הפרסומת החדשה של בזק בינלאומי, בהשתתפות הדיווה דנה אינטרנשיונל, הציתה שיח בקהילה לגבי השימוש בעברה של דנה ובהשלכות שלו על הקהילה הטרנסית.
בסרטון, חלק מסדרת סרטוני פרסומת לשירות הגנה ממתקפות סייבר, נחלץ התוכי של בזק בינלאומי לעזרתה של דנה ומציל אותה מפריצה לחשבון הפייסבוק שלה. כדי להציל אותה גם מהשיימינג שנעשה לה בחשבון הפרוץ, התוכי מחזיר את הזמן לאחור, אבל קצת יותר מדי…
הצגתה של דנה בפרסומת כילד, העלתה את הדיון לגבי הלגיטימיות של הפרסומת, והאם מדובר בהומור מבורך ולא מזיק, או בטרנספוביה
מבקרי הפרסומת טוענים כי הפרסומת חסרת רגישות לחלוטין מכיוון שהיא מציפה את העיסוק המתמיד של טרנסים וטרנסיות ב׳ילד׳ או ה׳ילדה׳ שהיו לפני שהגדירו את עצמם/ן ככאלה.
מנגד, טוענים רבים כי תקופת הילדות שלפני המעבר היא חלק בלתי נפרד מחייו של כל טרנס וטרנסית, ובסך הכל מדובר בהומור עצמי שמעביר מסר ותורם לנראות הלהט”בית.
“דנה לא מתביישת או מנסה לטשטש את היותה טראנסית ואני שמחה על כך”, כתבה אחת המגיבות, “היא בעצם אומרת לנו: זה לא סיפור, זו די שיגרה, אל תהפכו את זה לדרמה”. ומגיבה אחרת הוסיפה: “מותר שיהיה שוני בתפיסה שלנו לגבי העבר, הזהות, ואיפה זה פוגש אותנו. היא בחרה לעשות את הפרסומת. זה שלה. כל מי שלא רוצה לחשוף את התמונה שלו מפעם, שלא יעשה את זה. זה הכל”.
המבקרים מגיבים גם להסבר הזה וטוענים כי אמנם דנה מהממת ומלאת ביטחון, אבל הרבה טרנסים וטרנסיות שמנסים/ות לגבש את זהותן/ם עלולים/ות להפגע מזה. “אלו שלא כבשו במות, אלא בקושי הולכים לבית ספר/עבודה מהבושה, מהפחד מדחייה חברתית ומחוסר קבלה חברתית. הן והם ממש לא רוצים/ות שיזכירו להן/ם ילדות בצבעים אחרים של דמות שלא הרגישו בה הם/ן”.
ומה אתם חושבים?