fbpx

“יש ערימה של פעילים להט”בים על הדשא”

בתחילת חודש אפריל יגיעו כ-200 סטודנטים וסטודנטיות לסמינר של האחווה הסטודנטיאלית הגאה שיעניק להם כלים להובלת עשייה להט"בית אקדמית וחברתית. זה הזמן שלך להבטיח את מקומך בסמינר הלהט"בי הגדול בישראל
achva

האחווה הסטודנטיאלית הגאה פתחה השבוע את ההרשמה לסמינר הסטודנטים והסטודנטיות הלהט”בים הגדול בישראל. הסמינר יתקיים בסוף השבוע הראשון של חודש אפריל (1-2.4.16), במרכז ההארחה גבעת חביבה, אשר במועצה האזורית מנשה, וצפוי לארח מאות משתתפות ומשתתפים מהמוסדות האקדמיים הפזורים ברחבי הארץ.

“באופן כללי ציבור הסטודנטים הוא בעל פוטנציאל עשייה מאד גדול”, מסביר שי ברמסון, רכז מטה האחווה הסטודנטיאלית הגאה, “בארץ הציבור הסטודנטיאלי לא פעיל במידה מספקת ולדעתנו אנחנו כקהילה יכולים וצריכים לרתום אותו יותר. הסמינר פתוח לכל הסטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בארץ, גם אלו שפועלים בהם תאים גאים וגם אלו שלא. אנו מצפים לארח כ-200 סטודנטים שישמשו כוח חיזוק לקראת סמסטר ב’ והשנה הבאה בכל הקשור בעשייה חברתית והנעה לפתיחת תאים גאים חדשים”.

זו השנה השנייה בה האחווה תקיים סמינר ארצי רחב היקף, לאחר שבשנה שעברה נכחו בסמינר כמאתיים סטודנטים וסטודנטיות במה שכבר אז הפך לאירוע הסטודנטיאלי-להט”בי הגדול בהיסטוריה הישראלית. תכני הסמינר השנה רבים ומגוונים והם משלבים פעולות תוכן משותפות, הרצאות, מסיבות, תכנים אקטיביסטיים, סדנאות חברתיות מהנות ועוד, כאשר תכני הסמינר מועברים על ידי מנחות ומנחי התאים הגאים ברחבי הארץ.

“הסמינר השנה הוא בסימן העשייה”, מוסיף ברמסון, “אלו שמגיעים לסמינר מקבלים גישה לכל ארגוני הקהילה, ידע על כל מה שקורה סביבם ועל הפעילויות שהוא או היא יכולים לקיים, כאשר המטרה היא שבוגרי הסמינר יזמו פעילויות ויזינו את גורמים הקהילה בעשייה. הפעילות מאד מגבשת ומחברת ומעניקה נקודת הסתכלות ארצית יותר על העשייה בקהילה בכל ודרך האחווה בפרט”.

seminar

“האחווה” – איגוד תאים גאים הפועלים באוניברסיטאות ובמכללות הפזורות ברחבי הארץ – החלה את פעילותה אשתקד. בשנתה הראשונה הביאה האחווה את המאבק לשוויון זכויות להט”בי באקדמיה לקדמת השיח הציבורי תוך מאבק וניצחון פוליטי כנגד הנהלת אוניברסיטת בר אילן שסירבה לקיים אירוע גאווה בשטחה. בנוסף, התקיימו אירועי גאווה צבעוניים במספר רב של קמפוסים ברחבי הארץ. האחווה מפעילה למעלה מעשרים תאים גאים אשר פועלים במוסדות האקדמיים בכל רחבי הארץ.

מארגני הסמינר מקווים שבעקבות הסמינר תגדל כמות היוזמות הלהט”ביות מצד הסטודנטים והסטודנטיות המשתתפים בו, הן בפן החברתי והן בפן האקדמי.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

“הסמינר של שנה שעברה הביא לגידול בפתיחת התאים הגאים תחת האחווה, הייתה נוכחות הרבה יותר גדולה במצעדי הגאווה בתל אביב ובחיפה כשהאחווה השתתפה לראשונה כגוף משמעותי עם נוכחות סטודנטיאלית. עוד בשנה האחרונה הוצאנו כמה פעילויות ברמה הארצית, במערכת הבחירות האחרונה נכחנו באירועי בחירות רבים, תמכנו בהפגנת הטרנסג’נדרים בכנסת, וגם ביום הזכויות לקהילה הגאה ניקח חלק. אנחנו מחפשים להרחיב את הפעילות שלנו, להיכנס לתוך האקדמיה, לבדוק מה קורה מבחינת המחקר האקדמי בנושאים להט”בים ולערוך  מדד ארצי לבחינת מידת הביטחון שחשות וחשים להט”בים בקמפוסים, ואנחנו צריכים אנשים ונשים שירימו איתנו את הפרויקטים האלה”.

מארגני ומארגנות הסמינר שמו לעצמם למטרה לגייס כמה שיותר משאבים, וגם כעת ישמחו לתרומות שיאפשרו  לכמה שיותר סטודנטים וסטודנטיות להגיע לסמינר.

“הגדלנו את כמות המשתתפים אבל עדיין יש ביקוש גדול ומספר המקומות מוגבל, ולכן חשוב להזדרז ולהרשם. כמו כן הגדלנו את אפשרויות התשלום על מנת לאפשר לכמה שיותר סטודנטיות וסטודנטים לבוא ולהשתתף. חשוב להרשם ולהגיע כי רק כך נגדיל את מספר המתנדבים וניצור עוד ועוד עשייה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן