fbpx

אטרף נפל וחברת ההאקרים האירנית הודיעה: הצלחנו לפרוץ לשרתים של חברה ישראלית

קבוצת ההאקרים האיראנית "black shadow" הודיעה כי הצליחה לשתק את שרתי חברת האינטרנט הישראלית Cyberserve, המפעילה בין היתר את אתר ההיכרויות אטרף, אתר חברת דן ואתר הנסיעות פגסוס | קבוצת ההאקרים פרסמה הודעה בה היא מאיימת לחשוף מידע על לקוחות החברה
האקרים
pexels | cc0

אתר ואפליקציית אטרף נפלו אתמול, ככל הנראה לאחר חדירה של קבוצת ההאקרים האיראנית “Black Shadow” לשרתי חברת “Cyberserve”, חברת הטכנולוגיה שבבעלותה האתר.

בעקבות הפגיעה בשרתי החברה, נפלו אתרים ישראלים נוספים המשתמשים בשירותי האחסון של החברה, בהם אתר חברת האוטובוסים “דן”, אתר הנסיעות “פגסוס” ואתר מוזיאון הילדים בחולון.

קבוצת ההאקרים שביצעה לכאורה את הפריצה, הפיצה הודעה בטלגרם בה היא מאיימת לחשוף מידע על לקוחות החברה.

“שלום שוב. יש לנו חדשות בשבילך. כנראה שלא הצלחת להתחבר לאתרים רבים היום. חברת Cyberserve והלקוחות שלה נפגעו על ידינו. אתם בטח שואלים – מה עם המידע? כמו תמיד, יש לנו הרבה. אם אם לא רוצים שהמידע שלכם יודלף על ידנו, צרו איתנו קשר בהקדם”.

נפילת האתר, המשמש כפלטפורמה למכירת כרטיסים למסיבות הליינים הגאים, מנעה מרוכשי הכרטיסים להציג את הכרטיסים שרכשו מראש, מה שיצר תורי ענק בכניסה למסיבות. אך החשש האמיתי הוא בחשיפה של מידע אישי ורגיש הנמצא על שרתי החברה וכולל תמונות ופרטים אישיים.

האגודה למען הלהט”ב פרסמה תגובה בה קראה “למטה הסייבר הלאומי לפעול בדחיפות למניעת דליפות המידע. דליפת פרטיהם האישיים של המשתמשים היא סכנה לפגיעה נפשית”.

קו הקשב של האגודה, “יש עם מי לדבר”, נפתח הערב החל מהשעה 19:30 ועד השעה 22:30 בטלפון 2982, במטרה לספק מענה לאלו שחוששים או מוטרדים מחשיפה בעקבות מתקפת הסייבר על האתר.

תור בכניסה למסיבה באומן

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

לפני שנתיים פרצה אותה קבוצת האקרים לאתר חברת הביטוח שירביט והשיגה מידע רב על לקוחות החברה. על מנת להוכיח את רצינותם פרסמו ההאקרים תיקים פרטיים של לקוחות ישראלים, בהם תעודות נישואין, מסמכים כספיים, סריקות תעודות זהות ומסמכים רפואיים.

בזמן המתקפה על אתר חברת שירביט, דרשו ההאקרים כופר של 50 ביטקוין (סכום השווה לכמיליון דולר בזמנו) תמורת החזרת האתר לפעילות. עדיין לא ברור האם גם הפעם נדרש כופר מחברת האחסון ששרתיה נפגעו והאם היא מתכוונת לשלם.

בעקבות הפריצה הבהירו מומחי אבטחת סייבר ישראלים כי המניעים של קבוצת ההאקרים אינם כלכליים בלבד, וכי מדובר בקבוצה הנתמכת על ידי איראן שמטרתה לפגוע ולהשפיל חברות ישראליות, ולהציג את הסייבר הישראלי כפרוץ ואת ההגה הישראלית כחלשה וחסרת תועלת.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. גבי מילאנו קאהן הגב

    חחחחח

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן