fbpx

קנסות כבדים לאם המסרבת לאפשר לבת זוגה לשעבר לראות את הילד שנולד לאחר פרידתן

בית משפט לענייני משפחה הטיל קנסות בסך עשרות אלפי שקלים על אם אשר הפרה החלטת בית משפט המחייבת אותה להפגיש את בנה הביולוגי עם בת זוגה לשעבר | "מקרה תקדימי חשוב המרחיב את ההכרה בזכויותיהם של אמהות ואבות לא ביולוגיים"
hldinghands
holding handsJeslynCC BY 2.0

בית משפט לענייני משפחה הטיל קנסות בסך עשרות אלפי שקלים על אם אשר הפרה החלטת בית משפט המחייבת אותה להפגיש את בנה הביולוגי עם בת זוגה לשעבר.

בין בנות הזוג לשעבר מתנהל מאבק משפטי ממושך לגבי תינוק אותו תכננו שתיהן במסגרת חייהן המשותפים במטרה לגדלו יחד. בחודש השביעי להריון השתיים נפרדו, ומאז לידתו האם הביולוגית מסרבת להפגיש בין התינוק לבין בת זוגה לשעבר. לבנות הזוג לשעבר יש גם ילד משותף, בן 6, אשר כבר הוכר על ידי בית המשפט כבנן המשותף ושתיהן מגדלות אותו במשמורת משותפת.

בת הזוג פנתה לבית המשפט למשפחה באמצעות עורכות הדין עירא הדר ומיכל עדן, ודרשה להיפגש עם התינוק, תוך שהודיעה כי בהמשך אף תתבע הכרה במעמדה כאמו, ממש כפי שכבר הוכרה כאמו של הבן הבכור. בחודש ינואר השנה בית המשפט למשפחה קיבל את בקשת התובעת והורה על יצירת קשר מיידי בינה לבין התינוק. נקבע כי מאחר ששני האחים הובאו לעולם במסגרת משפחה שבראשה שתי אמהות, טובתם מחייבת להעניק לשניהם את אותו הסיפור המשפחתי ולא ליצור ביניהם שונות מזיקה. גם פסיכולוג מומחה שמונה מטעם ביהמ”ש, פרופ’ תומר שכנר, המליץ לקיים את הקשר ולהכיר בכך שלשני האחים יש שתי אמהות. עמדה דומה הובעה גם ע”י עו”ס מטעם עיריית חיפה.

האם הביולוגית ערערה לבית המשפט המחוזי וביקשה לבטל את ההחלטה בטענה כי אין כל זיקה בין התינוק לבת זוגה לשעבר. בית המשפט המחוזי דחה את עמדתה והורה על קיום מיידי של מפגשים בין התובעת לתינוק. בית המשפט המחוזי הדגיש את קשר האחאות בין שני הילדים, וקבע כי מאחר שהתובעת ממילא תהיה דמות קבועה בחיי התינוק, בהיותה אמו של אחיו הבכור, הרי שמניעת הקשר פוגעת בשני הילדים.

המפגש הראשון בין התובעת לתינוק היה אמור להתקיים כבר בפורים, אך האם הביולוגית מנעה את המפגש בטענה כי הילד עייף ממסיבת פורים. בית המשפט ראה בחומרה את הפרת ההחלטה וחייב את האם הביולוגית בקנס בסך 7000 ₪ לכל מפגש שיבוטל. ואולם, האם הביולוגית ממשיכה להפר את ההחלטה ועד היום סיכלה את כל המפגשים שנקבעו, חרף החובות ההולכים וטופחים שנצברים נגדה.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

“זהו מקרה תקדימי חשוב המרחיב את ההכרה בזכויותיהם של אמהות ואבות לא ביולוגיים”, מסבירה עו”ד עירא הדר, המייצגת את התובעת, “בית המשפט נתן משקל ראוי לתא המשפחתי שבמסגרתו הילדים תוכננו ונוצרו ובחן את טובתם לא רק על בסיס קשר הדם. פסק הדין מבטא את המגמה עליה אנחנו נאבקות בשנים האחרונות, להכיר בזכויותיהם של הורים לא ביולוגיים במגוון של מצבים ונסיבות. מצער שהאם הביולוגית אינה מכבדת את החלטות בית המשפט, הגם שנקבע ע”י כל המומחים כי מניעת הקשר פוגעת בשני האחים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן