fbpx

תראו אותנו – פרויקט צילומים מיוחד לציון יום הנראות הטרנסג’נדרית

תראו אותנו – פרויקט צילומים מיוחד לציון יום הנראות הטרנסג’נדרית

חברי הקהילה הטרנסית דורשים נראות - ומציגים את חלומותיהם ושאיפותיהם לצד נתונים מדאיגים מהארץ והעולם

ב-31.3 יצוין יום הנראות הטרנסג’נדרית, שנועד לציון הישגיה של הקהילה הטרנסג’נדרית לצד העלאת המודעות לקשיים היומיומיים עמם מתמודדים חברי הקהילה. לקראת יום הנראות, בחר ניקי סבר לייצר את קמפיין “תראו אותנו”, קמפיין צילומים שיסייע בהעלאת המודעות לקשיים אותם חווים הטרנסג’נדרים לשיח הציבורי. במסגרת הקמפיין צולמו חברי וחברות הקהילה הטרנסית, לצד עובדות ונתונים מהארץ ומהעולם על מצבה של הקהילה, וכן חלומותיהם ושאיפותיהם של חברי הקהילה לעתיד טוב יותר.

“הרעיון לקמפיין נולד בראשו של בחור טרנס צעיר שהכרתי”, הסביר ניקי סבר ל-WDG, “הוא בארון לכן נקרא לו בשם הבדוי “לי דוויס”, אך הוא גם הצלם המוכשר שצילם את הקמפיין, יחד עם מאי פרץ שערכה את התמונות”.

מדוע בחרתם להתמקד דווקא בקשיים ולא בהישגים של הקהילה?
“היה לנו חשוב להעלות את המודעות לנושאים אלה בעקבות התאבדותה של מאי פלג שאותה הכרתי אישית. וזו הייתה פעם ראשונה שמישהי שהכרתי אישית התאבדה. למרות הסי’קור התקשורתי הרבה זכה סיפורה האישי של מאי בעקבות מותה, עדיין חסרה חשיפה לקשיים יום יומיים של א.נשים מהקשת הטרנסג’נדרית. אין מודעות ציבורית לכל כך הרבה נושאים חשובים, בעיות, קשיים, וסתם נושאים יום יומיים. מכאן נולד הרעיון לתת לקהילה הטרנסג’נדרית פנים, ולא פנים בודדות כמו שזה קורה לרוב בכתבה או שתיים שמפרסמים, אלא להראות פנים מגוונות של א.נשים מרוב גווניה של הקהילה הטרנסג’נדרית”.

כיצד בחרתם את המצולמים?
“לא בחרנו את את משתתפי הקמפיין, במקום זאת נתנו אפשרות לכל מי שהיה מעוניין לקחת חלק, כי לכל אחת יש את הנושאים החשובים לו, ואת הקשיים, ההצלחות והשאיפות שלה. ערכנו שני ימי צילומים, אחד בתל אביב ואחד בירושלים”.

מה המסר שניסיתם להעביר בצילומים?
“התכנון היה לצלם תמונות חצי מוארות בשביל להמחיש סוג של יצאה לאור של המשתתפים.ות. קבלת השונה היא נושא חשוב לא רק עבור הקהילה הטרנסג’נדרית” והאמירה של הקמפיין הזה היא אנחנו כאן כדי לשנות את המציאות שלנו ושל כלל החברה, כי חברה מקבלת יותר היא חברה בריאה יותר”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן