fbpx

מצעד הגאווה השלישי באשדוד

בנוסף למצעדים הגדולים בת"א, ירושלים וחיפה, מתארגנים חברי קהילה ברחבי הארץ לקיום מצעדים בערים נוספות בפריפריה. "ישנה קהילה גאה בעיר והמצעד הוא אקט השיא של השנה"
אשדוד

אירועי הימים האחרונים מדגישים את חשיבות מצעדי הגאווה בכל מקום, ולא רק בערים הגדולות. ביום שישי קרוב יצאו פעילים חברתיים מאשדוד לצעוד ברחבי העיר הדרומית במטרה לחזק את השיח הפלורליסטי בעיר.

מאחורי היוזמה לקיום המצעד עומדת קבוצת ‘גאווה אשדודית’, שהוקמה בסיום המצעד הראשון באשדוד ואחראית על המצעדים האחרונים. מנהלי המצעד השנה הם ורוניקה ויגדורצ’יק ואנדריי איתן רובין, פעילים חברתיים מאשדוד.

“שנה שעברה, לצערנו, המצעד לא יצא לפועל כי לא התגבשה קבוצה מספיק חזקה בכדי להרים את המצעד”, מסבירה ורוניקה ויגדורצ’יק, “אבל השנה התאספנו שוב, גם מי שגלה לערים אחרות בכדי שהמצעד לא יתפספס השנה ועשינו את זה באהבה גדולה”.

מדוע חשוב לכם לצעוד באשדוד?
“חשוב לנו לצעוד באשדוד בעיקר כדי שתהיה נראות בעיר. ישנה קהילה גאה בעיר והמצעד הוא אקט השיא של השנה בנוסף לפעילות השוטפת של קבוצת איגי בעיר. מקווים שהמצעד יתרום לשיח פלורליסטי ושנמשיך בקו של מאבקים משותפים ושיתופי פעולה עם בעלי עסקים מקומיים כמו הפאב החברתי “זה” מאיתנו זו השנה ה3 והחבר’ה של פאב הזמן שאיתנו מזה שנתיים”

הוא הולך להיות מחובר לנושא השנתי נשים בקהילה?
“המצעד, בשונה מהשנים הקודמות, לובש פן מחאתי יותר ונשי יותר. זאת הייתה החלטת הצוות. אנו רואים בקידום זכויות הנשים בקהילה כמטרה חשובה ולכן גם סיסמת המצעד היא “רוצות שוויון, שוויון זכויות, שוויון מלא ולא פחות”.

כאמור הדגש הוא על נשים וכפועל יוצא של ההחלטה הוא הולך להיות מורכב בעיקר מפאנל נשי, חברות כנסת, נואמות וגאווה שלנו מבית, רומי ואימא שלה אילנית שינחו את הטקס בנקודת ההתכנסות. גם נושא הטראנס והבי פאן פולי יורגש היטב בטון ואנחנו בטוחים ובטוחות שכולם ייהנו.

מצעד הגאווה באשדוד יתקיים ביום שישי, 17.6.16. המצעד יחל באירוע הגאווה המסורתי שיתקיים ברחבת העירייה עם במת פתיחה, דוכנים ונואמים. משם יצא המצעד,דרך כיכר המפרשיות עד לנקודת הסיום בחוף הקשתות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן