fbpx

שר הבטחון: אין כל הבדל בהכרה בשכול בין בני זוג מאותו מין לבין זוג הטרוסקסואלי

שר הביטחון התייחס למחאת המילואימניקים הגאים המתקיימת בירושלים והבהיר כי אין אפליה ולכן אין צורך בחקיקה. "אנו מתייחסים באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות. לא עולה על דעתנו שיהיה אחרת, ולא יהיה אחרת". מארגני המחאה ממשיכים לדרוש שינוי בחקיקה
משה יעלון
משה יעלון | צילום: ראובן קפושינסקי  | CC0 1.0

בעקבות מחאת המילואימניקים שהגיעה היום לירושלים בדרישה להכרה במשפחות להט”ביות כמשפחות שכולות, פנה חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) לשר הביטחון משה בוגי יעלון בדרישה לבחון את הנושא.

שר הביטחון קיים התייעצות שאת תוצאותיה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

“קיימתי הערב דיון בסוגיה עם העוסקים בדבר במשרד הביטחון, בהם מנכ”ל המשרד דן הראל וראש אגף משפחות והנצחה אריה מועלם”, כתב שר הביטחון, “במהלך הדיון עלה, כי אין כל הבדל בהכרה בשכול בין בני זוג מאותו מין לבין זוג הטרוסקסואלי, ולכן אין כל צורך בחקיקה. אנו מתייחסים באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות. לא עולה על דעתנו שיהיה אחרת, ולא יהיה אחרת. החוב המוסרי שלנו למשפחות השכולות, לאלמנים ולאלמנות וליתומים הוא עצום, והן יוכרו ככאלו בין אם מדובר במשפחה חד-מינית או במשפחה הטרוסקסואלית”.

bogie_mil

חברי ‘גאווה בליכוד’, התא הגאה של מפלגת השלטון, הגיבו לדברי השר ואמרו כי “מדובר בהבהרה חשובה של שר הביטחון בהמשך לפניית חבר הכנסת אמיר אוחנה וחברי גאווה בליכוד. ההבהרה הזו חשובה דווקא משום שהיא אינה מחדשת דבר – אין כל הבדל בשכול בין בני זוג להט”ב לבין הטרוסקסואלים. אמרנו זאת לידידנו ועתה גם שר הביטחון אומר זאת באופן ברור.

חברי גאווה בליכוד מסבירים כי בשנת 1996, עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון, השווה איציק מרדכי את זכויות משפחות שכולות ובכך אף ייתר את בג”צ שטיינר שהיה תלוי ועומד בנושא. לדבריהם, יש אמנם חוק מפלה אבל הוא לחלוטין לא רלוונטי בפועל כי לא הוא “קובע”, ובמצב כרגע התקנות והנהלים בצה”ל אינם מפלים כלל. “לעניין מראית עין, ברור שיש צורך בשינוי של החוק הקיים, אבל עצם זה שאין במאהל המדובר בירושלים אנשים שנפגעו על ידי החוק רק מוכיח את טענתנו – אין בצה”ל אפליה של זוגות גאים”.

ח״כ רויטל סויד (מחנה הציוני), שהגישה את הצעת החוק להכיר בזוגות חד מיניים כהורים שכולים הגיבה היום על הצהרתו של שר הבטחון כי יכיר במשפחות שכולות, ואמרה כי “משפחות חד מיניות ששוכלות את ילדיהם או בני זוגם מחפשים הכרה ושוויון מלא למעמדם ואובדנם. את זה משיגים רק בחקיקה. לא די בהצהרתו של שר הביטחון שאומרת ‘אל תדאגו, בבוא היום נדאג לכם בדלת האחורית’. הצעת החוק שהגשתי עלתה להצבעה במליאה רק לפני כחודשיים והממשלה והקואליציה הצביעו נגד זכויות בני זוג חד מינים ששכחו ילדיהם. הגיע העת שידעו כל אם וכל אב ששולחים את בני זוגם או ילדיהם לצבא שהשכול שלהם שווה ומעוגן בחקיקה. אני מצפה משר הביטחון לקדם את חקיקה ברוח הצעת החוק שהגשתי”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

למרות הודעתו של שר הביטחון, מארגני המחאה אינם מתכוונים לסיים את מחאתם, וימשיכו לאייש את אוהל המחאה עד לערב יום הזיכרון.

“אנחנו מברכים מאוד על ההבהרה שיצאה היום מלשכת שר הביטחון אולם מבקשים להבהיר לכולם כי האפלייה נוכחת וקיימת בספר החוקים והבהרה זו או אחרת משאירה אותנו בחסדי טוב ליבו של השר, השופט או קצין התגמולים. רק שינוי חקיקה יוביל למחיקת האפליה כנדרש. אנו נשמח מאוד לראות את משרד הביטחון מקדם תיקון להגדרת “בן משפחה” עם תחילת מושב הקיץ הקרוב של הכנסת”.

במהלך היום ביקרו באוהל המחאה ח”כ אמיר אוחנה (ליכוד) שהעביר את הנושא ללשכת שר הביטחון, וכן ח”כ מיקי לוי (יש עתיד), ציפי לבני ואיתן כבל (מחנה ציוני).

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן