fbpx

אירוויזיון בתל אביב – מה עושים לפני, אחרי (ותוך כדי) מופעי האירוויזיון?

מלבד המופעים עצמם, יתקיימו במהלך השבוע עשרות ארועים ברחבי תל אביב לכבוד האירוויזיון - תערוכות, מסיבות, הופעות, יריד אוכל וסדנאות בישול, שימלאו לכם את הזמן בין ההופעות
כיכר-השעון-ביפו-צילום-אגף-שפע-עיריית-תל-אביב-יפו-1
כיכר השעון ביפו | צילום: אגף שפע עיריית תל אביב יפו

התיירים לא נוהרים, המלונות לא מתמלאים, הספינות לא עוגנות ואפילו הכרטיסים לא נמכרים. שבוע לפני פתיחת אירוויזיון 2019 וכמעט כל התחזיות מתבדות. אך למרות כמות התיירים הקטנה מהצפוי, הארועים המתוכננים לא מתבטלים ומשאירים לנו מגוון רחב של אפשרויות בילו בשבוע הכי צבעוני של תל אביב.

אלו כל ארועי האירוויזיון שתוכלו ליהנות מהם, גם אם לא רכשתם כרטיסים למופעעם עצמם.

אירוע השטיח הכתום וטקס הפתיחה הרשמי בכיכר הבימה – 12 במאי, יום א’, שעה: 19:00, רחבת כיכר הבימה
משלחות של 41 מדינות יעברו על השטיח האדום, הזדמנות מצוינת לסלפי עם כל האמנים וכמובן עם הגרופים הכי גדולים של הארוע. על השטיח הכתום ברחבת כיכר הבימה שתהפוך למתחם נוצץ, יצעדו משלחות כל המדינות המשתתפות באירוויזיון, כל אחת והשיר שלה ברקע, יעשו מינגלינג ויעניקו ראיונות לתקשורת. הקהל הרחב מוזמן להתאסף לאורך השטיח ולצפות במצעד המשלחות.

13-18.5 – היורו וילג’ – כפר האירוויזיון
כפר האירוויזיון (היורו-ווילג’), מסורת אירוויזיונית נוספת, מזמין את הקהל הרחב לחוות את האירוויזיון במתחם פתוח ומושקע בו תוכלו ליהנות מהופעות חיות של אמנים ישראלים ואירופיים, לעשות שופינג בחנויות פופ-אפ ולסעוד בביתני מזון ושתיה ל פסטיבל האוכל שמתקיים במתחם במקביל.  כפר האירוויזיון יפתח במסיבת פתיחה ביום ראשון, ה-12במאי, ויפעל במשך כל השבוע. בערבי חצאי-הגמר ובערב הגמר יתקיימו הקרנות המופעים על גבי מסכי ענק.

מה בתוכנית? הופעות של דנה אינטרנשיונל, סטפן, סטטיק ובן אל, בלקן ביט בוקס, עברי לידר, מסיבות, יריד אמנים, מנות אוכל משובחות של פסטיבל תל אביב eat, ברים, מופע תאורה מרהיב על הנוף של יפו העתיקה – ועוד ועוד ועוד.

PRIDE NIGHT – אירוע הגאווה המרכזי בכפר האירוויזיון
בתאריך 13.5, החל מהשעה 18:00 יקיים המרכז הגאה תל אביב אירוע גאה מרכזי המביא לידי ביטוי את התרבות התל אביבית הגאה במלוא הדרה, בהשתתפות מלכות דראג מובילות בביצועי אירוויזיון, אמנים מכל השנים, DJ בינלאומיים ועוד. בארוע גם תושק תכנית אירועי הגאווה לשנת 2019.


16.5 – לילה לבן
בלילה של יום חמישי ה-16 במאי, לאחר חצי הגמר השני ולאחר שנדע סופית את רשימת כל המשתתפות בגמר, תל אביב כולה תחגוג בלילה לבן חגיגי במיוחד לכבוד האירוויזיון. במהלך הלילה הלבן יתקיימו עשרות אירועים שמתקיימים במקביל בכל רחבי העיר – בחוצות, במרכזי התרבות, בבתי העסק – משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה. האירועים פתוחים לקהל הרחב בחינם או בתעריפים מוזלים.

תל אביב LIKE NEVER BEFORE – סיור מיוחד בין בנייניה ההיסטוריים של העיר 

לרגל אירועי הלילה הלבן משיקה חברת היזמות ‘בנייני העיר הלבנה’ סיור ראשון מסוגו עבור אורחי האירוויזיון המגיעים לארץ. הסיור, יתקיים בין בנייניה ההיסטוריים של תל אביב ויציג את האדריכלות הייחודית של העיר מתקופת הברון הנדבן ועד לתקופת האדריכל גידי בר אוריין. הסיור, שיועבר בשפה האנגלית על ידי מומחי השימור של חברת ‘בנייני העיר הלבנה’, יחל במשרדי בנייני העיר הלבנה אשר ממוקמים בבניין ששומר על ידי החברה ברחוב בלפור 44, משם ימשיך לרחוב רוטשילד 79 בו ממוקמים שני בתי באוהאוס ייחודיים אשר חוברו יחדיו ומציגים את הגוון של שיטת הבנייה. לאחר מכן, ימשיך הסיור לבית בראון ורובינסקי, הממוקם בפינת הרחובות רוטשילד ומאז”ה, ולבית אנגל ברחוב מאז”ה מספר 41. הסיור יסתיים בבית לודז’יה, המכונה גם ה’בית האדום’ וממוקם ברחוב נחמני 43, אשר שימש בעבר כבית חרושת לטקסטיל של חברת “לודז’יה”.

הסיור יתקיים בתאריך ה 16.5.19 בשעה 21:00, ויצא ממשרדי ‘בנייני העיר הלבנה’, ברחוב בלפור 44, ת”א. הרשמה מראש בשליחת מייל לכתובת: Whitecitylove@gmail.com

מסיבות

יורוקלאב – המועדון הרשמי של תחרות האירוויזיון
11 – 18 במאי 2019 | האנגר 11, נמל תל אביב
גם השנה המסורת נמשכת ובסמוך לאירועי התחרות, שיתקיימו באקספו תל אביב, ייפתח במתחם ההאנגר 11 בנמל תל אביב ה-“יורוקלאב” – המועדון הרשמי של חגיגות אירוויזיון 2019. במסגרת שבוע היורוקלאב יתקיימו מסיבות מיוחדות ברוח ובאווירת אירוויזיון עד השעות הקטנות של הלילה. בין האירועים המרכזיים – המסיבה הנורדית הרשמית של היורוקלאב אשר תכלול די ג’יי שינגן מוזיקת אירוויזיון סקנדינבית מכל הזמנים עם הופעות חיות של משתתפי האירוויזיון הנוכחי מדנמרק, אסטוניה, פינלנד, איסלנד, נורבגיה, שוודיה ועוד. בהמשך השבוע יתקיימו גם מסיבות האפטר-פארטי הרשמיות של השטיח הכתום ושל גמר אירוויזיון 2019.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

יורו קפה
האירוע הרשמי של מועדון החובבים והשנה מועדון החובבים הישראלי מארח בתל אביב את מועדוני החובבים מכל אירופה באירועים שיתפרסו על 7 ערבים, שבכל ערב תערך מסיבה בסגנון שונה. באירועים יתארחו אמנים רבים מהארץ ומאירופה, משתתפי וזוכי התחרות לדורותיה. מסיבות צבעוניות, מלאות בשירי התחרות והופעות לייב על הבמה! דוכני מזון ומרצ’נדייז יחכו לכם בחצר המועדון. המסיבות יערכו במועדון האומן 17 בתל אביב + אירוע מיוחד ביום שישי במודעון הדופלקס.

פרטים נוספים ועדכונים באתר EUROCAFE

ארועי המרכז הגאה

המרכז הגאה ת”א יצר תכנית פעילויות המפגישות בין התיירים לבין המקומיים במגוון ארועים יחודיים של מוזיקה וגאווה.

פאנל היכרות עם הקהילה הגאה
בואו להכיר מקרוב את הקהילה גאה בישראל; חיי תרבות ולילה עשירים לצד העדר שוויון זכויות בנושאים ותחומים רבים – פאנל מרכזי בהשתתפות דמויות ציבוריות מובילות בקהילה הגאה בישראל. הפאנל יערך ב-12.5 בשעה 11:00 | הכניסה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש

סדנת בישול מאכלים ישראליים עם מלכת הדראג ציונה פטריוט
 14.5בשעה 13:00 במרכז הגאה ת”א | 40 ש”ח עלות כניסה
סדנה ראשונה מסוגה בהובלת מלכת הדראג המובילה בישראל –  ציונה פטריוט (מלבד היותה מלכת דראג היא גם בשלנית ידועה ומי שהשתתפה בעונה הראשונה של “בייק אוף ישראל”). בסדנא ילמדו המשתתפים לבשל ארוחה ישראלית: פיתות מהטאבון, סלט טאבולה, טחינה, מוס חלבה ועוד לצד הנחיה צינית, מצחיקה ובינלאומית.

ארוחות שישי לתיירים
סופ”ש הארוויזיון | 17.5.19 | החל מהשעה 18:00
מי שכבר יודע לבשל, יכול להצטרף למיזם ארוחות השבת ולארח את תיירים גאים לארוחת שישי ביתית בסופ”ש הארוויזיון, ה-17.5 במסגרת שיתוף פעולה של המרכז הגאה ועיריית תל-אביב-יפו עם EatWith ישראל, תבשלו את האוכל הכי טעים ותראו לאירופאיות מהי הכנסת אורחים מזרח-תיכון סטייל.

יוגה קווירית
בתרגול יוגה תוכלו לחזק שרירים, להתחבר לעצמכן בצורה נעימה, להפוך לגמישים יותר, לשפר את שיווי המשקל, ולהגביר את המודעות הגופנית שלכם.  היתרון הגדול של יוגה הוא השילוב בין השקט והשלווה לבין התרגול הפיזי שרק מעצים ומוסיף לחוויה.  יותר מהכל – מאפשר התרגול מפגש בלתי אמצעי עם חברי וחברות הקהילה החיים בתל אביב, בסביבה שונה.
הפעילות תיערך ב15.5 בשעה 20:00 | 30 ₪ עלות כניסה

תערוכת דנה אינטרנשיונל
נמל תל אביב בשיתוף עם עיריית חולון מחזירים את “בראשית, דנה אינטרנשיונל: התערוכה” במיוחד לרגל האירוויזיון לשבועיים בלבד, ומאפשרים לקהל שטרם הספיק לבקר בתערוכה שהתקיימה בגלריית בית מאירוב בחולון ולקהל הרב שמגיע מרחבי אירופה להיחשף לתערוכה המוקדשת לדנה אינטרנשיונל – מי שחוללה מהפכה בתרבות הפופולרית המקומית והעולמית והפכה לאייקון תרבות פורץ דרך בארץ ובעולם. התערוכה מזמינה את המבקרים, באמצעות זרקור על נקודות משמעותיות לאורך הקריירה של הדיווה, לקחת חלק בשינוי החברתי המשמעותי שחל בישראל בעשורים האחרונים ולהציב גבוה בסולם סדר העדיפויות את השאיפה לשוויון וזכויות אדם כערכים משמעותיים.

התערוכה תפתח לקהל הרחב החל מיום שישי 3.5 ועד ליום שבת 18.5 בביתן 24 נמל תל אביב. הכניסה לתערוכה ללא תשלום. סיורים מודרכים יש יתקיימו בעברית ובאנגלית בתיאום מראש לקבוצות ויחידים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן