fbpx

צפו: אין עוד מלבד האהבה

כשקונראד פיבובארצ׳יק מסתכל על ישראל, זה מה שהוא רואה. אפשר להאשים אותו בתמימות, אפשר לקנא בו על האופטימיות, ואפשר ללמוד ממנו
beyond_love1
צילום: קובי בן-שושן 

המציאות הצינית בה אנו חיים מרגילה אותנו לאט לאט לעובדה שלהט”בפוביה, גזענות ואלימות הם השולטים, ומקשה עלינו להיות אופטימיים ולראות את חצי הכוס המלאה, גם אם ממש מתאמצים. אלא שאז מגיע הסרטון הזה, שמנסה להציג לנו מציאות אחרת ולהראות לנו שאין דבר מלבד האהבה…

הסרטון, שהופץ לפני 48 שעות וצבר קרוב ל-10,000 צפיות, הוא עבודתו של קונראד פיבובארצ׳יק, בעליה של סוכנות הקריאייטיב black sheep, סופר ומאמין גדול באהבה.

פיבובארצ׳יק, שעבר מפולין לישראל לפני ארבע שנים בעקבות בן זוגו הישראלי, יצר את הסרטון כחלק מעבודה על ספר חדש שהוא כותב, המתאר את הדרך האישית בה הוא חווה את ישראל ואת הישראלים, על הדילמות של הישראלים, הפחדים ורגעי האושר.

“יצרתי את הסרט כמחווה לחוויה החיובית שישראל העניקה לי באופן אישי”, סיפר פיבובארצ׳יק ל-WDG, “החלטתי ליצור סרטון שמראה, לפי הספר שלי, כמה המיקס הישראלי של תרבויות, מסורות, מוצאים וכמובן ההעדפות המיניות יכול להיות יפה”.

בסרטון מציג פיבובארצ׳יק  דמויות של יהודים, ערבים ונוצרים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, להט”בים והטרוסקסואלים, שלאחר מבט ממושך בנו הצופים, בוחרים להסיט את מבטיהם מהמצלמה, להפנות אותם אחד לשני, ופשוט לאהוב.

מלבד האהבה יש עוד את הרוח, שמעת לעת רק בשביל הכיף, מעיפה חול לעיניים ודוחפת לכיוון הנגדי. מלבד האהבה, יש עוד את הים, שברשעות, בתנועה זורמת, הורס את הטירות הראשונות שבנית בחייך. מלבד האהבה יש עוד את הרחוב, ריק בשבת;  ריק כמו הבית שעזבת. יש עוד את העצים. גאים ורכושנים, שחולקים את צלליותיהם בחוסר רצון. מלבד אהבה יש את האומה, שמאחורי המסכה של קליגרפיה מסובכת מחביאה אלפי שנים של היסטוריה מורכבת. ועדיין, ועדיין… אין עוד, מלבד אהבה

beyond_love2

צילום: קובי בן-שושן 

“קראתי לסרט “Beyond love” מכיוון שלדעתי אין שום דבר שהוא “מעבר לאהבה”, אהבה היא הערך האולטימטיבי והאוניברסלי שמחבר בין כולנו. ולדעתי האישית, בדרך כלשהיא ישראל היא זו  שמייצגת את הערך הזה.

האם הרגשת שהעובדה שאתה גבר הומו מקשה בצורה כלשהי על החיים שלך בישראל?
“במהלך ארבע השנים שלי כאן, מעולם לא נתקלתי בחוסר סובלנות מובהק כלפי. לדעתי יש הרבה ישראלים שלא יודעים לכך שישראל מקבלת באופן חוקי זוגות מאותו המין. כשהוצאתי את ויזת הבן זוג שלי במשרד הפנים, לא נתקלתי בשום בעיה. ובתור בחור פולני, זה מאד הרשים אותי”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו


תסריט: קונראד פיבובארצ׳יק | צילום ועריכה: קובי בן-שושן  | הפקה: Black Sheep תל אביב | מוזיקה: Epic Hopefull

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן