי ולישון אחרי יום מפרך של אי עשייה.

לפני שאני עוזבת אני מזכירה לכם שאם אתם יוצאים מהארון יש לצאת רק עם מסכה וכפפות! איף טוב ההסגר ממש פגע לי בחוש ההומור, עמכם הסליחה, אני אוציא את עצמי החוצה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן