fbpx

גלאם, פרפורמנס וטינופת – הארוע המפונפן, המפואר והמגעיל של השנה

בסוף השבוע הבא יערך במרכז ענב ערב גאלה קווירי המשלב בהפגנתיות את הנראות הגבוהה של מרכז התרבות עם התפיסה הנמוכה של הדראג הקווירי, במטרה לערער על ההיררכיה הקיימת בתרבות הגאה | "גם אם אנחנו נתפסות כשוליים, יש לנו מקום בדבר הגבוה הזה שנקרא תרבות"
קוויר גאלה

אנחנו, חברות וחברי הקהילה הגאה, אוהבים להתהדר במגוון הצבעים שבתוכנו, באינסוף הפרפורמנסים שלנו ובשלל התגיות שמעטרות את מי שבוחר בכך – בוצ’יות, אוחצ’ות, קוויריות, דייקיות, אבינאריות, בינארית, טרנסיות, פיות, טרנסים, פמיניסטיות, פאפיז, דובים, הומואיות גנריות, לסביות וא-מיניות, כולם ראויים ולכולן יש מקום.

אך בין כל היופי הזה, יש כאלו שנחשבים יותר וכאלו שנחשבים פחות, כאלו שיותר עוברים בגרון וכאלו שפחות קלים לעיכול. את ההפרדה הזו מייצרת החברה, אך היא מורגשת בשלל תחומים.

בסוף השבוע הבא יעלה מופע הגאלה “קוויר גאלה”, אירוע קווירי של דראג ופרפורמנס שמטרתו לאתגר את החלוקה הזו ולייצר היררכיה חדשה בין “הנמוך” ו”הגבוה” של התרבות הקווירית.

“כקוויריות אנחנו כל הזמן עסוקות בעניין הזה של נמוך וגבוה”, מסביר לי ארנן, המוכר בדמות הדראג פלואיד סנואו, אחד מיוזמות האירוע, “אנחנו חיות במרחב שבו אומנות דראג ואומנות פרפורמנס, בעיקר כזו המבוצעת על ידי אנשים קווירים, נתפסת כאמנות שוליים ונחשבת לתחתית של הבידור. כאמניות קוויריות אנחנו מתעסקות בלתבוע את המקום שלנו בתרבות, ונלחמות על כך שגם אם אנחנו נתפסות כשוליים, יהיה לנו מקום בדבר הגבוה הזה שנקרא תרבות”.

האירוע, שעטוף כאירוע גאלה נוצץ, ינסה לקחת את אומנות הדראג שמשחקת את המשחק המגדרי, ולהציג צדדים וחיבורים נוספים שלה. הוא יפתח בשטיח אדום מוקף בצלמים, אליו יוזמן הקהל שיוכל לפסוע ולהרגיש הכי יפה וראוי. משם יכנס הקהל אל אולם המופעים, שם יתקיים המופע שיעסוק בפערים בין הנמוך לגבוה.

גם הבחירה במרכז ענב משרתת את הדיסוננס שמבקש האירוע להעביר.

“המרחב של מרכז עינב מאד מתכתב עם האפקט הגבוה”, מסביר פלואיד סנואו, “מופעי ישיבה של עולם התרבות הרחב, קונצרטים קלאסיים וקהל מעונב. בד”כ פחות רואים אנשים קווירים הולכים למרחבים האלה. גם מבחינה אסתטית הנראות הקווירית נראית לא מתאימה והיא עלולה להציק, להתסיס ולעצבן, וגם ברמה הכלכלית, אדם קוויר ממוצע לא יכול להרשות לעצמו ללכת לאופרה. גם אלו שכבר מגיעים, רואים על הבמה את האידיאליות הנורמטיבית אבל לא את עצמם. המטרה של האירוע שלנו היא לשבור את המעגל הזה. בשבוע הבא יוכלו הקווירים על שלל גווניהם להגיע למקום סופר גבוה, לצפות באמנות קווירית ולגלות שלכל אדם יש מקום בתוך התרבות”.

עיצוב: שירן ברי

המאבקים החשובים פחות נחשבים

קאסט המופיעים מגוון במיוחד וכולל בנוסף לפלואיד סנואו גם את FKA Anton, שושנה בנהחוחים, סירופ מייפלת’ורפ, קריסטל מנטה, אנדרו ג’ינוס, ונוס וייס ורסה וג’ואנה ראס. שילוב מטורף של פרפורמרים מכל הזהויות המגדריות עם רוב מובהק של דראג קינגז, שמייצג צורת ביטוי נוספת של הנמוך והגבוה בתוך עולם הדראג.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

“המופע בנוי מאסופה של שמונה פרפורמרים שונים, כל אחד מהם עושה דראג בצורה אחרת, כאשר המטרה היא לקחת את התוכן ולדבר על צורות שונות של נמוך וגבוה – בקבוצות חברתיות, במעמדות חברתיים, ואפילו ברמה המוזיקלית והאסתטית. המופע מנסה לדבר על ההבדל בין נמוך לגבוה ואיך זה פוגש אותנו כאנשות קוויריות במרחב שמעמיד קוויריות כדבר נמוך ביחס לכולם ואיך אנחנו יוצרות תוכן שמדבר עם הדבר הזה”.

האם החלוקה הזו של נמוך וגבוה קיימת גם בתוך קהילת הדראג?
“בוודאי. יש את הדראג הקלאסי שהוא בד”כ גבר שעושה דמות של אישה, זה הגבוה של עולם הדראג, וזה נחשב להכי איכותי. הקאסט שלנו רובו מורכב מנקבות, שהן הנמוך של עולם הדראג, וגם המלכות שמופיעות אצלנו הן לא המלכות הקלאסיות, כל הפרפורמנס שיופיעו בערב הזה הם לא המיינסטרים של עולם הדראג”.

במקרה הזה מדובר במופע תרבות, אך לחלוקה הדיכוטומית של נמוך וגבוה יש השפעה גם על המאבקים של הקהילה.

“המאבקים הסקסיים הם נישואים ופונדקאות” מסביר פלואיד סנואו, “בד”כ מאבקים של גברים הומואים כי הם הגבוה של הקהילה הגאה, לעומת טרנסים וטרנסיות שהמאבקים שלהם פחות סקסיים ועוסקים במצבי קצה, שהרבה פחות עוברים בגרון. יש מאבקים נחשבים ויש כאלו שפחות מדברים עליהם, למרות שהם הרבה יותר מידיים וחשובים. החלק המעודד בדבר הוא שאנחנו הם אלו שמייצרים את ההיררכיה הזו ולכן אנחנו גם יכולים לערער על זה ולייצר היררכיה חדשה”.

“המהות של האירוע היא נראות”, הוא מסכם, “החלום שלי הוא שביום האירוע יגיעו מלא אנשים שיהיו לבושים במיטב שלהם, כל אחד ומה שעושה לה או לו הכי טוב שיש. שיהיה אולם מפוצץ בנראות ושגם הקל יחגוג את הנראות שלו, בכל מיני צורות של אנשים. גם לנו מגיע להיות בחלל המדהים הזה והנראות שלנו היא יפהפייה”.

קוויר גאלה – יום שישי 22.7.22 בשעה 20:00 | מרכז עינב לתרבות 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן