fbpx

אורחת הכבוד של משרד החוץ: סגנית נשיא ליבריה המקדמת עונש מוות להומואים בארצה

פעילי "החזית הגאה" של האגודה למען הלהט"ב פנו בתלונה למשרד החוץ על אירוח סגנית נשיא ליבריה שקידמה בעבר עונש מוות להומואים בארצה | "לא נוכל לעבור בשתיקה על הזמנת א-נשים שמנסים ומנסות למסד במדינתם רצח שיטתי של אזרחים שכל חטאיהם הם נטיית-לבם לבני מינם"
ציפיחוטובלי
ציפי חוטובלי | Arielinson  | CC BY-SA 4.0

ב-29.05 הזמין המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי (מש”ב) של משרד החוץ את ג’ול טיילור, סגנית נשיא ליבריה, להשתתף בכנס “נשים מובילות” שהתקיים בחיפה.

הביוגרפיה של טיילור, שהוזמנה כאורחת הראשית של הכנס ואף נאמה בארוע הפתיחה, כוללת הצעת חוק שעלתה ב-2012 בניגריה וקראה להטיל עונש מוות על “פשעי ההומוסקסואליות”. הצעה שבוטלה לאחר שהנשיאה דאז, הלן סרליף ג’ונסון, קבעה שהיא לא תיתן יד לחקיקה שכזאת.

תמונה שהעלתה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי עם ג’ול טיילור, גרמה לתגובות מצד עוקבים רבים שחשפו בפני חוטובלי את ההיסטוריה העקובה מדם של האורחת.


פעילי “החזית הגאה” של האגודה למען הלהט”ב תקפו את החלטתו של משרד החוץ לארח בישראל מנהיגה הקוראת בגלוי לרצח של להט”בים.

“איך יכול להיות שאף אחד במשרד החוץ ובמש”ב בפרט לא איתר את הפרט הנורא הזה בביוגרפיה של טיילור?”, טענו הפעילים, “האם פרוטוקול הזמנת אורחים/ות ממדינות זרות בכלל מעמיד קריטריון של עמדת הדובר/ת ביחס לזכויות אדם, או שמא דלתותינו פתוחות לכל?”.

לדברי הפעילים, אין זו הפעם הראשונה שמשרד החוץ כושל באיתור עמדותיה הלהט”בופוביות של טיילור שכן כבר ב-2015 היא הוזמנה להשתתף בהשתלמות מש”ב בנושא מנהיגות.

בפנייתם למשרד החוץ קראו הפעילים לעשות בדק בית ולערוך שינוי מרענן בפרוטוקול הזמנת האורחים והאורחות של מדינת ישראל.

“לא נוכל לעבור בשתיקה על הזמנת א-נשים שמנסים ומנסות למסד במדינתם רצח שיטתי של אזרחים שכל חטאיהם הם נטיית-לבם לבני מינם”, כתבו הפעילים, “לא נוכל לאפשר לאורחים ואורחות עם תפיסות עולם חולניות ופרימיטיביות להיות אורחי כבוד באירועים רשמיים של מדינת ישראל או להשתתף בהשתלמויות על חשבון משלמי המיסים”.

בראיון לדבר ראשון אמר דור הולנדר, יוזם הפניה למשרד החוץ, כי ארועים מסוג זה הם הזדמנות להדגיש את מחוייבותה של ישראל זכויות אדם:  “מאוד קל לנו למתוח ביקורת על פשעים שנעשים מעבר לים אבל כשניתנת לנו ההזדמנות להתנגד לכך, אנו מפספסים אותה ופשוט נותנים במה לדמויות קיצוניות ומזמינים אותן להשתתף באירועים חגיגיים. צריך להדגיש את האבסורד, דמות שהוזמנה כדי לדבר על שיוויון בין המינים, מגיעה מרקע שבו היא מתנגדת נחרצות לשוויון על רקע העדפות מיניות”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

“דווקא בליבריה העונשים בהקשר זה הינם קלים יותר היום מאשר בעבר”

ג’ול טיילור היא אשתו של צ’רלס טיילור, נשיא ורודן ליבריה לשעבר. צ’רלס טיילור הואשם בבית המשפט הבינלאומי בהאג בשנת 2012 ונגזרו עליו 50 שנות מאסר על חלקו במלחמה בסיירה לאון בשנים 1996-2002. בין השאר הורשע טיילור בטרור כנגד אזרחים, רצח, מעשי התעללות, יחס אכזרי וביזה, וכן בחמישה סעיפים של פשעים כנגד האנושות הכוללים מעשי רצח, אונס, קניבליזם, עבדות מינית, גרימת מומים וקטיעת איברים, הכאות, בצע יהלומי דמים ושעבוד, וכן גיוס כפוי של ילדים–חיילים ושימוש בהם.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: “ההומוסקסואליות הינה מחוץ לחוק במדינות רבות באפריקה. דווקא בליבריה העונשים בהקשר זה הינם קלים יותר היום מאשר בעבר. הזמנת בכירים מאותן המדינות לישראל במסגרת כנסים, כגון כנס נשים מנהיגות, חושפת בפניהם חברה הבנויה על ערכים של סובלנות, חופש פולחן וכד׳. כל זאת בשעה שישראל נתפסת כמודל לחיקוי כידוע במדינות אפריקה רבות, כולל ליבריה. סגנית הנשיא מן הסתם גם היא נחשפה למציאות זו במהלך ביקורה בארץ. הנשיאה הקודמת של ליבריה, הלן סירליף-ג׳ונסון מנעה אימוץ הצעות חוק דראקוניות בסוגיית ההומוסקסואליות והינה מקור השראה גם למנהיגים שהגיעו לשלטון אחריה שכידוע נבחרו בבחירות דמוקרטיות לחלוטין ואנו מכבדים את תוצאות הבחירות כמובן. למותר לציין שבמשרד החוץ איננו מקבלים כל ביטוי של שנאה ועוינות בכלל ובוודאי שלא על רקע זהות מינית”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן