fbpx

במאית הסרט ‘אקסולוטל אוברקיל’ יוצאת נגד ה-BDS

יוצרת הסרט מכחישה את הפרסומים כי בחרה להחרים את פסטיבל הקולנוע הגאה בת"א ויוצאת נגד החרם על הפסטיבל. "החרמת ארועים מסוג זה מסיבות פוליטיות זו פעולה חסרת הגיון ומסוכנת מאד"
Axolotl-Overkill-2

בימים האחרונים נודע כי מספר ימים לפני תחילת פסטיבל הקולנוע הגאה, ה-TLVFEST, ביטלו מספר בימאים ואורחי הפסטיבל את השתתפותם בפסטיבל וחלקם אף ביקשו למשוך את סרטיהם, לאחר שפעילות ארגוני ה-BDS שהגיעו אל האומנים הצליחה לשכנע אותם להחרים את הפסטיבל.

אך למרות הפרסומים, לא כל המבטלים את השתתפותם עשו זאת בשל הזדהות עם החרם, אלא מסיבות שונות, ולמרות זאת, שמם נקשר עם החרם.

עוד בנושא:  פסטיבל הקולנוע הגאה תחת ה-BDS: במאי הסרט הפותח את הפסטיבל הודיע כי יחרים את הטקס

אחת מהם היא הלנה הנגמן, סופרת, שחקנית, מחזאית ובימאית בת 25, שסירטה “אקסוטל אוברקיל” מוקרן בפסטיבל, שנאלצה לבטל את הביקור שלה בפסטיבל הקולנוע הגאה בגלל דד-ליין בעבודה על ספרה החדש.

אורחת נוספת היא השחקנית יאסנה פריצי באוור, כוכבת הסרט “אקסוטל אוברקיל”, שביטלה את השתתפותה בפסטיבל בגלל אילוצי זמנים של הפקת הסרט “Das Schoenste Paar” של הבמאי סבן טאדיקן בו היא מופיעה.

הסרת שמותיהן מאתר הפסטיבל גרם לתנועת ה BDS לפרסם שהשתיים ביטלו את הגעתן לפסטיבל כי הן תומכות בחרם על ישראל, דבר שפורסם בתקשורת הישראלית למורת רוחן של האומניות.

האמניות, שרוחשות כבוד רב לפסטיבל ולפועלו, ביקשו להעביר כי מדובר בשקר מוחלט וכי השימוש בשמן על ידי ה BDS הוא הפצה של שקרים.

לדברי יאסנה פריצי באוור, היא תומכת ישראל, מבקרת בארץ מדי שנה ויש לה חברים בתל אביב שהיא אחת הערים האהובות עליה בעולם. הלנה הגמן אף שלחה וידאו בו היא מעבירה מסר לצופות ולצופים בישראל.

“פסטיבל הקולנוע הגאה הוא ארוע שמחבר יחד אנשים שונים ממקומות שונים בעולם ומאפשר להם להחליף דעות ונקודות מבט”, אמרה הגמן בסרטון שצילמה לצופי הפסטיבל בישראל, “החרמת פסטיבלים מסוג זה מסיבות פוליטיות זו פעולה חסרת הגיון ומסוכנת מאד”.

“אקסולוטל אוברקיל” יוקרן פעמיים במסגרת הפסטיבל, ביום שני, 5 ביוני בשעה 20:00 וביום שישי ה-9 ביוני בשעה 20:30. הסרט זכה בפרס הצילום בפסטיבל סאנדנס 2017. הוא יוקרן בפסטיבל עם תרגום לעברית ואנגלית.

עלילת הסרט עוקבת אחרי מיפתי, נערה בת 16, יפהפייה ופזיזה. אמה מתה, אביה העשיר והאקסצנטרי שקוע בעצמו ובמאהבת החדשה שלו. היא גדלה אצל אחותה הגדולה שלא מצליחה לשלוט בה. מיפטי מודעת לכוח המיני שמגיע עם המראה שלה ורוח הנעורים נטולת הרסן. היא מתאהבת באישה מבוגרת וחמקמקה, ומתיידדת עם שחקנית בשם אופליה, ובודקת את הגבולות דרך חיי הלילה בברלין והמסיבות הקיצוניות המתקיימות בה.

“אקסולוטל אוברקיל” היא אורגיה של כישרונות מטורפים המשתלבים זה בזה בשלמות: פסקול מעולה, צילום ועריכה מסחררים וקצביים, שפע רעיונות ויזואליים ושחקנית צעירה אחת מדהימה – יאסנה פריצי באוור. כולם מתאחדים תחת שרביט הבימוי של הלנה הגמן כדי לספר סיפור אנושי על נערה בחיפוש אחרי הכרה ואהבה, הצורך להשתחרר מהכבלים של העבר כדי להתקדם הלאה בחיים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן