fbpx

איחוד מאבקים הוא למעשה נטישת המאבק הלהט”בי

ד"ר אוון כהן מסביר מדוע כל מי שחירויות להט"ב יקרות לליבו חייב לדחות בשאט נפש כל ניסיון לאיחוד מאבקים | "איחוד מאבקים" הוא ניצול הקהילה כדי לקדם מאבקים אחרים"
אוון כהן

במסגרת ארועי ההיידפארק בשדרות רוטשילד, בהפקת המרכז הגאה ת”א, עלה ד”ר אוון כהן על במת הנואמים והציג את תפיסתו בנוגע לאיחוד מאבקים: “אין איחוד, לא היה איחוד, לא יהיה איחוד”


שלושה דברים על איחוד מאבקים.

קודם כל, מדובר במצג שווא, שקר של ממש. אין איחוד, לא היה איחוד, לא יהיה איחוד. מה כן? “איחוד מאבקים” הוא ניצול הקהילה כדי לקדם מאבקים אחרים. לא תראו אותם – תומכי המאבקים האחרים – עומדים לצדנו. ועדת המעקב של ערביי ישראל לא תפגין בעד שוויון ללהט”ב (אבל היא כן תעלים עין מרציחות הומואים על רקע כבוד המשפחה). ההסתדרות והוועדים הגדולים לא ילחצו כדי לקדם נישואים גאים. תשכחו מזה. מי ש”מאחד”, בסה”כ מציע את עצמו לקידום מאבקים אחרים.

וזאת הנקודה השנייה. המוסרית. איחוד מאבקים, כלומר גיוס המאבק הלהט”בי כדי לקדם מאבקים אחרים הוא תועבה מוסרית ממדרגה ראשונה. הקוראים לאיחוד מבקשים מאיתנו להתיישר, בין היתר, לצידם של נאבקים אחרים שאין שונאי להט”ב גדולים מהם בעולם. בין אם מדובר בחבר’ה שמעיפים הומואים מגגות וגוררים אותם מאחורי אופנועים עד צאת נשמתם, ובין אם מדובר בתמיכה בתשתית האידיאולוגית שהביאה ליותר מוות במאה ה-20 מכל אידיאולוגיה אחרת – הסוציאליזם.

לא תראו אותם – תומכי המאבקים האחרים – עומדים לצדנו. ועדת המעקב של ערביי ישראל לא תפגין בעד שוויון ללהט”ב. ההסתדרות והוועדים הגדולים לא ילחצו כדי לקדם נישואים גאים

ונקודה שלישית לסיום. גם אם אין בכם בדל אידיאולוגיה, ואתם סבורים שאיחוד המאבקים פשוט יעיל יותר פרקטית, יש לי חדשות בשבילכם. אם 100 אנשים תומכים במאבק לשוויון להט”בי, ומתוכם 60 אנשים מתנגדים להקמת ישות מדינית הומופובית ומיזוגנית, ברגע שתאחדו בין שני המאבקים האלה, איבדנו 60 תומכים. ככל שתאחדו יותר מאבקים, התמיכה במאבק שלנו תצטמצם. איחוד מאבקים הוא למעשה נטישת המאבק הלהט”בי.

כל מי שחירויות להט”ב יקרות לליבו חייב – חייב – לדחות בשאט נפש כל ניסיון לאיחוד מאבקים.

 

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן