fbpx

לאורך כל הלילה – Tomorrow belongs to me

"לאורך כל הלילה" מציעה לנו לבחון את החברה הישראלית של היום, דרך סיפורן של ארבע נשים בגרמניה של שנות השלושים
צילום: אייל לנדסמן
צילום: אייל לנדסמן

ההצגה “לאורך כל הלילה” חוזרת לסיבוב הופעות לקראת חודש הגאווה בסימן נשים. ההצגה מגוללת את גורלן של חמש נשים גרמניות מעליית הנאציזם לשלטון ועד תבוסת גרמניה במלחמת העולם השנייה.

הקהל הישראלי מכיר את הסיפור של מלחמת העולם השנייה בעיקר מזווית שואת העם היהודי. הצגות כמו “גטו” ו”אדם בן כלב” כבר השתמשו בעבר במופעי הקברט להקל על הצופה לעכל את הזוועות וליצור את הניגודיות הקשה כל כך.

ההפקה האמיצה הזו, שהועלתה לראשונה בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה “בית צבי” ואומצה על ידי תאטרון תהל, מבקשת לבחון קורבנות אחרים של המלחמה – הנשים הגרמניות. אותן נשים, שבשם המשטר הדיקטטורי, שחלחל דרך מערכת החינוך והתרבות לעם שלם, גדלו על ערכי גרמניה הנאצית. חלקן, הפכו בעל כורחן לנציגות המשטר וזרועות הביצוע במעשים בהם דגל השלטון. לעומתן, ההצגה גם עוסקת בנשים שהעזו לצאת נגד ערכי המשטר, נרדפו, ומצאו את עצמן מוגלות ומוקצות מהחברה הגרמנית של זמן המלחמה.

לאורך כל הלילה היא הצגה אירונית – קברטית על מהות האנושיות. בהצגה, מנחת הערב מכוונת זרקור על ארבע דמויות דרכן אנו מתוודעים מחד לכרוניקה הפנימית שהובילה חלקים גדולים מהציבור הגרמני לשתף פעולה עם המפלגה הנאצית ומאידך מתוודעים למחיר הכבד ששילמו חלקים אחרים בציבור שהעזו לצאת נגד התהום המוסרית שנפערה אותה עת בחברה בה הם חיו. והכל בסגנון הקברט הפוליטי של שנות ה-30 במאה הקודמת, בליווי שירים ומערכונים סרקסטיים.

תאטרון תהל לקח על עצמו לעורר שאלות בחברה הישראלית. התרבות בישראל נמצאת בעידן סוער במיוחד כשמבחני נאמנות תלויים מעל צווארו של אמן המבקש תמיכה. הפקת “לאורך כל הלילה” בעיבודה ובבימויה של מאיה שעיה מנסה לעורר סימני שאלה חשובים אצל הקהל הצופה בהצגה, על פלורליזם רעיוני, עידוד סובלנות, התבהמות השיח והאפשרות להקשיב למי שדעתו הפוכה משלי.

“לאורך כל הלילה” – מאת שירלי לאורו | תרגום: יונתן אסתרקין | עיבוד ובימוי: מאיה שעיה | עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין | עיצוב תפאורה ותלבושות: רוני וילוז’ני | ניהול מוסיקלי: עידו מנור | עיצוב תנועה: הודיה אביטן

בהשתתפות – לירון כרמיאל, נועה לפידות, אלכסה לרנר, מיכל מאיר דבירי, אנסטסיה פיין

עוד בנושא:  ריצ'רד III בכיכובה של יבגניה דודינה בהטבה לקוראי וודג'

14.4.16, יום חמישי, בשעה 21:00, המרכז הגאה, גן מאיר, תל אביב
20.4.16, יום רביעי, בשעה 21:00, אולם תיאטרון קפה הקאמרי, תל אביב
2.5.16, יום שני, בשעה 21:00, המרכז הגאה, גן מאיר, תל אביב
30.5.16, יום שני, בשעה 21:30, במסגרת כנס נשים בפוליטיקה, המרכז הגאה גן מאיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן