fbpx

ברוס וילאנץ’ וזוכות רופול דראג רייס יתארחו בפסטיבל הסרטים הגאה

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יארח את הסטנדאפיסט והתסריטאי זוכה שישה פרסי אמי ברוס וילאנץ'. עוד יגיעו לפסטיבל זוכות תוכנית הריאליטי RuPaul's Drag Race והשחקנית מינק סטול
sharon_jinx

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, שיערך בסינמטק תל אביב עם פתיחת שבוע הגאווה בתל אביב, יתאפיין בשורה ארוכה של כוכבים ויוצרים זוכי פרסים אשר מגיעים השנה לראשונה לפסטיבל, שיציין השנה את מהדורתו ה-12.

אחד מאורחי הכבוד של הפסטיבל שיקבל פרס מפעל חיים הנו ברוס וילאנץ’. שחקן, תסריטאי וסטנדאפיסט יהודי אמריקאי, זוכה שישה פרסי אמי על כתיבתו עבור טקס פרסי האוסקר האמריקאי, כתיבת טקסטים עבור סלבריטאיות וסלבריטאים ביניהם בט מידלר, אליזבת טיילור, לילי טומלין והבריידי באנץ׳.

וילאנץ’ הפך לאייקון דראג כאשר כיכב על במת ברודווי בתפקיד עדנה טורנבלד במחזמר ״היירספריי״ בין השנים 2003 ל2006. הוא חיזק את מעמדו כגיי אייקון עבור הדור הצעיר כאשר השתתף בשתי עונות של RuPaul’s Drag Race בתור שופט ובתור יועץ למלכות הדראג בתכנית.

במשך ארבע עונות היה משתתף קבוע בשעשועון Hollywood Squares. הוא השתתף בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה בתפקידי אורח מ”חוק וסדר” עד הלהיט “אל תתעסקו עם הזוהן” של אדם סנדלר. וילאנץ׳ הינו גיי מוצהר ופעיל למען קידום זכויות קהילת הלהט״ב וידוע בתמיכתו רבת השנים בארגוני צדקה, המאבק באיידס וקידום נראות להט״בית. זוכה פרסי GLAAD ו Outfest על פעילותו רבת השנים.  זהו ביקורו הראשון של וילאנץ׳ בישראל שרואה בביקור הזה מעין חזרה לשורשיו היהודיים.

וילאנץ’ ישתתף בטקס הפתיחה של הפסטיבל, יקיים כתת אמן בשיתוף איגוד התסריטאים ויופיע במופע סטנד-אפ  בו יספר על חייו ועבודתו. הוא גם יהיה אחד השופטים בתחרות  TLVFest Drag Star Search.

אורחות נוספות שתגענה לפסטיבל הן ג’ינקס מונסון ושרון נידלס, אשר יתארחו בטקס הפתיחה שיתקיים ב – 01.06.17 ויופיעו במסיבת הפתיחה המסורתית של הפסטיבל שתתקיים ביום שישי – 02.06.17 במועדון הבאסקולה בתל אביב לצד מלכות דראג בינלאומיות נוספות : sherry vine (ניו יורק), Peaches Christ (סן פרנסיסקו) ו Gloria Viagra (ברלין).

חמש מלכות הדראג ישפטו בתחרות הדראג הרשמית של הפסטיבל בהנחייתה של גלינה פור דה ברה שתתקיים בחסות וודקה סטולי ב- 03.06.17 בסינמטק תל אביב.

ג’ינקס מונסון  – זוכת העונה ה-5 של RuPaul’s Drag Race. החלה את הקריירה שלה כבר בגיל 15. היא מתארת את עצמה כ”מוזרה, נועזת, מזלזלת, אנכרוניסטית מהממת”. ג’ינקס מונסון נחשבת לאחת מהכוכבות הגדולות בעולם הדראג הבינלאומי. מופע קברט בכיכובה כובש במות בכל רחבי העולם, ארה”ב, אוסטרליה ורוב מדינות אירופה.

שרון נידלס – זוכת העונה ה-4 של RuPaul’s Drag Race. זכתה לתואר “הדראג סופרסטאר האמריקאית הבאה”. שרון הפכה לתופעה בעולם הרשתות החברתיות. ליידי גאגא היא אחת המעריצות שלה ובראיונות מדברת בשבחה. בשנת 2013 היא השיקה את האלבום הראשון שלה PG-13. בשנת 2015 יצא לאור אלבומה השני Taxidermy.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

אורחת כבוד נוספת של הפסטיבל היא השחקנית מינק סטול, כוכבת סרטיו של ג’ון ווטרס, שהתפרסמה כחלק מצוות השחקנים המקורי של איש הקולנוע האגדי. סטול נודעה כאויבת הנפש ההיסטרית והנקמנית של דיוויין -השחקנית הראשית – אשר שיחקה את הדמויות המעצבנות והדוחות שלה בטהרה שטנית. סטול זכורה מתפקידה בסרט הידוע לשמצה “פינק פלמינגוס” (1972),  בו גלמה את קוני מרבל, המרשעת בעלת התספורת השפיצית, משקפיים של עיני-החתול, ומעיל הפרווה המרופט. הופעה זאת קבעה את הטון עבור גלריית הדמויות הגרוטסקיות שהיא תגלם במהלך הקריירה שלה, כולל הילדה המפונקת והצווחנית טאפי דוונפור בסרט Female Trouble משנת 1974. עקרת הבית הרצחנית פגי גרבל בסרט Desperate Living  משנת 1977, וכמובן המזכירה המופקרת סנדרה סליוון מהלהיט “פוליאסטר”.

במרוצות השנים היא הפכה לחביבה על יוצרי סרטים להט”בים אשר ליהקו אותה בסרטים רבים, ביניהם Leather Jacket Love Story (97), But I’m a Cheerleader (99), Eating Out Movies (2006-2011), Girl Play (2004), All about Evil (2010) ועוד.

ג’ושוע גרנל Joshua Grannell מנהל פסטיבל סרטי האנדרגראונד של סן פרנסיסקו יארח את מינק סטול לשיחה על ג’ון ווטרס, דיוויין ולאחריה יוקרן להיט הפולחן, “פינק פלמינגוס” ב – 04.06.17.

“אנו נרגשים להכריז על אורחי הכבוד בפסטיבל השנה”, אמר יאיר הוכנר, מייסד ומנהל אומנותי של הפסטיבל, “אלו רק האורחים הראשונים מתוך שורה מכובדת של אנשי תעשייה מוכרים בעולם אשר יגיעו השנה לפסטיבל הקולנוע הגאה שמתקיים בפעם ה-12 בין ה-1 ל-10 ביוני, בזמן שבוע הגאווה. וילאנץ’ וסטול הטביעו את חותמם על המסך הקטן והגדול הרבה לפני שהיה אופנתי להיות גיי או להשתתף בסרטים קווירים, שנים רבות לפני סדרות מצליחות כמו “וייל וגרייס” או “הכי גאים שיש”. הם השתלבו בתעשיית הבידור האמריקאי בעזרת ההומור השנון וחדרו לליבותיהם של הצופים”.

ב- 27 באפריל ייערך אירוע חגיגי בסינמטק תל אביב, בו תחשף תוכנית הסרטים המגוונת של הפסטיבל, ותתקיים הקרנת בכורה לפרומו של הפסטיבל. כמו כן יחשפו סרטים נוספים שהשתתפו וזכו בפרסים יוקרתיים בפסטיבלים מכובדים ברחבי העולם ביניהם: סאנדנס 2017, ברלין 2017, טרייבקה 2017, ו- SXSW 2017.

בהמשך הערב תתקיים הקרנה של הסרט התיעודי המרגש “צ’אבלה”, שבכורתו נערכה במהלך פסטיבל ברלין 2017. הסרט מגולל את חייה של הזמרת צ’אבלה וארגאס שהפכה לסמל תרבות אייקוני בינלאומי.

לרכישת כרטיסים למסיבת הפתיחה הרשמית של הפסטיבל, תחרות הדראג והארועים השונים בקרו באתר הפסטיבל

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן