fbpx

ביסי – ליין חדש לקהילה הביסקסואלית

bisi

תכירו את ביסי – ליין חדש לקהילה הביסקסואלית עם אג’נדה חברתית ברורה – “יש לנו קהילה משלנו, והיא חלק מהקהילה של כולם”


bisi


ביום חמישי הקרוב ייפתח ליין חדש ומבטיח, המבקש ליצור מרחב בטוח לחברי הקהילה הבי-פאן-פולי ועל הדרך גם להלחם בדרך סקסית בביפוביה ובמחיקה הביסקסואלית הקיימת בקהילה.

“בזמן האחרון יש התעוררות בקהילה הבי סקסואלית והפאן סקסואלית, גם ברשתות החברתיות אבל גם בכל מיני מפגשים, אירועים וכל מיני דברים שקורים”, מסבירה נעמי סרוסי, מיוזמות הליין, “ההתעוררות הזו עוררה אצלנו רעיון להרים ליין ביסי, רעיון שכבר עלה בכל מיני הזדמנויות ופשוט הפעם החלטנו באמת לעשות את זה. אנחנו כמה חברות – אני ותום בן הזוג שלי, מירב ויעל, בשיתוף פעולה עם החבר’ה מה’מיני’ ועם אימרי קלמן”.

ולמה בחרתם דווקא במיני?
“עד עכשיו ה’מיני’ משך בעיקר קהל הומו-לסבי ורצינו להביא לשם גם את הקהל הבי-סקסואלי, כי ה’שפגאט’ הוא מקום של כל הקהילה וגם אנחנו הולכים לשם. חוץ מזה ה’מיני’ הוא מקום שלנו גם, זה לא שזה מקום שחדש לנו ואנחנו באים להתארח בו, במסיבות של אחרים”

השם מאד לא מתחכם, ביסי כי זה ליין לביסקסואלים?
“הרעיון הגיע כי היינו צריכים איזשהו לוגו להתארגנות הזו של האגודה, ואימרי, שהוא גם יו”ר האגודה וגם מעצב מוכשר וחבר טוב, עיצב עבורנו כל מיני אופציות, אחת מהן הייתה עם החתול הזה. נורא התאהבנו בחתול, ובגלל זה גם קוראים לליין “ביסי” כי בערבית “ביס” זה חתול, אז כל הדיבור סובב סביב החתול”.

בחיי היום יום נעמי היא פעילה חברתית עסוקה מאד, מה שמבטיח שגם הליין החדש לא יהיה נטול אג’נדה חברתית. “אני מגיעה מהתחום הפוליטי – הייתי העוזרת של סגנית ראש העיר תל אביב, וכיום אני פעילה בכל מיני ארגונים בקהילה, חברת ועד באגודה ומדריכה באיגי. אני מקדישה את הזמן לאקטיביזם בי-סקסואלי ואנחנו מנסים להקים גם איזשהו פורום בי-סקסואלי באגודה, ואחת ממטרות הליין היא לגייס כסף לפרויקט הזה. בעצם יש לזה ערך חברתי – כדי לבנות קהילה אנחנו צריכים משאבים, אז אנחנו מייצרים לעצמינו משאבים בכל מיני דרכים יצירתיות”

nomi_sarusi
נעמי סרוסי

מהי החשיבות של ליין ביסי מבחינתך?
“קודם כל העובדה שזה ליין ביסי לא אומרת שזה מיועד רק למי שמגדיר את עצמו כ”בי-סקסואל” או כ”פאן-סקסואל”, זה פתוח גם לקהילה הלהט”בית. גם בתוך הקהילה הלהט”בית קיים חוסר קבלה של בי סקסואליים ובי סקסואליות, כמו למשל אצל הומואים שאומרים שהם לא ייצאו עם גבר שהוא בי-סקסואל. קיימת גם בי-פוביה בתוך הקהילה, וזו איזושהי דרך להעביר מסר  דרך חיי הלילה שאנחנו קיימים, שאנחנו חלק מהקהילה, שאנחנו יוצאים למקומות של הקהילה אבל שגם יש לנו את הייחוד שלנו, כי בכל זאת אנחנו לא הומואים ולא לסביות אלא משהו אחר. יש לנו גם קהילה משלנו, והיא חלק מהקהילה של כולם”

אז בעצם את אומרת שהליין מיועד לכל הקהילה?
“בגדול כן. העניין הוא שאנחנו כן רוצים לייצר איזשהו מרחב בטוח. אנחנו יודעים שבי-סקסואלים ובי-סקסואליות לא תמיד מרגישים בנוח במרחבים שהם של סטרייטים, או הומואים, או לסביות, אז שיהיה מרחב שהוא יותר מאפשר ויותר פתוח, שבו ארגיש בנוח להתנשק עם בן הזוג שלי בלי שיחשבו שאני סטרייטית או שלא יציעו לי שלישייה”

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

זה כל כך מוכר!
“נכון. אני לא חושבת שזה צריך להיות מקום “נקי” לגמרי וכן חשוב לנו שזה יהיה מגניב וסקסי, שזה יהיה מקום שבו אנשים יוכלו להכיר. אנחנו רוצים שזה יהיה מקום פתוח לקהילה, עם מיניות חיובית, אבל שזה כן יהיה מרחב גם שלנו, ואנחנו בעד שיבואו לתמוך או אנשים שמרגישים עם זה בנוח. נראה לי שבכל מקרה יש מספיק מסיבות של הומואים בנפרד ושל לסביות בנפרד, ואנחנו מעודדים אותן וגם יוצאים אליהן בעצמנו, אבל פה אנחנו רוצים שיהיה עוד איזה משהו שהוא בנוסף. אנחנו לא בגישה של ‘או או’ אלא ‘גם וגם’. אנחנו בכוונה לא עושים את זה בתאריכים או בשבועות שיש את “GUM” שהוא הליין הבי-סקסואלי הוותיק יחסית שקורה ב”תחת”, והוא יותר גדול ממה שאנחנו מתכננים. אצלנו יהיה יותר קטן, אנחנו לא מתחרים בהם ואנחנו רוצים לתת עוד אופציות ועוד אלטרנטיבות לקהילה הזאת”

איזו מוזיקה תהיה בליין?
“היו לנו הרבה שיחות על איזו מוזיקה בי-סקסואלים אוהבים ולא הצלחנו להגיע למסקנה חד משמעית, ונראה לי שזה יהיה גם קצת חטא לקהילה הזאת אם ננסה להגדיר סוג מוזיקלי אחד. זה סותר את כל מה שעומד מאחורינו. נראה לי שננסה כל מני דברים ונבדוק מה אנשים אוהבים, זה גם מאוד תלוי בדיג’יים שיבואו, שגם פה חשוב לנו שהם יהיו או מהקהילה או חברים של הקהילה. הם ינגנו גם טראש וגם קצת היפ-הופ, גם מוזיקה ערבית, שיהיו שילובים של כל מני דברים ולאט לאט זה יתייצב על קו מסוים או כמה קוים מסוימים, אבל כרגע זה פתוח גם לשיקולים של הדיג’יים ולמה שהולך היום”

מי מתקלט בפעם הראשונה?
“יפת, שהוא דיג’יי וחבר של אחת המארגנות, וניל שיש לו ליין משלו. הוא מנגן טראש וגם קצת מוזיקה אוריינטלית והוא גם חבר קהילה. נראה לי שכולם מתרגשים שזה משהו חדש אז אפשר ליצור פה כל מני דברים חדשים”

לאילו גילאים הליין מיועד?
“בגדול זה ל18+, שזה רגיל ב’מיני’, ואני רואה ב’איגי’ בפורום ‘בי-סקסואלים’ שהקמנו, הרבה קהל בגילאי 21-22 שגם מחפש כל מיני אירועים חברתיים לקהילה הזאת, ובואי נגיד שזה גם עלה מהחניכים, מהחניכות ומהחבר’ה היותר צעירים בכל הקבוצות בפייסבוק וברשת. כשהייתי צעירה ברירת המחדל שלי הייתה ללכת למקום של לסביות או למסיבה של הומואים. היום החבר’ה הצעירים באים ואומרים “אולי מגיע לנו משהו רק שלנו”, ואם יש לנו את שיתוף הפעולה של ה’מיני’ ושל אנשים שרוצים לעשות את זה ולעזור להפיץ את הבשורה אז זה יהיה יותר נחמד לכולנו בסוף”

ביסי  |  יום שישי 8.4.16  |  10 ש”ח בכניסה כולל צ’ייסר (כך שזה לא ממש עולה באמת)

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן