fbpx

“בכל עיר גדולה בעולם קיימת מרפאה גאה”

"האנטומיה היא אותה אנטומיה, הבעיות הן בחלקן אותן בעיות. ובכל זאת המרפאה הגאה מרגישה לי נעימה יותר, בטוחה יותר ורלוונטית יותר". רותם שלזינגר מבררת את החשיבות של מרפאה גאה
rotem

איך את אוהבת גימיקים.

זה היה המשפט הראשון שאמרו לי כשסיפרתי שהיה לי תור לרופאת משפחה במרפאה הגאה. מצחיק שהמשפט הזה נשמע מכל יושבי המרפסת שלי כשסיפרתי על זה: זוג סטרייט, בחור שיצא מהארון לפני שהוא התחיל ללכת, בת זוגי היפה וזוג הומואים. כולם פה אחד אמרו שאני נופלת לקלישאות והמרפאה הגאה היא גימיק בדיוק כמו שוקולד פרה שארוז באריזת אוריגמי.

הגעתי למרפאה הגאה במקרה. הייתי צריכה לראות רופא משפחה וזו הייתה המרפאה הכי קרובה אליי הביתה שקיבלה באותו יום. אחר כך משהו צילצל לי מוכר בכתובת ונזכרתי שעשיתי פעם לייק לעמוד של מרפאת כיכר הבימה – המרפאה הגאה.

דירה ישנה שהסבו למרפאה, חדר המתנה ענקי ומזגן רצפה של פעם. מרפאה רגילה. בכניסה למרפאה ראיתי את הספרייה שכללה דובי בצבעי הגאווה, דגל קטן, וספרים גאים. זאת הייתה הפעם הראשונה ששמחתי לחכות לתורי לרופאה.

הגעתי בגלל כאב בטן וחולשה כללית, ידעתי שאני לא באמת צריכה רופאה אלא יותר צריכה יום מחלה. כשהתיישבתי הרגשתי נוח יותר מבביקור רגיל במרפאה. פתאום התחלתי לשאול שאלות כלליות על המצב הבריאותי שלי והתלבטתי איתה על נוגדי חרדה בשילוב עם גלולות וכמה הגלולות רלוונטיות אם בכלל. ד”ר גופן הפנתה אותי לרופאת משפחה שתוכל לעזור לי לקבל החלטה והכל היה נעים וקלאסי בנות גילמור סטייל.

בערב שהמלצתי על המרפאה החדשה והנעימה שמצאתי, שהיא גם גאה, אמרו לי שאני אוהבת גימיקים. המרפאה הגאה נתפסה כמיותרת ואולי אפילו לא לגיטימית ליושבי הפרלמנט ואני לא ידעתי להסביר למה אני בטוחה שזה חשוב. טיעון ההזרעות עלה לאוויר ואמרתי שאני מרגישה שיהיה לי יותר נעים שתלווה אותי רופאה מהמרפאה הגאה בתהליך הזה. לא ניצחתי בדיון ולמרות זאת גם בפעם הנוספת שחיפשתי תור לרופא ביקשתי לקבוע למרפאת כיכר הבימה.

דיברתי עם ד”ר רות גופן שפתחה ביחד עם ד”ר ליה עשת את מרפאת “כיכר הבימה” וניסיתי להבין ממנה למה אני כל כך בעד המרפאה הגאה ואיזה טיעון מספיק רלוונטי יכול להיות לי בדיון על חשיבות המרפאה.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

לפני השיחה נכנסתי לאתר של המרפאה שלא צובע את עצמו בצבעי גאווה בכלל ושם ראיתי את תיאור המרפאה: “במרפאתנו תוכלו לקבל טיפול רפואי מקצועי באווירה ידידותית, נעימה ומקבלת. אנו מומחיות ברפואת המשפחה, המאמינות בגישה טיפולית השמה אתכם ואתכן במרכז…”.

מהמם. אז יש את טובת המטופל והמרפאה מדברת בשפה שלי – ומה עוד?
“בכל עיר גדולה בעולם קיימת מרפאה גאה שאחת מהמטרות שלה היא להביא למודעות בעיות ייחודיות של הקהילה”, הסבירה לי ד”ר גופן, “כל הקשת הלהטב”ית מגיעה פחות למרכזי רפואה ונמצאת תחת פחות טיפול ומעקב רפואי, הם פונים פחות לרופאים ולכן משתמשים פחות ברפואה מונעת. בכל קהילת הלהט”ב קיימת תחלואת יתר פסיכיאטרית בעיקר בחרדה והפרעות בדימוי גוף”.

ורופאי משפחה לא יודעים להתמודד עם זה?
“בבתי הספר לרפואה אין נגיעה במאפיינים של הקהילה”, מסבירה ד”ר גופן, “האנטומיה היא אומנם אותה אנטומיה אבל חוסר הידע משפיע. 30% מהנשים שמקיימות יחסי מין עם נשים נושאות את נגיף הפפילומה שגורם לסרטן צוואר הרחם. נשים לסביות וביסקסואליות רבות לא עוברות את בדיקת הפאפ-סמיר וזאת למרות שקיימת שכיחות יתר של נגעים טרום סרטניים, הרבה יותר מאשר אצל נשים הטרוסקסואליות שכן מקפידות להיבדק. נשים לסביות וביסקסואליות לא מודעות שעליהן לעבור את הבדיקה גם אם מעולם לא קיימו יחסי מין עם גבר. אנחנו פה כדי ללמד אותן את זה. המחויבות היא לא רק על רופאי המשפחה של הנשים אלא גם של השיח הציבורי”.

האנטומיה היא אותה אנטומיה, הבעיות הן בחלקן אותן בעיות. ובכל זאת המרפאה הגאה מרגישה לי נעימה יותר, בטוחה יותר ורלוונטית יותר לא רק אליי.

“כשד”ר עשת ואני פתחנו את המרפאה היו לי המון חששות” מסכמת ד”ר גופן, “אחרי שלושה ימים כל התורים היו מלאים וידעתי שאני יכולה להרגע. גם סטרייטים מחפשים ודורשים רפואה אישית, נעימה ומטפלת כמו שאנחנו נותנות במרפאה שלנו”.

המרפאה הגאה פתוחה בכל יום בשעות הבוקר ובימי שני ורביעי גם בשעות אחה”צ. תורים ניתן לקבוע בטלפון 053-9956366

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן